Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 feb 2024 12:57

nespresso schreef: 23 feb 2024 12:33 Ik vraag me wel af hoe zo'n contract met Pinarello tot stand is gekomen - en weer is beëindigd. En dan niet eens specifiek deze Puck-case, maar ook in het algemeen. En hoe komt Assos opeens bij haar terecht? En doet ze dat allemaal zelf of heeft ze een marketingbureau voor haar werken?
Als je via het merkenbureau zoekt op haar naam dan kom je uit bij SB Business.
Zij hebben voor Influencer Moonen haar merk geregistreerd, ik denk dat de site je vraagt beantwoord.
Op de site van SB valt het volgende te lezen
SB Business legt zich toe op sponsor acquisitie, bedrijfsevents, online activiteiten, advies en management. SB Business staat voor een no nonsense, maar vooral een gedegen aanpak.

SB Business verzorgt het management van
Marijn de Vries
Puck Moonen
Nynke de Vries
Kirsten Wild

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 23 feb 2024 14:03

Ernie C. schreef: 23 feb 2024 12:32 Maar hoeveel van die volgers zijn actief volger? Of hebben ze ooit lang geleden een keer op "volgen" geklikt?
En dan blijft altijd de optie vsn volgers kopen nog over. Onder de streep weet je helemaal niet hoeveel mensen die plaatjes echt bekijken.

Voor de 5 a 10k koop je dat aantal volgers. Dan maak je in theorie met je tweede post al twee dikke maandsalarissen. Natuurlijk moet je het iets meer gedecideerd aanpakken, maar die simpele rekensom maakt al dat je zeker weet dat ermee gesjoemeld wordt.
Ze kan natuurlijk wel altijd data voorleggen met bereik en vooral interactie. Stel je koopt een hoop volgers, dan zijn dat allemaal een soort van inactieve accounts, die voor een lager interactiecijfer zorgen. Nu is de gemiddelde interactie altijd lager wanneer je groter bent qua volgers, maar het is wel een indicatie. Voor m'n werk ben ik wel met influencertools bezig en bij sommige zie je soms ineens een heel scherpe groei qua volgers, dan weet je wel genoeg. En weinig influencers die die cijfers delen. Ik denk niet dat Puck Moonen iemand is die volgers koopt. Daarnaast heeft ze ook wel een aardige mate van bekendheid, in de zin dat er genoeg mensen zijn die haar niet volgen, maar wel weten wie ze is.

En waarom je als merk met haar in zee moet gaan? Ze zal een groot bereik hebben, maar echt creatief is ze nu ook weer niet met haar content. Als je ziet wat sommige YouTubers aan series/vlogs maken, veel leuker om te zien.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 feb 2024 14:16

Likes en comments kun je ook gewoon kopen. En natuurlijk koop je ze niet met 10.000 tegwlijk in. Je moet serieus onderzoek doen voor je je geld aan een influencer uitgeeft en ik zou niemand op voorhand vertrouwen. Daar is het te gemakkelijk geld voor.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 feb 2024 14:30

Dat SB Business is voor mij een eye opener. Dus Puck wordt wel degelijk bijgestaan door een profi marketing club!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 feb 2024 14:43

marsman schreef: 23 feb 2024 14:30 Dat SB Business is voor mij een eye opener. Dus Puck wordt wel degelijk bijgestaan door een profi marketing club!
Nou ja...profi... het is een eenmanszaak.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 23 feb 2024 14:49

Gerund door ene Sophie, en vertegenwoordigt Marijn de Vries, Nynke de Jong, Kirsten Wild en Puck. Maar als ik via Drimble kijk dan zijn er wel een aantal fietsgerelateerde BV's op dat adres geregistreerd. En via een Google kom ik ook de naam van Jeroen Blijlevens tegen. maar dit geheel terzijde ;)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 feb 2024 14:56

Sophie & Jeroen....waar ken ik dat van?
En wie zat daar deze week ook al weer als rechterhand?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 feb 2024 15:26

Aha! Puck is een complot van links... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 feb 2024 17:21

IMG_1614.jpeg
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 feb 2024 22:07

:lol:
Campagnolo Ultra Dork

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2149
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 24 feb 2024 08:48

marsman schreef: 23 feb 2024 12:19

Een beetje afhankelijk van de post, maar per post kun je met zo'n schare volgers zo maar tussen de 5K en 10K vragen. Dus ik denk dat we Puck vooralsnog niet op andere platforms zullen vinden (en ik hoop echt dat ze er ver van blijft).
Wablief? Dus als zo'n influencer een beetje uitgebreid verhaal over een nieuwe groep van Shimano plaatst, heeft ze al een bovenmodaal maandsalaris????
Als dat klopt snap ik een beetje beter hoe je van zoiets kunt leven. Lijkt mij alleen de truc om regelmatig dergelijke sponsoren te vinden
Denk nou ook niet dat de brievenbus elke maand 4 van dergelijke aanbiedingen ontvangt.
Dogma F

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 24 feb 2024 16:03

In haar geval komen de sponsoren naar haar toe niet andersom. Niet alleen de post zijn gesponsord gewoon alles wat ze aan heeft laat zien. Een helm fabrikant zal al gauw 40k/50k per jaar aan haar betalen. Heb je het nog alleen over de helm.

Je hoeft geen medelijden met haar te hebben.

Plaats reactie