alle eerste een grote "ciao" aan alle forumleden
ten tweede excuses voor mijn Nl, ben italiaans en mijn grammatica is ver van perfect
ik lees dit forum al een tijdje en heb meerdere posts en topics hierover gelezen.
Ik ben van plan om een versatile fiets te gaan kopen en mijn keus is daardoor op een gravelfiets gevallen.
Heb meerdere tests en reviews gelezen en mijn selectie is op 2 modellen gericht:
Canyon Grail AL 7.0 of cannondale topostone 105
mijn lichte voorkeur ging naar de Grail maar in mijn maat M ( ben zelfs 1.81 met een binnenlengte van 83cm.) en in het groen kleur zal ik tot einde Oktober moeten wachten. ik vind heerlijk gezegd iets te lang. Ik heb in principe geen haast maar 6 maanden voor een fiets lijkt me simpelweg te lang. ik zal in July op vakantie in Italie gaan ( in de dolomiten) en daardoor zal leuk zijn om een nieuwe fiets te hebben.
ik heb een budget van 1500/1700 euro max
ik wil het fiets gebruiken voor lange tochten, bospaden maar ook voor asfalt
nog een belangrijk punt voor mij is de geometrie van de fiets, ik wil graag een wat relax zithouding, daardoor is mijn keuze op een gravel ( ipv racefiets) gevallen. Ik heb jaren op een MTB gefietst maar ik merk dat ik ga steeds vaker op normale wegen ipv van offroad in het bos.
op 12go biking kan ik de topstone van 2019 voor 1599 kopen of de 2020 model voor 1799. wat is jullie advies? kopen de topstone nu zonder wachten tot Okotber voor de grail ? en als ik voor de topstone ga, is 2019 model ook goed? of toch 200 euro meer uitgeven voor de 2020 model? qua uiterlijk vind ik de 2019 model iets mooier . qua orderdelen ik zie geen grote verschillen
graag hoor ik jullie deskundige mening
alvast bedankt
gr
Alberto