Heren liefhebbers.
Kon zo snel niet zoveel vinden, denk ook dat er niet zoveel bijzonders te vinden is, maar ik vertoef de komende dagen tegen de grens aan in Noordoost Groningen. Uitvalsbasis ruwweg Bourtange. Zijn er in het Duitse gedeelte daar nog wat mooie tochtjes te maken? Weinig heuveltjes volgens mij, maar misschien zijn er wat verborgen pareltjes..
Dank!
Standplaats: Noord Duitsland
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Hondsrug heeft een Duitse evenknie: Hümmling. Dat zijn heuvels uit de ijstijd. Net als Drente, hoogtes tot 60m.
https://de.wikipedia.org/wiki/Hümmling
https://de.wikipedia.org/wiki/Hümmling
Pareltjes is een groot woord maar een paar keer per jaar fiets ik het rondje Stadskanaal -Bourtange grens over - Ter Apel- Stadskanaal. Voor mij circa 100 kilometer. Vind het Duitse deel best leuk met bos, open gebied en kanalen. Grootste berg is wel het viaduct over de A31.
Een van de eerste keren was mijn garmin leeg. Omdat ik wist dat NL rechts van me lag nam ik af en toe een zijweg naar rechts in de hoop bij de grens uit te komen maar veel van die zijwegen zijn speciaal aangelegd voor die grote windturbines en gaan over in een zandweg.
Vanuit historisch perspectief is het gebied bekend/berucht om de vele Emslandlagers.
Een van de eerste keren was mijn garmin leeg. Omdat ik wist dat NL rechts van me lag nam ik af en toe een zijweg naar rechts in de hoop bij de grens uit te komen maar veel van die zijwegen zijn speciaal aangelegd voor die grote windturbines en gaan over in een zandweg.
Vanuit historisch perspectief is het gebied bekend/berucht om de vele Emslandlagers.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"
Duitsland is een prachtig land vol afwisselende landschappen. Eifel, Harz, zwarte woud, moezelstreek, etc....
Noord Duitsland is relatief dun bevolkt, met veel plattelandsdorpjes die wat verder van elkaar af liggen dan wat we in Nederland gewend zijn. Over het algemeen hebben de Bundesstrassen wel een naastliggend fietspad maar de kwaliteit daarvan houdt niet altijd over. Menig boomwortel drukt de asfalt laag naar boven. Ik geef de voorkeur aan de L wegen (Landesstrassen). Als je die in een route kunt opnemen zou ik dat doen.
Noord Duitsland is relatief dun bevolkt, met veel plattelandsdorpjes die wat verder van elkaar af liggen dan wat we in Nederland gewend zijn. Over het algemeen hebben de Bundesstrassen wel een naastliggend fietspad maar de kwaliteit daarvan houdt niet altijd over. Menig boomwortel drukt de asfalt laag naar boven. Ik geef de voorkeur aan de L wegen (Landesstrassen). Als je die in een route kunt opnemen zou ik dat doen.
older Budweiser