Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2023 12:47

Inmiddels wel gelezen. Op zich een genuanceerd artikel, zou de pers vaker moeten doen.
Inhoudelijk niet heel veel nieuws daarintegen.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 aug 2023 10:33

Paar interessante uitspraken gelezen en gehoord de laatste dagen van en over Remco. Volwassener dan voorheen en realistisch ook. Al lijkt het wel een beetje te behouden te worden als ik de uitspraak van Lefevre lees.

Remco over Jumbo:
“Ik kan mijn koers afstemmen op hen. Tegen Vingegaard heb ik nog nooit gereden in een grote ronde. Ik hoop dat ik de competitie kan aangaan met hem. Dat zou heel mooi zijn, maar ik ben er mij van bewust dat het topniveau van Vingegaard in de Tour nog van een andere wereld is.”
“Elke grote ronde is ervaring opdoen, presteren en bijleren. Ik ga nu niet constant aan de Tour denken. Ik wil hier meedoen voor de prijzen. Jumbo stelt hier al hun sterkste ploeg op, dus is het aan ons om te stelen met onze ogen en die ervaringen mee te nemen naar de Tour van volgend jaar.”
“Ik wil graag nieuwe zaken over mezelf en het team leren. Daarnaast ga ik vooral voor ritzeges en het eindpodium in Madrid. Dat is een groot doel tijdens deze Ronde van Spanje.”
"Deze Vuelta was niet hét doel. Het is een soort van last minute. We hebben begin juli beslist om te proberen klaar te raken voor deze Vuelta. Ik zou sowieso in topvorm zijn voor het WK, maar een inspanning van een uur is nog iets anders dan drie weken lang op een fiets zitten"

Lefevre:
“Ik stel voor dat we drie weken koersen met José De Cauwer in gedachten: eerst het bord van een ander leegeten”

Vervaeke over de kritiek op team rond Remco
"Dat raakt, het zijn aanvallen. Je kunt ons niet vergelijken met Jumbo-Visma en UAE. Akkoord. Kijk naar de salarissen, dan zie je het zwart op wit", zei Vervaeke nog. Bij die ploegen rijden renners zoals Van Baarle, Kuss en Kelderman, die zelf grote koersen kunnen winnen of kopman zijn.

Bij Sporza onthulde Vervaeke dat hij nog printscreens heeft van vorig jaar, toen er ook twijfel was. "Maar toen zag je dat Ilan en ik nog bij Remco zaten, Mas had enkel Valverde en Roglic en Ayuso zaten alleen.

"Wij zijn gewoon knechten, dat is een feit. Maar we stijgen nu en dan boven onszelf uit en dat doen we goed. De media hoeven dan niet te zeggen dat we een slechte ploeg zijn en dat Remco alleen zal zitten." Vervaeke hoopt dan ook dat hij ook tijdens deze Vuelta weer printscreens zal kunnen maken.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 26 aug 2023 14:19

Fijne samenvatting, geeft ook goed weer wat het nieuwe imago is dat Remco zich wil aanmeten.Als hij maar niet te veel aan spontaniteit verliest.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 aug 2023 15:01

Ik vond hem het hele jaar al wat rustiger in zijn commentaar.
Ach het is toch nog gewoon jeugd, dat mag toch best wel af en toe uit z,n slof schieten.

Ik vond het niet eens veel genuanceerder maar meer eerder realistisch.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 sep 2023 23:23

Er was vanavond een geweldig interessante documentaire over John McEnroe op VRT 1.

En als je de hele chronologie volgt zie je wel wat overeenkomsten met Remco Evenepoel. Andere tijden, zelfde persdruk. Nog iets explicietere uitspattingen maar zelfde intentie.
Buiten dat een geweldig tijdsbeeld over een paar geweldige sportmannen (McEnroe en Borg)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 sep 2023 20:59

Attent en dankbaar kereltje toch die Remco

https://www.hln.be/vuelta/kijk-evenepoe ... ~a71291a6/

en ook een groot hart volgens Azzedine Rayane

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230910_95449894


Vermoedelijk zullen er wel criticasters dit afbreken maar ik geloof oprecht in zijn bedoelingen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 sep 2023 19:30

Kunnen we het dan hier over de vuelta hebben?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 16 sep 2023 12:00

Interview in De Tijd met Koen Pelgrim, toch net iets genuanceerder dan de gemiddelde sportkrant

https://www.tijd.be/dossier/ontbijt/koe ... 92755.html

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 sep 2023 12:50

Niet te lezen helaas. Is alleen voor abonnees.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 16 sep 2023 13:24

Modbreak: Geen auteursrechtelijk beschermd materiaal plaatsen. b.v.d.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15977
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 sep 2023 14:48

Even de titel in Google zetten en dan zoeken.
Bij de eerste link kon ik het artikel gewoon lezen.
https://www.tijd.be/dossier/ontbijt/koe ... 92755.html
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 16 sep 2023 15:24

Inderdaad. Niet dus, ook afgeschermd.

Plaats reactie