Achterwiel schiet eruit
Goedemorgen,
Ik heb een Quintana Roo Caliente tijdritfiets waarvan af en toe (gelukkig niet heel vaak) het achterwiel van het frame losschiet als ik rem. Het wiel hangt dan aan de ketting vast en zit klem aan de bovenkant van het frame. Ideaal is het niet, dus ik zou er graag iets aan doen maar weet niet zo goed wat. Ik heb wat plaatjes bijgevoegd waarop je kan zien hoe het wiel in het frame zit. Helaas is de opening recht naar achter, ipv naar beneden zoals bij de meeste fietsen. En er zit geen nokje waar de snelspanner achter kan blijven hangen. Als de snelsluiter niet strak genoeg vast zit bestaat er dus een kans dat het wiel er gewoon uitrolt. Heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
Groet ashgard
Ik heb een Quintana Roo Caliente tijdritfiets waarvan af en toe (gelukkig niet heel vaak) het achterwiel van het frame losschiet als ik rem. Het wiel hangt dan aan de ketting vast en zit klem aan de bovenkant van het frame. Ideaal is het niet, dus ik zou er graag iets aan doen maar weet niet zo goed wat. Ik heb wat plaatjes bijgevoegd waarop je kan zien hoe het wiel in het frame zit. Helaas is de opening recht naar achter, ipv naar beneden zoals bij de meeste fietsen. En er zit geen nokje waar de snelspanner achter kan blijven hangen. Als de snelsluiter niet strak genoeg vast zit bestaat er dus een kans dat het wiel er gewoon uitrolt. Heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
Groet ashgard
Duh, wel makkelijk met het wiel verwisselen maar doodeng
Zit dat zo als hieronder te zien op de non-drive side hetzelfde op de drive side?
Die hanger is er toch gewoon verkeerd ingelijmd of wat?

Zit dat zo als hieronder te zien op de non-drive side hetzelfde op de drive side?
Die hanger is er toch gewoon verkeerd ingelijmd of wat?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Duw je het wiel goed in de uitsparing zodat het goed tegen het frame aanduwt?
Staat het wiel goed recht?
Doel van de horizontale uitsparing is dat je je wiel zo dicht mogelijk tegen de zitbuis kan zetten zodat je zo aerodynamisch mogelijk bent.
En zoals gezegd: eventueel andere snelspanner kiezen. Eventueel contactopp wiel/kader goed ontvetten.
Walter
Staat het wiel goed recht?
Doel van de horizontale uitsparing is dat je je wiel zo dicht mogelijk tegen de zitbuis kan zetten zodat je zo aerodynamisch mogelijk bent.
En zoals gezegd: eventueel andere snelspanner kiezen. Eventueel contactopp wiel/kader goed ontvetten.
Walter
En je hebt hier toch net wat meer spanning in de snelspanner nodig. Bij meeste fietsen blijft je wiel by design op zijn plaats. Hij die horizontale uitsparing is dat toch net wat moeilijker.
Al zou ik verwachten dat je je wiel eerder scheeftrekt met veel kracht op de pedalen.
Walter
Al zou ik verwachten dat je je wiel eerder scheeftrekt met veel kracht op de pedalen.
Walter
Ik heb inderdaad al ontvet en schoongemaakt. Ik zet de snelsluiters nu gewoon heel strak. En dat werkt opzich wel. Maar eens in de zoveel tijd gebeurd het toch weer. Misschien trilt het een beetje los na verloop van tijd.
Wat voor 'n andere snelsluiters stel je voor?
Wat voor 'n andere snelsluiters stel je voor?
Gebruik zelf DT Swiss RWS snelspanners op mijn wielen.
Kan daardoor beter de klemkracht doseren en de stand van de lever na klemmen zetten waar ik wil.
https://www.dtswiss.com/en/technology/c ... echnology/
Kan daardoor beter de klemkracht doseren en de stand van de lever na klemmen zetten waar ik wil.
https://www.dtswiss.com/en/technology/c ... echnology/
-
- Forum-lid HC
Je zou toch verwachten dat ze minimaal wel zo'n opstaand randje hebben dan. In het geval dat de snelspanner los komt dat het wiel er niet uit valt.
Bij kracht zetten wordt je wiel aan drive zijde idd naar voor geduwd. Dat zal geen probleem zijn. Maar non-drive krijgt wat kracht naar achter .
Op een andere fiets heb ik wel voor dat als de snelspanners niet goed aangespannen zijn ik zo wiel scheef trek.
Walter