Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Zwaar lopen trapas bij nieuw frame

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 04 nov 2018 12:11

Na een aanrijding vorige maand waarbij mijn oude supersix frame total loss is verklaard heb ik via crash replacement een nieuw frame gekregen van Cannondale.

Deze fiets is weer opgebouwd met de onderdelen van mijn vorige supersix. Nou heb ik de fiets gisteren weer opgehaald bij de fm. Het viel me gelijk op dat bij een slinger geven aan de trappers met ketting erop de trappers niet lang doordraaiden.

Vanochtend de ketting eraf gehaald en mijn vermoeden werd bevestigd. Na een slinger aan de trapper maakt ie met moeite een hele slag. Dit lijkt me niet normaal.
Even terug gaan naar de fm is niet echt een optie aangezien ie helemaal in Drenthe zit.

Iemand een idee of ik spijkers op laag water aan het zoeken ben of dat die trapas (BB30)
veel soepeler hoort te lopen? :?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 04 nov 2018 13:36

Hoeveel km heb je al gemaakt?

Ik heb het ook weleens gehad, weliswaar met een ander soort trapas, dat ie nieuw gemonteerd beetje moest inlopen (na 1 of 2 ritjes was het stroeve weg)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 nov 2018 14:52

Ik zou het ook even aankijken.
Waarschijnlijk merk je er niks van bij het fietsen.
Wordt het niet beter dan nader bekijken
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 04 nov 2018 15:10

Ok, bedankt voor jullie reacties mannen! Ik heb gisteren voor het eerst wat km's gemaakt. Zo'n 35 km want ik ben nog aan het revalideren..... :(
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Bmoos01
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2015 17:02

Bmoos01 04 nov 2018 15:14

Is niks raars, sterker nog wanneer je reguliere lagers gebruikt en de trapas gemakkelijk vele slagen door kan draaien duidt dit er vaak op dat al het vet uit de lagers verdwenen is. Doordat de nieuwe lagers in jouw frame juist vol vet zitten wordt het daardoor ietwat geremd. Dus eigenlijk is dit precies wat je wilt, heel veel Watt extra heb je niet nodig. Ik zou mezelf dus juist zorgen maken als de crank gemakkelijk door draait

Ned1108
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2016 21:20

Ned1108 05 nov 2018 23:29

Probleem heb ik ook gehad met mijn Cannondale CAAD12. Oorzaak is dat de remleiding tegen de cranckas komt. Ik had na enige tijd een volledig ingesleten cranckas en slijpsel in mijn frame. Of trerug naar dealer of cranck eruit en controleren en herstellen. Je ziet vanzelf of je slijtsporen hebt.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 06 nov 2018 19:41

Ned1108 schreef: 05 nov 2018 23:29 Probleem heb ik ook gehad met mijn Cannondale CAAD12. Oorzaak is dat de remleiding tegen de cranckas komt. Ik had na enige tijd een volledig ingesleten cranckas en slijpsel in mijn frame. Of trerug naar dealer of cranck eruit en controleren en herstellen. Je ziet vanzelf of je slijtsporen hebt.
Mijn Supersix heeft uitwendige kabels, dus dat kan ik uitsluiten..... :mrgreen:
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Plaats reactie