Na een aanrijding vorige maand waarbij mijn oude supersix frame total loss is verklaard heb ik via crash replacement een nieuw frame gekregen van Cannondale.
Deze fiets is weer opgebouwd met de onderdelen van mijn vorige supersix. Nou heb ik de fiets gisteren weer opgehaald bij de fm. Het viel me gelijk op dat bij een slinger geven aan de trappers met ketting erop de trappers niet lang doordraaiden.
Vanochtend de ketting eraf gehaald en mijn vermoeden werd bevestigd. Na een slinger aan de trapper maakt ie met moeite een hele slag. Dit lijkt me niet normaal.
Even terug gaan naar de fm is niet echt een optie aangezien ie helemaal in Drenthe zit.
Iemand een idee of ik spijkers op laag water aan het zoeken ben of dat die trapas (BB30)
veel soepeler hoort te lopen?
Zwaar lopen trapas bij nieuw frame
Is niks raars, sterker nog wanneer je reguliere lagers gebruikt en de trapas gemakkelijk vele slagen door kan draaien duidt dit er vaak op dat al het vet uit de lagers verdwenen is. Doordat de nieuwe lagers in jouw frame juist vol vet zitten wordt het daardoor ietwat geremd. Dus eigenlijk is dit precies wat je wilt, heel veel Watt extra heb je niet nodig. Ik zou mezelf dus juist zorgen maken als de crank gemakkelijk door draait
Probleem heb ik ook gehad met mijn Cannondale CAAD12. Oorzaak is dat de remleiding tegen de cranckas komt. Ik had na enige tijd een volledig ingesleten cranckas en slijpsel in mijn frame. Of trerug naar dealer of cranck eruit en controleren en herstellen. Je ziet vanzelf of je slijtsporen hebt.
Mijn Supersix heeft uitwendige kabels, dus dat kan ik uitsluiten.....Ned1108 schreef: ↑05 nov 2018 23:29 Probleem heb ik ook gehad met mijn Cannondale CAAD12. Oorzaak is dat de remleiding tegen de cranckas komt. Ik had na enige tijd een volledig ingesleten cranckas en slijpsel in mijn frame. Of trerug naar dealer of cranck eruit en controleren en herstellen. Je ziet vanzelf of je slijtsporen hebt.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'