Als je echt geen hoog budget hebt
Ps; bij de trek even testen of de nieuwe ketting correct werkt op de voorbladen; die beginnen redelijk puntig zijn. Eventueel slipt die door als je kracht zet. En voorzie nog een budget voor pedalen of schoenen....
Zelden dat een ketting doorslipt op de voorbladen. Maar ze beginnen wel aan hun eind te raken. Vervangen hoeft niet duur te zijn.
Even voorrem vasthouden en fiets heen en weer bewegen om speling op balhoofd te checken. Ook voorkant even optillen en kijken of stuur soepel ronddraait.
Verder proefrijden en nog even controleren op speling wielen trapas etc.
Als er nog iets van de prijs af kan kun je altijd nog nieuwe voorbaden kopen binnen budget.
Even voorrem vasthouden en fiets heen en weer bewegen om speling op balhoofd te checken. Ook voorkant even optillen en kijken of stuur soepel ronddraait.
Verder proefrijden en nog even controleren op speling wielen trapas etc.
Als er nog iets van de prijs af kan kun je altijd nog nieuwe voorbaden kopen binnen budget.
Braun Beauty SL Dedacciai
-Letten op slijtage van de tandwielen (puntig i.p.v. een stukje vlak van boven = versleten) voor, achter en derailleurwieltjes. Het best controleer je de ketting met een kettingchecker
Het kost maar een paar euro en eigenlijk kun je als fietser toch niet zonder. Is de ketting te ver versleten dan weet je zeker dat je alle tandwielen moet vervangen.
-Controleren of er geen slag in het wiel zit (goed kijken langs een remblokje af als je het wiel laat draaien) en of alle spaken mooi op spanning staan
-De naven op speling controleren door het wiel bij de velg te pakken en van links maar rechts bewegen.
-Zijn de velgen niet ingeremd (hol)? veel velgen hebben een slijtage indicator. Aan de hand van een kuiltje of groef in de velg kun je zien hoe ver die versleten is.
-Controleren op haarscheurtjes rondom de spaakgaten in de velg.
-Banden controleren op slijtage, sneetjes en uitdroging.
-De speling van het balhoofd controleren door de fiets met het voorwiel ergens tegenaan te zetten, de voorrem inknijpen en het stuur naar voren duwen.
-Zadelpen even loshalen en kijken of hij niet vast in het frame zit (inbus setje meenemen).
-Speling op de trapas controleren door even aan een crankarm te wrikken van links naar rechts.
-Alle versnellingen doorlopen zowel achter als voor.
-grondige inspectie van het frame en vork op scheuren, deuken en krassen (krassen hebben vooral invloed op prijs daar wordt de fiets niet slechter van).
-Zijn de remblokken mooi recht afgesleten? Een paar nieuwe blokje kost je de kop niet maar is wel een onderhandelingspuntje.
-Alle stalen onderdelen zoals kabels en boutjes en eventueel het frame op roest controleren.
En uiteraard een proefritje maken.
Zo'n Trek zit wel erg sportief en met 1,87m moet je jezelf flink dubbel kunnen vouwen om op een 58 te passen.
Het kost maar een paar euro en eigenlijk kun je als fietser toch niet zonder. Is de ketting te ver versleten dan weet je zeker dat je alle tandwielen moet vervangen.
-Controleren of er geen slag in het wiel zit (goed kijken langs een remblokje af als je het wiel laat draaien) en of alle spaken mooi op spanning staan
-De naven op speling controleren door het wiel bij de velg te pakken en van links maar rechts bewegen.
-Zijn de velgen niet ingeremd (hol)? veel velgen hebben een slijtage indicator. Aan de hand van een kuiltje of groef in de velg kun je zien hoe ver die versleten is.
-Controleren op haarscheurtjes rondom de spaakgaten in de velg.
-Banden controleren op slijtage, sneetjes en uitdroging.
-De speling van het balhoofd controleren door de fiets met het voorwiel ergens tegenaan te zetten, de voorrem inknijpen en het stuur naar voren duwen.
-Zadelpen even loshalen en kijken of hij niet vast in het frame zit (inbus setje meenemen).
-Speling op de trapas controleren door even aan een crankarm te wrikken van links naar rechts.
-Alle versnellingen doorlopen zowel achter als voor.
-grondige inspectie van het frame en vork op scheuren, deuken en krassen (krassen hebben vooral invloed op prijs daar wordt de fiets niet slechter van).
-Zijn de remblokken mooi recht afgesleten? Een paar nieuwe blokje kost je de kop niet maar is wel een onderhandelingspuntje.
-Alle stalen onderdelen zoals kabels en boutjes en eventueel het frame op roest controleren.
En uiteraard een proefritje maken.
Zo'n Trek zit wel erg sportief en met 1,87m moet je jezelf flink dubbel kunnen vouwen om op een 58 te passen.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb eens op MP gekeken
https://link.marktplaats.nl/m1538335089
https://link.marktplaats.nl/m1537403497
https://link.marktplaats.nl/m1538335089
https://link.marktplaats.nl/m1537403497
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Ik vind dat die Klein rare lakschades heeft rond cruciale punten in het frame, of ligt dat aan mij?havana schreef: ↑19 apr 2020 10:26 Ik heb eens op MP gekeken
https://link.marktplaats.nl/m1538335089
https://link.marktplaats.nl/m1537403497
Lijkt me toch enkel lakschade; maar denk dat het nodig is om binnen budget van topic starter te vallenaloisvonesterhazy schreef: ↑19 apr 2020 12:34Ik vind dat die Klein rare lakschades heeft rond cruciale punten in het frame, of ligt dat aan mij?havana schreef: ↑19 apr 2020 10:26 Ik heb eens op MP gekeken
https://link.marktplaats.nl/m1538335089
https://link.marktplaats.nl/m1537403497
