Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Waar zijn ze toch gebleven?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 sep 2023 09:41

Supergrover schreef: 30 sep 2023 09:40 tis nog vroeg, maar toch....


Afbeelding
Daarom hier nog thee en een cracker

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2023 17:10

Ik mis vooral IMAC met zijn veelal vriendelijke en nuanceerde reacties.

Heel jammer dat dit soort waardevolle leden weggejaagd worden omdat sommige topics volledig ontsporen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16049
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 sep 2023 17:22

Ik ben in het gewone leven veel directer dan (meestal) op het forum.
In het "echte" leven weet je meestal met wie communiceert en hoe die gaat reageren.
Op een forum is dat helemaal niet het geval.
Als iedereen zijn post eerst eens moest nalezen, en zich in de plaats van anderen plaatsen, en dan pas op "verstuur" klikken.
Ik kan het vooral de minder empathische personen op dit forum aanraden.
En als je post om te provoceren moet je je afvragen of het Fietsforum daar de aangewezen plaats voor is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2023 17:39

Helemaal mee eens LCSMET!!!
Overigens ben ik in wat jij het normale leven noemt juist veel minder direct dan hoe mijn berichten hier op het forum overkomen.
Het verschil tussen directe communicatie waarbij je iemand kunt zien en intuïtief reageert op gezichtsuitdrukking en body language is inderdaad totaal verschillend van forumtaal.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2259
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 30 sep 2023 19:09

Omwille van bepaalde privacy redenen kan ik begrijpen dat je je account wilt laten schrappen. Voor de rest begrijp ik dat niet, als je 't beu bent, zeg dan gewoon niets meer.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2023 19:26

Tja dat hangt er vanaf. Als je telkens niet gehoord wordt terwijl je wel een actieve deelnemer bent dan houdt het op een zeker moment op toch?

Ik ben het helemaal met je eens dat je ook gewoon bepaalde topics of leden kunt negeren. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal meer betrokken bij een community dan anderen en daar kan ik me alles bij voorstellen.
Noem het een verachtelijk moederinstinct of vaderinstinct maar de boel een beetje bijelkaar houden is toch een natuurlijke reactie van sociaal geëngageerde mensen.
Jammer dat daar weinig rekening mee wordt gehouden op dit forum. Daarmee verlies je dus een aantal mensen en wordt bijgevolg het forum een minder divers platform.
Just my two cents..
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2259
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 30 sep 2023 19:40

Ach, ik vertoef al meer dan 20 jaar op verschillende fora. Overal wordt geluld, gezeverd en dikwijls bakken onzin verkocht. Ook jaloezie is schering en inslag. Met alle gevolgen van dien. Gewoon in stilte vertrekken vind ik de betere optie, dan kan je eventueel ook nog altijd terugkeren als je er zin in hebt. Zo'n account schrappen om een ruzie of onenigheid op een internetforum vind ik persoonlijk altijd wat flauw. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27601
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2023 22:15

Helemaal eens met Jakkel!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2023 22:42

Ik ben moderator en beheerder geweest van verschillende forums. En het is juist de kunst om alle balken hoog te houden.
Wat individuele leden doen qua stil blijven, uitschrijven en onder een andere naam weer binnen komen, in stilzwijgen vertrekken of met veel bombarie vertrekken is uiteraard een individuele keuze.
Maar het doel en de intentie van een forum is toch dat je met gelijkgestemden een bron van specifieke kennis en leuke verhalen creëert. En daarbij is enige vorm van moderatie echt essentieel, ik spreek uit ervaring.

En zelf dan -in geval van zelfs de meest strenge moderatie- kan de boel nog ontsporen.
Maar als je op een niet gemodereerd forum gewaardeerde en zeer lang lid zijnde leden kwijtraakt dan gaat er iets niet goed. En dan mag je daar best een discussie over voeren denk ik
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 01 okt 2023 01:03

Helemaal mee eens eens. Ik spreek uit ervaring en ik kan iedereen aanraden om niet alle forumschepen achter he te verbranden, maar gewoon een stapje terug ge doen en afstand te nemen in plaats van alle veelal nuttige bijdragen en accounts te verwijderen. Ik heb dat wel gedaan en ben uiteindelijk toch weer teruggekomen omdat het forum veel te bieden heeft en ik daar ook graag aan bijdraag. Ik had oude posts achteraf bezien liever niet laten verwijderen.
Neem afstand, post niet of minder en lees vooral mee. Kies de onderwerpen die je zelf interessant vindt en laat de rest lekker links liggen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3551
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 okt 2023 14:02

Enzzo schreef: 30 sep 2023 17:39 Helemaal mee eens LCSMET!!!
Overigens ben ik in wat jij het normale leven noemt juist veel minder direct dan hoe mijn berichten hier op het forum overkomen.
Het verschil tussen directe communicatie waarbij je iemand kunt zien en intuïtief reageert op gezichtsuitdrukking en body language is inderdaad totaal verschillend van forumtaal.
Grappig, met die wetenschap (Het verschil tussen directe communicatie waarbij je iemand kunt zien en intuïtief reageert op gezichtsuitdrukking en body language is inderdaad totaal verschillend) zou je juist verwachten dat je op een forum minder direct zou zijn. Of snap ik er nu niks van?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2043
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 01 okt 2023 16:57

En hier spreken ook nog eens Friezen, Amsterdammers, Brabanders en Vlamingen. Daartussen alleen al bestaan ook weer nuances in wat gebruikelijk is qua communicatie.

Vaak gaat het goed maar enkele topics zijn compleet ontspoord.

Plaats reactie