Mijn stats: 46, 1m96, 83kg. Niet te dik of te zwaar, maar als er 3-5 kilo af kan, dan is dat meegenomen.
Fietsen: altijd 1 dag in het weekend 85-120km, aangevuld met woon-werk ritjes van 27-29km enkel. Dat zijn ritten waarop álles gericht is op snelheid, heen niet zo zeer (ik moet de hele dag nog vooruit) maar terug wil ik in 45 minuten kunnen doen. Ik woon in Maastricht, werk in Heerlen dus heel wat heuveltjes te overwinnen. De hoeveelheid w-w ritjes verschilt, ben vaak bij klanten en dan is er niks te fietsen. Per jaar ga ik zo'n 30x met de fiets naar werk.
Eten:
- Normale dagen: 5 sneden brood door de dag incl ontbijt, 2-4 stuks fruit, avondeten.
- Fietsdagen naar werk: 8 sneden brood, bakje skyr bij aankomst, 2-4x fruit, avondeten (meestal pasta op die dagen)
Drinken:
- Water op de fiets
- Kantoor/thuis: koffie met beetje suiker of cappucino zonder suiker
- Avond: 1 glas cola/fanta (soms) of 2 flesjes Jupiler (25cl) of 1-2 whisky (single malt Islay meestal, ben de vraag voor

Snoepen doe ik weinig, in de avond een kop koffie met mijn vrouw met 1-2 koekjes. Overdag soms een stukje chocolade, af en toe dropje of pepermuntje. Fishermans Friend iets meer, 1 pakje/maand maar dat is suikervrij. Sportrepen en sportdrank gebruik ik niet.
Wat kan ik nog doen om lichter te worden? Echt veel vet heb ik niet, hooguit op mijn buik een dun laagje. Bij lange na geen sixpack, verre van....