Ik heb op 13 februari een ernstig ongeval gehad en op 20 februari ben ik geopereerd in het UMC Maastricht aan mijn rechter heupkom en aan mijn bekken. Zware operatie, duurde 5 uur!
In ieder geval wil ik een fietstrainer kopen, ook om 's winters erop te gaan trainen en nu natuurlijk voor de revalidatie. Fietsen met slecht weer, nat wegdek en temperaturen rond het vriespunt ga ik niet meer doen!! Als je eenmaal gevallen bent zoals ik, laat je dat wel uit je hoofd! Over die angst straks moet ik sowieso nog heen.....
Ik was eerst van plan om een Elite Direto aan te schaffen maar is dat wel een goede keus (voor mij dan) ? Veel duurder dan een spinningfiets die je al voor iets van € 150 kunt kopen en de Elite Direto kost € 599. Dat scheelt nogal! Ik durf de link van de spinningfiets voor slechts € 138 niet te plaatsen, weet niet of dit mag?
Het voordeel van de spinningfiets, behalve al dat ie veel goedkoper is (!), is dat ik hem op een vaste plaats kan zetten en er zo op kan stappen. Niet iedere keer het achterwiel eruit van mijn racefiets en er weer in als ik weer wil gaan fietsen. Ik vind dat lastig, Velen zullen zeggen, man maak je daar niet druk om maar gemak dient de mens en zoals reeds geschreven, die spinningbike is veel goedkoper en als je ziet wat er allemaal opzit aan computer en software, dan denk ik, waarom niet?
Wat vinden jullie? Kan ik op die spinningfiets ook gewoon fietsen zonder weerstand? In dat geval denk ik.....
Heb ook for the time being aan zo'n zittend fietstrainertje gedacht voor een paar tientjes maar is dat niet een beetje zonde geld als ik toch een spinningbike ga kopen waar ik zonder weerstand ook mee kan trainen / fietsen?
Wie van jullie kan mij goede adviezen geven wat te doen. Zou ik buitengewoon waarderen.
Sportieve groet,
Johan