fiets kopen
Hallo ik ben een beginnende fietser en ik ben op zoek naar een fiets,
maar goed af en toe zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik wil er ongeveer 1000 tot 1500 euro aan uitgeven,
ik heb al een fiets gezien die lijkt me wel wat dat is een Cannondale CAAD 9
fiet van Aluminium met carbon voorvork en shimano 105 afgemonteerd prijs voor deze fiets is 1250 euro, heeft iemand voor mij nog suggesties van andere merken of betere fietsen in mijn prijsklasse bijvoorbeeld iets van Carbon ik hoor het graag.
Gr.
Edwin
maar goed af en toe zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik wil er ongeveer 1000 tot 1500 euro aan uitgeven,
ik heb al een fiets gezien die lijkt me wel wat dat is een Cannondale CAAD 9
fiet van Aluminium met carbon voorvork en shimano 105 afgemonteerd prijs voor deze fiets is 1250 euro, heeft iemand voor mij nog suggesties van andere merken of betere fietsen in mijn prijsklasse bijvoorbeeld iets van Carbon ik hoor het graag.
Gr.
Edwin
-
- Forum-lid HC
Welke wielen zitten eronder en wat is de staat van de 105 groep?
What makes the boat go faster?
Adviesprijs van een nieuwe CAAD9 met 105 groep is 1399.
Met een beetje onderhandelen moet daar wel wat van af, of iig wat accessoires bij te krijgen zijn. Voor dat prijsverschil kocht ik liever een nieuwe.
Verhaal ligt wat genuanceerder als bij de fiets die je hebt gezien hoogwaardigere wielen bij zitten.
Met een beetje onderhandelen moet daar wel wat van af, of iig wat accessoires bij te krijgen zijn. Voor dat prijsverschil kocht ik liever een nieuwe.
Verhaal ligt wat genuanceerder als bij de fiets die je hebt gezien hoogwaardigere wielen bij zitten.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
ori53 schreef:Adviesprijs van een nieuwe CAAD9 met 105 groep is 1399.
Hoi Ori,
De prijs die hier boven staat (1250.--) is voor een nieuwe fiets.
OK, 'k las tussen de regels door dat het om 2ehands ging.
Prijs lijkt me redelijk, zeker als je er nog pedalen bij kan regelen zonder opleg.
In deze prijsklasse zijn er legio andere merken mogelijk; de een beter de ander slechter dan Cannondale. Belangrijkst lijkt me dat je als beginnend fietser goed opgemeten wordt en dat je een fiets koopt die bij je past.
Prijs lijkt me redelijk, zeker als je er nog pedalen bij kan regelen zonder opleg.
In deze prijsklasse zijn er legio andere merken mogelijk; de een beter de ander slechter dan Cannondale. Belangrijkst lijkt me dat je als beginnend fietser goed opgemeten wordt en dat je een fiets koopt die bij je past.
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
ori53 schreef:OK, 'k las tussen de regels door dat het om 2ehands ging.
Hoi Ori
Kan dat per fiets verschillen??? ze hebben me opgemeten en ik kwam op een maat uit 57 maar de FM zei dat deze in cannondale niet was en adviseerde dan te gaan voor een 56. Ik ben zelf 1.78 meter?
ori53 schreef:Adviesprijs van een nieuwe CAAD9 met 105 groep is 1399.
Het ging trouwens om dit model van CAAD 9 http://www.cannondale.com/gbr/eng/Produ ... 105-Triple
harley525 schreef:
Hoi Ori
Kan dat per fiets verschillen???
Simpel antwoord: ja.
Lang antwoord: Ja, bij merk A in maat 56 cm kan de geometrie van de fiets anders zijn dan bij merk B ook in maat 56. Dat verschil in geometrie kan ertoe leiden dat bij fiets A je stuur verder van het zadel staat, en dat je stuur hoger/lager komt te staan. Die (combinatie van) verschillen kan ertoe leiden dat 56cm frame van merk A beter bij je past dan 56cm frame van merk B.
Kennelijk heeft jou FM je opgemeten en dat vind ik al een goed begin. Je zou kunnen overwegen om op sites zoals competetivecyclist.com of wrenchscience.com een en ander na te meten en de uitkomsten vergelijken met het advies van de FM.
Overigens verwijst de link naar een CAAD9 met triple crank. Is dat bewuste keuze of stond ie in de showroom?
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl