Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2149
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 feb 2024 10:36

rikkert schreef: 22 feb 2024 09:43
Ramon73 schreef: 22 feb 2024 08:55
rikkert schreef: 22 feb 2024 07:40 Daarnaast ben ik wel benieuwd wat Puck gaat doen als ze op een leeftijd komt dat haar looks minder insta waardig zijn.
Denk niet dat social media haar belangrijkste bron van inkomsten is. Ze is al coach, gastspreker etc. Heel veel ex-sporters/bekendheden doen zoiets erbij, verdient leuk en je komt nog eens onder de mensen.
OK, blijkbaar is daar een markt voor. Ik zal haar niet inhuren als gastspreker of coach denk ik.
Inderdaad, ik ook niet. Heb eens een workshop werken in teamverband (of zoiets) gehad van een gewezen profvoetballer. Die bakte er helemaal niks van, was zonde van tijd en geld. De meesten boeide het helemaal niet, die vonden het allang leuk dat ze met een bekendheid op de foto stonden.
Sprekers met een sportachtergrond hebben vaak niks of weinig te melden. Die hebben zich alleen geconcentreerd op sport en weinig op andere dingen. Daarom kan ik me bij Puck weinig voorstellen van een lezing/workshop van haar. Maar ach, bekende naam, leuke vrouw en dus zal ze vaak geboekt worden.
Dogma F

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 22 feb 2024 11:23

Ik was aanwezig toen la Puck tijdens een Sporza fietsvakantie geïnterviewd werd door Sammy Neirynck.
Ze is in dergelijke situatie niet de vlotte prater die inhoudelijk iets toevoegt.
Dus inhuren als spreker...je moet al redelijk hopeloos zijn om dat te doen.
Maar aan de andere kant, de verkopers van gebakken lucht lijken momenteel aan de bomen te groeien. Plots is iedereen, zonder enige opleiding die naam waardig, coach. En die zgn. coaching kost heel wat.
Laatst gewijzigd door Patrick VB op 22 feb 2024 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 feb 2024 11:26

Ah, Puck weer bovenaan in de actieve topiclijst. 't Is bijna lente zeker.......
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 22 feb 2024 11:46

Kunnen we weer navel staren 8-)
...

bever
Forum-lid
Berichten: 2128
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 feb 2024 17:36

wat een haat weer....

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 22 feb 2024 17:47

Maar op foto's ziet ze er wel beter uit dan in het echt (gebaseerd op die ene keer dat ik haar in levende lijve zag), en als daar dan haar boterham mee verdient ...
Ze is niet de eerste, niet de laatste en ook niet de enige die dat doet. Leven en laten leven.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 feb 2024 12:01

Ernie C. schreef: 22 feb 2024 10:25 Ik denk dat er vooral angst heerst om de influencerboot te missen en dat de uiteindelijke resultaten in veel gevallen vies tegenvallen.
Eens met Ernie, ik denk ook dat FOMO een belangrijke rol speelt bij veel marketing afdelingen.

Eigenlijk heb je het over conversie, wat levert het op ten opzichte van wat je investeert.
En ik denk eigenlijk dat het met influencers gewoon een shot in the dark is. Er wordt geïnvesteerd maar hoeveel je daarvoor terugkrijgt weet je niet. En die meetbaarheid is ook gewoon lastig omdat clicks steeds minder waard worden.
Steeds meer influencers, tja dat is gewoon wat in marketing termen een red ocean heet, veel hetzelfde aanbod en steeds minder kopers. Blue Ocean Strategy

Influencer Moonen doet het nu nog even goed maar net als in de wereld van dating op een moment wordt je te oud en word je vervangen door jongere frisse modellen. Ik heb niet het idee dat influencer Moonen echt een plan heeft, dat zou de wisselvalligheid kunnen verklaren mbt de merken die ze kortstondig promoot.

Ze geniet nu onder een bepaalt publiek een zekere bekendheid, zonder plan verliest ze op een moment relevantie omdat het enige dat ze in lijkt te brengen haar looks zijn.
Maar goed, het legt haar geen windeieren, misschien is haar plan gewoon niets anders dan een beetje cashen en met wat geluk hoeft ze als ze haar relevantie verloren heeft niet heel erg hard meer te werken.
Met zo'n lichaam zijn er natuurlijk ook nog andere platforms waar je jezelf kunt verkopen maar dat heeft helemaal niets meer met fietsen te maken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2024 12:18

Op die platforms met alleen vrienden loopt de cash-teller wel harder denk ik ;-)
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 feb 2024 12:19

Volgens mij al eerder gedeeld hier, maar Puck heeft inmiddels 825K volgers op Insta. Dat is echt veel en ik heb er respect voor. Dat heeft ze zorgvuldig opgebouwd en ik blijf zeggen dat ze slimmer is dan veel denken. Kudo's voor Puck (geen haat hier!)

Een beetje afhankelijk van de post, maar per post kun je met zo'n schare volgers zo maar tussen de 5K en 10K vragen. Dus ik denk dat we Puck vooralsnog niet op andere platforms zullen vinden (en ik hoop echt dat ze er ver van blijft).

Sportief gezien zou het tof zijn als ze dit jaar nog een keer een Gravel podium pakt. Maar nu we de profs steeds meer in de gravelscene zien, verwacht ik het niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 feb 2024 12:32

Maar hoeveel van die volgers zijn actief volger? Of hebben ze ooit lang geleden een keer op "volgen" geklikt?
En dan blijft altijd de optie vsn volgers kopen nog over. Onder de streep weet je helemaal niet hoeveel mensen die plaatjes echt bekijken.

Voor de 5 a 10k koop je dat aantal volgers. Dan maak je in theorie met je tweede post al twee dikke maandsalarissen. Natuurlijk moet je het iets meer gedecideerd aanpakken, maar die simpele rekensom maakt al dat je zeker weet dat ermee gesjoemeld wordt.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 23 feb 2024 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 23 feb 2024 12:33

Ik vraag me wel af hoe zo'n contract met Pinarello tot stand is gekomen - en weer is beëindigd. En dan niet eens specifiek deze Puck-case, maar ook in het algemeen. En hoe komt Assos opeens bij haar terecht? En doet ze dat allemaal zelf of heeft ze een marketingbureau voor haar werken?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 feb 2024 12:50

marsman schreef: 23 feb 2024 12:19 Volgens mij al eerder gedeeld hier, maar Puck heeft inmiddels 825K volgers op Insta. Dat is echt veel en ik heb er respect voor. Dat heeft ze zorgvuldig opgebouwd en ik blijf zeggen dat ze slimmer is dan veel denken. Kudo's voor Puck (geen haat hier!)
Het is aardig wat, daar heb je gelijk in, maar wat zegt het precies.
Ze heeft veel volgers en dat speelt denk ik in op het idee van het potentieel wat erachter zit.
In één keer 800k+ volgers bereiken is veel maar in de business gaat het erom die die volgers zijn en op welke manier zij hun geld besteden.
Het doet mij vooral denken aan de hockeystick grafiek over hoe een producten de markt gaat veroveren.
Ik kan me best voorstellen dat als jij een nieuw product de wereld in wil slingeren je het idee kan hebben dat je niet zonder een of meer influencers kunt. FOMO
marsman schreef: 23 feb 2024 12:19 Een beetje afhankelijk van de post, maar per post kun je met zo'n schare volgers zo maar tussen de 5K en 10K vragen. Dus ik denk dat we Puck vooralsnog niet op andere platforms zullen vinden (en ik hoop echt dat ze er ver van blijft).
5k tot 10k.
Als bedrijf moet er dan heel veel meer omzet dan 5k tot 10k uitkomen.
Beetje afhankelijk van de marge heb je het dan al over een veelvoud of veelvouden hiervan.

Ik heb geen idee wat fietsmerken uitgeven per fiets aan marketing, laten we zeggen dat het 100 Euro is.
Als influencer Moonen iets over jouw merk schrijft en dat kost 5k per post, dan moet je dus aantoonbaar minimaal 50 fietsen meer verkopen, liefst natuurlijk minstens 100 of meer.
Als je als koffieboer 50 cent per kilo koffie uitgeeft aan marketing, reken maar uit hoeveel meer je moet verkopen.
En dan neem ik nog niets eens de andere marketing opties mee die 50 cent kosten en ook een bepaalde opbrengst hebben.
marsman schreef: 23 feb 2024 12:19 Sportief gezien zou het tof zijn als ze dit jaar nog een keer een Gravel podium pakt. Maar nu we de profs steeds meer in de gravelscene zien, verwacht ik het niet.
Nee maar dat was in het vorige topic al vroeg duidelijk dat influencer Moonen alleen op papier een competitieve fietser is, ze is er voor het plaatje. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee want zo is ze op haar manier toch een prof fietser.
Alleen na zoveel jaar nog steeds denken/hopen haar een wedstrijd van enig niveau te zien uitrijden en hoog te klasseren, dat punt zijn we toch al lang gepasseerd?

Plaats reactie