marsman schreef: ↑23 feb 2024 12:19
Volgens mij al eerder gedeeld hier, maar Puck heeft inmiddels 825K volgers op Insta. Dat is echt veel en ik heb er respect voor. Dat heeft ze zorgvuldig opgebouwd en ik blijf zeggen dat ze slimmer is dan veel denken. Kudo's voor Puck (geen haat hier!)
Het is aardig wat, daar heb je gelijk in, maar wat zegt het precies.
Ze heeft veel volgers en dat speelt denk ik in op het idee van het potentieel wat erachter zit.
In één keer 800k+ volgers bereiken is veel maar in de business gaat het erom die die volgers zijn en op welke manier zij hun geld besteden.
Het doet mij vooral denken aan de hockeystick grafiek over hoe een producten de markt gaat veroveren.
Ik kan me best voorstellen dat als jij een nieuw product de wereld in wil slingeren je het idee kan hebben dat je niet zonder een of meer influencers kunt. FOMO
marsman schreef: ↑23 feb 2024 12:19
Een beetje afhankelijk van de post, maar per post kun je met zo'n schare volgers zo maar tussen de 5K en 10K vragen. Dus ik denk dat we Puck vooralsnog niet op andere platforms zullen vinden (en ik hoop echt dat ze er ver van blijft).
5k tot 10k.
Als bedrijf moet er dan heel veel meer omzet dan 5k tot 10k uitkomen.
Beetje afhankelijk van de marge heb je het dan al over een veelvoud of veelvouden hiervan.
Ik heb geen idee wat fietsmerken uitgeven per fiets aan marketing, laten we zeggen dat het 100 Euro is.
Als influencer Moonen iets over jouw merk schrijft en dat kost 5k per post, dan moet je dus aantoonbaar minimaal 50 fietsen meer verkopen, liefst natuurlijk minstens 100 of meer.
Als je als koffieboer 50 cent per kilo koffie uitgeeft aan marketing, reken maar uit hoeveel meer je moet verkopen.
En dan neem ik nog niets eens de andere marketing opties mee die 50 cent kosten en ook een bepaalde opbrengst hebben.
marsman schreef: ↑23 feb 2024 12:19
Sportief gezien zou het tof zijn als ze dit jaar nog een keer een Gravel podium pakt. Maar nu we de profs steeds meer in de gravelscene zien, verwacht ik het niet.
Nee maar dat was in het vorige topic al vroeg duidelijk dat influencer Moonen alleen op papier een competitieve fietser is, ze is er voor het plaatje. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee want zo is ze op haar manier toch een prof fietser.
Alleen na zoveel jaar nog steeds denken/hopen haar een wedstrijd van enig niveau te zien uitrijden en hoog te klasseren, dat punt zijn we toch al lang gepasseerd?