Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

tubeless maken fulcrum quattro

karstenkarsten
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 mar 2014 20:08

karstenkarsten 01 mar 2019 17:59

het lukt niet om een fulcrum quattro velg tubeless te maken met een 23 mm schwalbe pro one. krijg de band niet op de velg gepompt. gewerkt met compressor en zonder ventiel ( losgeschroefd ), zeepoplossing en latex. is de velg toch niet geschikt voor tubeless of is de velg te breed voor de 23 mm? of zijn er tips/trucs??

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5954
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 mar 2019 18:26

Gebruik al jaren de Quattro als tubeless met zowel de 23 en 25 mm Pro One en kan mij dus niet vinden in jouw probleem. Iets gaat er dus niet goed. Allerlei tips en tricks worden besporken in het topic voor 'tubeless'. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

karstenkarsten
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 mar 2014 20:08

karstenkarsten 03 mar 2019 10:20

bedankt voor de link. echter eea werkt niet 143 pagina's over voor en tegen tubeless en etc. ik wil graag weten hoe ik slim een schwalbe one kan monteren op een fulcrum quattro velg.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5954
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 mar 2019 12:37

Gewoon de velg tubeless maken met één laag 23mm of 25mm Schwalbe tubeless velglint en een Schwalbe tubeless ventiel monteren. Velglint moet van rand tot rand de velg afplakken. Velg goed schoomaken en vetvrij, de velgtpe moet ong. 30 cm overlappen bijv. bij het ventiel dan heb je dus twee lagen waar het ventiel is gemonteerd.

De Schwalbe Pro One tubeless band monteren met Schwalbe kunststof bandenlichters en de randen van de band insmeren met zeepsop. Oppompen met een 24liter luchtcompressor geeft het snelste resultaat, een airbooster kan ook en zelfs een CO2 patroon en/of met een vloerpomp wil soms lukken. Mocht de band niet op zijn plaats ploppen dan heb je nog kans om hem op te pompen en te laten ploppen met een verwijderd binnenventiel waarna de band meestal weer gewoon met binnenventiel kan worden opgepompt. Het binnenventiel moet je zo-wie-zo verwijderen om de Schwalbe Doc Blue latex er in te spuiten (30ml injectiespuit) maar kan ook al voor dat de laatste kant van de band is gemonteerd er in gegoten worden. Alleen dat laatste geeft nogal kliederwerk als de band niet meteen op zijn plaats wil ploppen.

Als alles gaat zoals het moet dan . . . . is het een fluitje van een cent. :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 03 mar 2019 12:42

Ik zou even de band met een binnenband monteren en lekker hard oppompen, zodat hij plopt en "leert" waar hij heen moet. Volgens mij zijn de Quatro's officieel geen TLR velgen, maar gezien het velgbed zou je het wel verwachten.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5954
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 mar 2019 12:47

mont aigoual schreef: 03 mar 2019 12:42 Ik zou even de band met een binnenband monteren en lekker hard oppompen, zodat hij plopt en "leert" waar hij heen moet. Volgens mij zijn de Quatro's officieel geen TLR velgen, maar gezien het velgbed zou je het wel verwachten.
Dat is leuk en aardig te proberen maar werkt m.i. alleen met UST-velgen omdat daar de rand van de band op zijn plaats blijft (mits een juiste passing), ook als de band is leeg gelopen maar met een niet-TLR velg is dat geen optie, daar valt de band gewoon weer terug naar het midden van de velg. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie