Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2019

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 31 dec 2019 10:28

Maandagochtend 2 december op weg naar kantoor op een spekglad fietspad flink gevallen. Ik had al een kleine waarschuwing van gladheid gekregen maar was zonder erg door kunnen fietsen.

Ik reed op een bijna nieuw geasfalteerd fietspad. Links van mij een graskant met daarna water en rechts ook gras met daarna prikkeldraad. Opeens denk ik bij mijzelf het is hier spiegelglad; wat nu ? 1 milli seconde later lag ik al. Ik ben vol op mijn linker romp gevallen. En met mijn achterhoofd keihard op t asfalt geknal (een week later ontdek ik een barst - van binnenuit - in mijn helm).

Schade; heftig gekneusde ribben. Na nu 4 weken kan ik pas weer op mijn zij liggen. Verder totaal geen schade aan mijn lichaam :roll: ; mijn romp heeft de totale klap opgevangen. Het gekke is, mijn fiets heeft alleen een linker shifter die afgebroken is. Verder totaal geen schade kunnen vinden.

Toch gek als je daar zo ligt met niemand in de buurt. Fietsen was geen optie meer omdat het fietspad een ijsbaan was. Heb nog bijna een kilometer door het gras moeten lopen naar een tankstation om de "hulptroepen" in te schakelen. Omdat het koud was en op de plek waar ik was je alleen lopend of met een fiets kan komen.

Buiten fietsen is er nog steeds niet van gekomen. Wel kan ik weer aardig uit de voeten op de tacx.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 31 dec 2019 11:20

havana schreef: 31 dec 2019 09:17 Als je in 14 jaar nooit gevallen bent, weet je een keer aan de beurt bent. En gisteren was het dan zo ver. Ik reed de afdaling van San Bartelomé naar Fataga. Een bochtige, maar nergens echt steile afdaling. Perfect wegdek en ik ken de afdaling goed - ik heb 'm zeker 30x eerder gedaan.

Ik heb net een heel clubje cabrio's ingehaald en ik zit er lekker in. Het is nog maar een paar bochten tot het dorp. Ik rijd een zeer flauwe bocht in, eentje die zo flauw is dat je niet eens hoeft te remmen. Als ik de bocht uitrij, gaat het mis. Het voorwiel glijdt om onduidelijke redenen gewoon weg en daar lig ik. Behoorlijke schaafwond op mijn dij en onderarm. Handschoen compleet kapot, maar daardoor gelukkig geen schade aan mijn hand.

Fiets heeft alleen wat schade aan de shifters en het pat is krom. Heb mijn weg nog kunnen vervolgen en de rit af kunnen maken. Bij thuiskomst heeft mijn vrouw, die arts is, me goed verzorgd. Ik heb vannacht redelijk goed kunnen slapen dus vandaag gaan we gewoon weer fietsen. :winkthumb:
Ohjee, weet wat het is vorig jaar ook op mijn zij gevallen alleen op een met steentjes bezaaide weg met als gevolg een fikse schaafwond op mijn linker dij en ontsteking naderhand. Veel sterkte en beterschap volgend jaar. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 31 dec 2019 11:25

beezer schreef: 31 dec 2019 10:28 Maandagochtend 2 december op weg naar kantoor op een spekglad fietspad flink gevallen. Ik had al een kleine waarschuwing van gladheid gekregen maar was zonder erg door kunnen fietsen.

Ik reed op een bijna nieuw geasfalteerd fietspad. Links van mij een graskant met daarna water en rechts ook gras met daarna prikkeldraad. Opeens denk ik bij mijzelf het is hier spiegelglad; wat nu ? 1 milli seconde later lag ik al. Ik ben vol op mijn linker romp gevallen. En met mijn achterhoofd keihard op t asfalt geknal (een week later ontdek ik een barst - van binnenuit - in mijn helm).

Schade; heftig gekneusde ribben. Na nu 4 weken kan ik pas weer op mijn zij liggen. Verder totaal geen schade aan mijn lichaam :roll: ; mijn romp heeft de totale klap opgevangen. Het gekke is, mijn fiets heeft alleen een linker shifter die afgebroken is. Verder totaal geen schade kunnen vinden.

Toch gek als je daar zo ligt met niemand in de buurt. Fietsen was geen optie meer omdat het fietspad een ijsbaan was. Heb nog bijna een kilometer door het gras moeten lopen naar een tankstation om de "hulptroepen" in te schakelen. Omdat het koud was en op de plek waar ik was je alleen lopend of met een fiets kan komen.

Buiten fietsen is er nog steeds niet van gekomen. Wel kan ik weer aardig uit de voeten op de tacx.
Jij ook veel sterkte en beterschap en idd als je zo in niemandsland rijdt schiet het mij wel eens door mijn hoofd "stel dat er wat gebeurt" wat dan, wie helpt mij o.i.d. :?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 dec 2019 11:31

Orlok schreef: 31 dec 2019 11:25 ... en idd als je zo in niemandsland rijdt schiet het mij wel eens door mijn hoofd "stel dat er wat gebeurt" wat dan, wie helpt mij o.i.d. :?
En dat is nou net de reden waarom ik op mijn Garmin heb ingesteld dat mijn (v)echtgenote altijd kan zien waar ik ben. Moch ik niet (op tijd) thuiskomen, of ergens veel te lang stilstaan, dan weet ze precies waar ik ben.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 31 dec 2019 11:33

Orlok schreef: 31 dec 2019 11:25 als je zo in niemandsland rijdt schiet het mij wel eens door mijn hoofd "stel dat er wat gebeurt" wat dan, wie helpt mij o.i.d.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 31 dec 2019 11:58

Sterkte mannen!

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 31 dec 2019 14:25

De Tukker schreef: 31 dec 2019 11:31
Orlok schreef: 31 dec 2019 11:25 ... en idd als je zo in niemandsland rijdt schiet het mij wel eens door mijn hoofd "stel dat er wat gebeurt" wat dan, wie helpt mij o.i.d. :?
En dat is nou net de reden waarom ik op mijn Garmin heb ingesteld dat mijn (v)echtgenote altijd kan zien waar ik ben. Moch ik niet (op tijd) thuiskomen, of ergens veel te lang stilstaan, dan weet ze precies waar ik ben.
Hoe doe je dat?

Rola
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2016 17:47

Rola 31 dec 2019 14:32

Dat kan ook in whatsapp, live locatie delen aanzetten. Te vinden bij account, privacy.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 dec 2019 14:52

Djemz schreef: 31 dec 2019 14:25
De Tukker schreef: 31 dec 2019 11:31 ...
En dat is nou net de reden waarom ik op mijn Garmin heb ingesteld dat mijn (v)echtgenote altijd kan zien waar ik ben. Moch ik niet (op tijd) thuiskomen, of ergens veel te lang stilstaan, dan weet ze precies waar ik ben.
Hoe doe je dat?
Dat stel je in met Garmin Connect op je mobieltje.
In het menu vindt je dat onder 'Livetrack'. Daar voeg je jouw toestel(len) toe. Ik heb mijn Garmin Edge1000 en mijn Vivofit3 toegevoegd. Als ik ga fietsen, dan start Livetrack automatisch. Ga ik lopen, dan moet ik de app eerst even duidelijk maken dat Livetrack de Vivofit moet gebruiken i.p.v. de Edge.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 31 dec 2019 15:43

Beterschap aan de gewonden. Dat er in 2020 maar weinig gevallen mag worden.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 dec 2019 17:04

Ja , het is nooit een lolletje.
2019 was voor mij een uniek jaar in de laatste 10 jaar., geen enkele keer onderuit gegaan in 9322 km.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2019 18:20

Rola schreef: 31 dec 2019 14:32 Dat kan ook in whatsapp, live locatie delen aanzetten. Te vinden bij account, privacy.
In eigen land gaat het prima, maar in het buitenland is het erg onbetrouwbaar, wisselen van netwerk heeft bijvoorbeeld vaak als effect dat de locatie blijft hangen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie