Ik ben op zoek naar ervaringen met de verschillende formats van kaarten die bbbike (https://extract.bbbike.org/) aanbiedt voor Garmin apparaten. Ik heb het idee dat de standaard OSM / OpenFietsMap kaarten wat te vol zijn. Daarom heb ik bij bbbike andere varianten gehaald. Het functioneert, maar niet helemaal lekker: regelmatig routeberekeningsfouten, apparaat laat soms kaart niet zien. Omdat er nogal wat opties zijn, ben ik benieuwd of iemand met een van deze opties goede ervaring heeft.
Ik zou het ook graag horen als je er in geslaagd bent zelf de kaarten van OSM in je Garmin te stylen. Ik heb de indruk dat dat ook mogelijk moet zijn, maar internet heeft me daar nog niet mee geholpen.
OSM Garmin kaarten van bbbike of eigen ontwerp
-
- Forum-lid
De weergave aanpassen gaat met een TYP file editor en wat andere tools om er weer een voor Garmin leesbare kaart van te maken. https://lmgtfy.com/?q=typ+file+editor
Zelf pak ik gewoon de kaart van openfietsmap.nl en die vind ik prima voor op de Garmin
Zelf pak ik gewoon de kaart van openfietsmap.nl en die vind ik prima voor op de Garmin
-
- Forum-lid
Dankjewel! Ik ga er naar kijken.
-
- Forum-lid
Dat vind ik een interessant idee. Is het idee een "koers" (zo noemt Garmin dat toch?) van zeg 60 km op te delen in 3 losse stukken en die na elkaar te activeren? Ken jij een optie om het volgende stuk route automatisch te laten starten of moet je daarvoor even stoppen en terug door de menu's?En er blijft altijd aangeraden worden routering te beperken tot 20km.
Je kan op de Garmin Edge zelf ook het een en ander instellen qua detaillering en lettergrootte. Ik ben ook fan van OSM, in mijn ogen de beste kaart voor fietsers.
Automatisch een volgende koers starten op de Edge gaat niet, dat moet met de hand maar het is niet ingewikkeld. Je hoeft er ook niet voor te stoppen, je kan tijdens het rijden een nieuwe koers kiezen (mits verantwoord kwa verkeersdrukte, je bent natuurlijk wel even met je schermpje bezig). De registratie van je rit loopt gewoon door.
Automatisch een volgende koers starten op de Edge gaat niet, dat moet met de hand maar het is niet ingewikkeld. Je hoeft er ook niet voor te stoppen, je kan tijdens het rijden een nieuwe koers kiezen (mits verantwoord kwa verkeersdrukte, je bent natuurlijk wel even met je schermpje bezig). De registratie van je rit loopt gewoon door.