Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 19 jan 2021 22:35

daniel1975 schreef: 19 jan 2021 12:35
Ernie C. schreef: 19 jan 2021 12:10
daniel1975 schreef: 19 jan 2021 11:56 Merkel gaat verlengen en kijkt naar FFP2 maskers in winkels en OV. Dus we lopen nu voor Jan *piep* met die dingen op ons gezicht want ze werken niet?
Op dit gebied heeft Van Dissel het gewoon altijd bij het juiste eind gehad: die stoffen kul werkt niet.
En dan moet de winkelier of conducteur natuurlijk gaan controleren of het kapje wel juist is :? .
Ja, even je kapje afdoen zodat ze labeltje aan de binnenkant kunnen controleren :mrgreen:

Maar buiten die flauwe grapjes om: het is toch triest dat het eerst niet hielp, door politieke druk wel hielp, toen verplicht werd en nu gesproken wordt over een medisch masker omdat die stoffen dingen niet werken.... wie is er nu gek?
omdat ik toch lekker aan het quoten ben ook even deze. Natuurlijk werken de FFP2 maskers beter, maar dat betekent niet dat de stoffen maskers helemaal niet werken. En zolang ik met een gewoon chirurgisch masker naast ernstig zieke COVID patienten mag staan, sterker, op zo'n 30 cm van hun mond kom met mijn gezicht*, lijkt het me dat die FFP2's eerst naar mij en mijn collegae mogen gaan.

*en ik zelf nog steeds niets heb opgelopen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2021 22:38

En daarna frommel je dat kapje in je kontzak en haal je het weer tevoorschijn bij de volgende patiënt?

Dat Franse vaccin schijnt iwel een verzwakt virus te zijn dacht ik. Ik ben wel benieuwd hoe een PCR daar op reageert.
Campagnolo Ultra Dork

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2148
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 jan 2021 22:40

DDX schreef: 19 jan 2021 21:18 Benieuwd wat de regels worden/uitzonderingen voor de avondklok.
Werkgeversverklaring gaat geen probleem worden.
En hoe gaan ze dat controleren, gok dat genoeg mensen zelf gaan maken, als ik al zie dat thuisbezorgd jassen opeens heel hard gaan via marktplaats...

Maargoed via Enhuizen naar huis fietsen zal vast niet meer mogen dan opeens, maar waar ligt de grens want ik ga echt niet de meest directe lijn fietsen.
Ik maak me sterk dat een eenzame fietser gecontroleerd gaat worden. Al hoef je natuurlijk maar 1 boaklojo tegen te komen die het beste jongetje van de klas wil spelen. €95 is toch wat gortig....

Maar goed, zou maar tot 9 februari gelden, die avondklok. En we hebben nog een gelukje, Frankrijk is de avondklok van 18:00 tot 6:00. Dan heb ik heel vaak een probleem als we zoiets hier krijgen.
Dogma F

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 22:46

Yizu schreef: 19 jan 2021 21:14
Enzzo schreef: 19 jan 2021 15:02Je doet weer allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn: Mensen met een donkere huid maken juist minder vitamine D aan door zonlicht.
@Enzzo, nu doe jij precies hetzelfde waar je Hopjes van ‘beschuldigd’. Eigenlijk drop jij hier iets als stelling wat niet juist is.

Mensen met een donkere huis maken niet minder vitamine D aan door het zonlicht. Donkere mensen maken minder vitamine D aan omdat er bij hen melanine in de huid aanwezig is.

Vitamine D en de donkere huid

Dat is precies wat ik zeg. Alleen moet “door zonlicht” lezen als “onder invloed van zonlicht”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 22:58

mao schreef: 19 jan 2021 19:16 @enzzo dan ben jij beter geïnformeerd dan de rivm, bij hun waren het vandaag nog aanname ‘s
wat nog verder onderzocht moest worden.
Blijkbaar.
Ik hecht weinig waarde aan het nieuws dat door het RIVM naar buiten wordt gebracht. Intern zullen ze ongetwijfeld meer weten dan ze naar buiten brengen want ze hebben ook de taak om zo min mogelijk voer voor speculaties te bieden.

Het trouwens ook het RIVM dat tijdens de eerste golf het advies aan verpleeghuizen gaf om zonder beschermende kleding en mondmaskers te werken. Dat heeft veel slachtoffers gevergd weten we nu....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 23:17

@Vicenza: een uitgebreide(re) reactie zit er op dit uur op mijn mobiele telefoon ff niet in, maar wat Ioannidis vrij overtuigend beargumenteert is dat epidemiologische voorspellingen kut zijn. Ik met mijn mager afstekende H indexje kan je ook nog wel uitleggen dat extrapolatie met exponentiële functies een slecht idee is. Best relevant als je bedenkt dat er weer nog meer grond - en mensenrechten geschonden gaan worden door onze fijne overheid op basis van voorspellingen.

Wat betreft GBD: het is natuurlijk bullshit dat daar geen wetenschappelijke basis voor is. In ieder geval niet minder basis dan die voor lockdown. Het is storend dat mensen over elkaar heen buitelen om dit voorstel bij voorbaat af te schieten als onfatsoenlijk en te diskwalificeren omdat een rechtse denktank de ondertekening van de verklaring gefaciliteerd heeft (guilty by association heet dat in het Engels geloof ik)

Edit: typo
Laatst gewijzigd door 53x11 op 20 jan 2021 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 23:45

Vandaag in het Franse nieuws dat ook hier inmiddels 5 mensen zijn overleden na vaccinatie met het Pfizer vaccin.
In Noorwegen is al gebleken dat de doden daar (na vaccinatie) allen onderliggend lijden hadden en dat dit als doodsoorzaak wordt aangetekend.

Maar al met al is dit slecht nieuws voor de vaccinatie bereidheid aangezien dit weer een eigen leven kan gaan leiden op sociale media. Zeker in een land als Frankrijk waar naar schatting 40% van de bevolking geen zin heeft in een vaccin.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 23:47

En voor iedereen die Gommers graag naampjes geeft als gommie e.d. Hij staat aan jullie kant:
https://nos.nl/l/2365020#UPDATE-container-50456763
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 jan 2021 23:53

Vicenza schreef: 19 jan 2021 22:35
En zolang ik met een gewoon chirurgisch masker naast ernstig zieke COVID patienten mag staan, sterker, op zo'n 30 cm van hun mond kom met mijn gezicht*, lijkt het me dat die FFP2's eerst naar mij en mijn collegae mogen gaan.

*en ik zelf nog steeds niets heb opgelopen
Had ik eerder niet genoemd dat ik een rotsvast vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem heb? Maar dat werd weggezet als wappiepraat? *loopt fluitend weg*

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jan 2021 00:33

Volgens ingewijden is het probleem met verplicht stellen van FFP2 maskers dat de “aanbreng procedure” erg nauw luistert.
Ze moeten echt 100% goed aansluiten, wat enige discipline en ervaring vereist. En je moet ook niet, zoals nu wel gebeurt met de chirurgische maskers, het ding na gebruik ergens in je zak frommelen om hem later weer te gebruiken.
Een ander probleem is, aldus de mensen die ik hierover gesproken heb, dat ze door de betere aansluiting op het gelaat een benauwd gevoel geven en dat ze mogelijk bij gevoelige mensen daarom tot huidinfecties kunnen leiden bij landurig gebruik als lange ov reizen.
En dat is dan nog uitgaande van juist gebruik. Bij onjuist gebruik of door er aan te rommelen tijdens gebruik omdat het irriteert of omdat je het benauwd krijgt ontstaan er mogelijk kieren waardoor je juist weer bevattelijker kunt worden voor besmetting.

Ik ben na het horen van al die informatie niet echt voorstander geworden van die FFP2's....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2148
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jan 2021 00:37

Enzzo schreef: 20 jan 2021 00:33 Volgens ingewijden is het probleem met verplicht stellen van FFP2 maskers dat de “aanbreng procedure” erg nauw luistert.
Ze moeten echt 100% goed aansluiten, wat enige discipline en ervaring vereist. En je moet ook niet, zoals nu wel gebeurt met de chirurgische maskers, het ding na gebruik ergens in je zak frommelen om hem later weer te gebruiken.
Knopje...
Ik ben na het horen van al die informatie niet echt voorstander geworden van die FFP2's....
Komt nog bij dat ffp2 maskers lastig verkrijgbaar zijn én een stuk meer kosten, rond €1 per stuk. De meeste mensen doen dan een hele week of langer met 1 masker. Nee, dat moeten we echt hebben, vieze maskers die bijna niet verkrijgbaar zijn. Topidee.
Dogma F

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jan 2021 00:59

Kortom: heel die nutteloze kapjesonzin afschaffen!
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten