Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 aug 2019 21:43

Vooral als reactie op het sluiten van het Puck topic door de activiteiten van enkele trollen.
Trollen gelieve zich te onthouden.
Het gaat hem niet over het winnen van koersen.
Daar hebben we Annemiek van Vleuten, Sanne Cant, Anne Vander Breggen en anderen voor.
Op wikipedia kan je meer vinden over de sportieve prestaties over Puck Moonen.
Dit topic gaat hem dus vooral over haar activiteiten naast het fietsen.
Foto's van haar Instagram account liever niet.
Afbeelding
Puck Moonen is zowat het uithangbord van het vrouwenwielrennen. Op haar 23ste één van de talentjes uit Nederland, wonend in België, populair op sociale media en toch de ontvangster van heel wat kritiek. Onderwerpen die de renster van Lotto Soudal Ladies niet uit de weg gaat.

Puck Moonen verhuisde naar Kuurne om samen te wonen met crosser Eli Iserbyt, haar vriend. In een gesprek met De Zondag neemt ze de West-Vlaamse fietspaden op de korrel. "Ik vind het straf dat jullie dat fietspaden durven noemen. Ik zou mijn oma of mijn kind, mocht ik één hebben, niet over deze paden laten fietsen hoor. Veel te gevaarlijk."

Hoe is Moonen eigenlijk profrenster geworden? "Ik wou traumachirurg worden. Ik was van plan in Gent te studeren. Ik was al ingeschreven voor het toelatingsexamen, toen Lotto Soudal mij een profcontract voorschotelde. Dat was even beangstigend. Zou ik dat wel kunnen? Maar ik heb de sprong gewaagd."

Voor haar waanzinnige populariteit op sociale media heeft ze een verklaring. "Ik vertel iets, een verhaal. De mooie momenten, maar ook de moeilijke." Haar verschijning zal wellicht ook wel een rol spelen. "Dat zal wel, ja. Maar ik ga niet dagelijks een bikinifoto posten. Dat is hengelen naar likes. Dat doe ik niet."

Critici zeggen dat Moonen meer model is dan wielrenster. "Dat doet pijn, ja. Wat verwacht men van mij? Ik ben net 23, amper drie jaar prof en de jongste van het pak. Ze mogen allemaal eens mee trainen. Dan zullen ze anders spreken." Het sportieve dan: wat wil ze nu echt eens winnen? "Dit seizoen? De Amstel Gold Race. Maar algemeen? De wereldtitel. Dan ben je onsterfelijk."

Read more: Dat jullie dat fietspaden durven noemen
I know myself like no one else
Nothing to defend

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 11 aug 2019 21:50

Hulde!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 11 aug 2019 22:07

Is ze weer terug bij Eli na haar breuk met hem eerder dit jaar?

(Shit ik val door de mand zo. Ik lees blijkbaar wat er is geschreven in het oude topic.)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2019 22:08

Woont ze eigenlijk nog steeds in Kuurne, nu ze niet meer samen is met Eli?

bever
Forum-lid
Berichten: 2097
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 aug 2019 22:15

Dit gaat weer fout...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1738
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 12 aug 2019 00:20

Fight the power 💪

Leuke tekst. Staan een paar leuke weetjes in.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 aug 2019 07:20

Volgens mij was de discussie over de zaken die in dit interview worden aangehaald juist het probleem in het andere topic. Het mocht vooral geen inhoud hebben en alleen plaatjes en complimenten over haar uiterlijk bevatten...
Campagnolo Ultra Dork

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 12 aug 2019 07:33

Nu gaan jullie zelf weer oude koeien uit de sloot halen in plaats van laten zien dat het wel kan...

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 13 aug 2019 03:37

Fantastisch! I love Puck <3

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 aug 2019 07:29

"Eigenlijk wilde ik geneeskunde studeren, maar daar moest ik eerst nog twee deelcertificaten natuurkunde en scheikunde voor halen. Dat ging ik in deeltijd doen, en ik ging fietsen voor een Belgische ploegje, Autoglas Wetteren. Het fietsen ging steeds beter en ik kreeg een relatie met de Belgische veldrijder Eli Iserbyt. In augustus kreeg ik een contract voor 2017 aangeboden bij Lotto-Soudal, een vrouwenprofploeg. Ik heb de examens voor de deelcertificaten niet meer gedaan, maar me helemaal op het fietsen gestort."
...
"Natuurlijk heb ik wel schade opgelopen door het pesten. Als er mensen naar me kijken, ga ik nog steeds vaak van het negatieve uit. Dat zit er gewoon in. Ik ben altijd nagekeken en nageroepen. Dat mensen ook iets positiefs kunnen denken of gewoon helemaal niets, daar moet ik nog steeds aan wennen. Het pesten heeft me ook positieve dingen gebracht. Ik ben er hard door geworden. En ik kan veel tegenslag hebben. Ik ben jarenlang alleen maar gericht geweest op mijn diploma halen. Met fietsen denk ik nu ook: het maakt niet uit wat er gebeurt, hoeveel tegenslag ik heb, ik kijk verder. Ik wil de top bereiken. De laatste anderhalf jaar waren niet makkelijk. Fysiek had ik allerlei klachten. Mijn relatie met Eli ging uit. Het kwam allemaal bij elkaar, ik heb me echt heel rot gevoeld. Dat wordt nu eindelijk wat beter. Maar ik ben altijd vastberaden gebleven. Ik heb geleerd dat het belangrijk is om te praten over emoties en gevoelens."
...
"Toen nog niet zo lang geleden bekend werd dat ik weer single ben, kreeg ik er ineens wel vijfduizend (instagramvolgers) bij. Niet normaal. 92 Procent van mijn volgers is man. Het worden trouwens meer vrouwen, het begint een beetje te verschuiven. Dat wil ik ook, ik wil graag vrouwen aanspreken. In eerste instantie vond ik het heel leuk om uitgeroepen te worden tot mooiste sportvrouw van Nederland, maar achteraf vind ik het een beetje een vleeskeuring. Daar ben ik wel klaar mee, met dat vleeskeuren. Nu snap ik zelf ook wel dat ik niet veel sportieve resultaten heb om op terug te vallen en te kunnen zeggen: ik ben ook een waardevolle sporter. Mijn erelijst is leeg. Maar het steekt soms wel dat ik alleen maar als lekker stukje vlees wordt bekeken. Ik heb superveel bikinifoto’s in mijn telefoon staan. Die zou ik allemaal kunnen uploaden, dan ga ik nog veel harder. Maar dat wil ik niet. Het is ook niet mijn type volk dat ik daarmee aanspreek."
...
"Nog niet zo lang geleden ben ik gevraagd voor een campagne tegen pesten op Cartoon Network. In eerste instantie vroegen ze me om mijn naam. Toen heb ik verteld dat ik er meer mee had dan ze waarschijnlijk dachten. Ik vind het belangrijk dat volwassenen en kinderen weten wat mij is overkomen. Het kan een grote steun zijn. Zelf had ik dat wel kunnen gebruiken vroeger: weten dat je niet alleen bent, dat er licht is aan het einde van de tunnel. En dat je later echt een leuk leven kunt krijgen, ook al word je nu misschien nog gepest.”

Vanaf september is Puck te zien in een campagne tegen pesten op het Vlaamse Cartoon Network."


Voor het hele interview: https://www.helden.media/verhalen/niema ... e-met-mij/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 13 aug 2019 09:10

Hmm, zo te lezen is Puck in de val van de sociale media getrapt, en is ze daar het deels slachtoffer van geworden (al bracht het voor haar ook voordelen). Ik denk dat veel mensen niet beseffen welke invloed de sociale media kunnen hebben op hun verdere leven. Alles wordt immers uitvergroot. En zeker als je wat bekendheid krijgt, zal de media op de kar springen. Sensatie verkoopt nu eenmaal goed. De "boekskes" en bepaalde websites kicken daarop.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 13 aug 2019 13:18

Maar in deze "snelle" media wereld ben je ook zo vergeten. Dus er is echt nog een weg terug, alleen dan mis je de inkomsten.

Plaats reactie