Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 10:11

thestudent schreef: 21 jan 2021 09:58 (...)

Haha de wetenschap laat je behoorlijk gedesillusioneerd achter soms. Ik modder nog een beetje door, maar het toekomstbeeld voor mij in de wetenschap is niet geheel zeker. Een of ik moet een grant proposal schrijven om ergens een beetje geld binnen te harken met een extreem kleine kans op toekenning. Of ik hop een aantal jaar met postdocs in het buitenland, maar die optie is nu door coronaperikelen nog minder aantrekkelijk dan ooit.
(...)
Been there, done that. Maar ook nadat je na een aantal gehonoreerde proposals (en nog heel wat afgewezen voorstellen) eindelijk die felbegeerde vaste UD positie hebt veroverd houdt het verwerven van onderzoeksgelden niet op kan ik je vertellen. Je moet goed bedenken of je dat wel wil. Je wordt er in ieder geval erg volhardend van ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 10:13

RVV schreef: 21 jan 2021 10:07 Denk dat al die OMT leden, virologen/IC artsen en andere zogenaamde experts die keer op keer komen opdraven in de talkshows een aardige stuiver mogen bijschrijven op hun rekening. Schijnt dat de gemiddelde onkosten vergoeding 1500 euro per avondje “zitten” is. Beetje slimmerik heeft zichzelf als ZZP’er verhuurd en dan is het helemaal schrijven met dubbele vorken.

Gelukkig hebben ze er allemaal verstand van en weten waar ze over praten :roll:
Dat is eenvoudig te factchecken. Elke hoogleraar is verplicht zijn of haar nevenwerkzaamheden op te geven aan de universiteit waar hij/zij werkzaam is. Die publiceert dat vervolgens op een openbaar toegankelijke plek.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 jan 2021 10:29

Toch vind ik deze periode wel heel interessant. wat houden we er aan over, zowle positief al negatief. Gaan we echt ons gedrag aanpassen zodat dit soort zaken minder impact op ons hebben een volgende keer. Ik hoop het maar denk maar ten delen, daarvoor zijn nog een paar ergere virussen nodig ben ik bang.

Daarnaast denk Ik dat wel allemaal wel een mening hadden in maart 2020, die je nu niet meer hebt of gewoonweg niet meer klopt. Je kan altijd maar feiten aanhalen, maar de vraag is of het wel feiten zijn, sommige wel, andere tijdelijk en sommige helemaal niet.

Ik zelf worstel ook wel met hoe zou ik het doen? Welke maatregelen wel en niet.
Hoe ga je om met de belangen. wat doe je als.......

Ik zeg keihard scholen weer aan, maar stel dat er een gigantische golf uitkomt........

Kijk het net als met een doorgetrokken streep op een snelweg, als je hem te kort maakt werkt het niet en als je hem te lang maakt gaan mensen er overheen en werkt het ook niet.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 jan 2021 10:30

53x11 schreef: 21 jan 2021 10:13
RVV schreef: 21 jan 2021 10:07 Denk dat al die OMT leden, virologen/IC artsen en andere zogenaamde experts die keer op keer komen opdraven in de talkshows een aardige stuiver mogen bijschrijven op hun rekening. Schijnt dat de gemiddelde onkosten vergoeding 1500 euro per avondje “zitten” is. Beetje slimmerik heeft zichzelf als ZZP’er verhuurd en dan is het helemaal schrijven met dubbele vorken.

Gelukkig hebben ze er allemaal verstand van en weten waar ze over praten :roll:
Dat is eenvoudig te factchecken. Elke hoogleraar is verplicht zijn of haar nevenwerkzaamheden op te geven aan de universiteit waar hij/zij werkzaam is. Die publiceert dat vervolgens op een openbaar toegankelijke plek.
Ah dat geloof ik wel.. alleen veranderd daar in de praktijk niks door.
Ik wil ook niet impliceren dat ze er gratis moeten zitten... ook heb ik geen idee of de vergoedingen te rechtvaardigen zijn..

Maar het is natuurlijk wel gewoon flink zakkenvullen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 10:31

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze een vergoeding van deze hoogte niet mogen opstrijken van hun werkgever
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 10:35

Inmiddels gaat de Britse variant helemaal los in Portugal.

14.000 besmettingen op een land van 10 miljoen inwoners.

[edit] Naar verluidt heeft de 'vrije' kerst een grote rol gespeeld.
Laatst gewijzigd door havana op 21 jan 2021 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 21 jan 2021 10:56

havana schreef: 21 jan 2021 10:35 Inmiddels gaat de Britse variant helemaal los in Portugal.

14.000 besmettingen op een land van 10 miljoen inwoners.
Toch een stevig aantal, normaal spreken we van een epidemie bij 60/100.000 dit is 140/100.000, ruim 2 keer zoveel. Over de besmettelijkheid hoeven we in mijn ogen niet meer te discussieren, Over wat helpt om besmetting te stoppen des te meer, want wat de avondklok daar na aan gaat bijdragen, dat snap ik echt helemaal niet.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2021 10:59

Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 11:00

Bij mijn vrouw kwam gisteren een Chileen in de winkel die zijn land ooit ontvlucht was.
Hij zei letterlijk, "het begint hier elke week een beetje meer op Chili te lijken".
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 11:02

Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Handen wassen en afstand houden, als afstand houden niet kan een mondmasker op.
Niet met teveel mensen op een kleine oppervlakte.
Alle andere maatregelen zijn er omdat niet iedereen zich aan de basis regels houdt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 jan 2021 11:08

Gisteren liep ik een rondje door het centrum heen van een naburig dorp (Surhuisterveen waar een heel ouderencentrum vol met britse variant besmettingen ligt). Ik bleef even stil staan voor de kruidvat en keek een paar minuten naar binnen. Uit de losse pols ongeveer 30 mensen binnen. Ook weer letterlijk kop aan kont. Het was net een mierennest... zou dat nou komen omdat de Kruidvat de enige winkel is die open was? :-)

Maar zolang dit allemaal maar kan (Supermarkten idem dito) wat is dan het nut van de avondklok?

Dit valt toch allemaal niet meer uit te leggen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2021 11:11

:dislike:
Lcsmet schreef: 21 jan 2021 11:02
Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Handen wassen en afstand houden, als afstand houden niet kan een mondmasker op.
Niet met teveel mensen op een kleine oppervlakte.
Alle andere maatregelen zijn er omdat niet iedereen zich aan de basis regels houdt.
Fijn als dat alles zou zijn. Maar goed ook velen vinden sommigen dit onzin. En hoeveel afstand? 1 meter, 2 meter?

Gesloten