Even later blokkeerde de voorderailleur compleet, er is nu geen beweging meer in te krijgen. Het is de linker shifter van een Shimano Ultregra 6700 groep, met iets van 41.000 km op de teller. Ik moet bekennen dat ik nooit wat aan onderhoud aan de shifter heb gedaan, werkte altijd prima.
Ik heb de shifter van het stuur gehaald en een beetje open geschroefd (zie foto's hieronder). Wat mij opvalt:
1. Dit hendeltje staat constant omhoog gericht (foto 1 & 3), maar volgens mij moet deze terug vallen. Er is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen.
2. Het palletje waarin de versnellingskabel vast moet volgens mij ook verder terug vallen. Nu lukt het niet om de versnellingskabel uit de shifter te krijgen omdat dit palletje niet ver genoeg terug valt (foto 2).
3. Er zit wat speling op het asje waar alle palletjes om draaien. Daarnaast sluiten de palletjes ook niet heel strak op elkaar aan, ze kunnen wat heen en weer geschoven worden.
Heeft iemand een suggestie hoe het gefixt kan worden? Als ik er naar kijk zie ik niet direct wat ik zou kunnen doen om het te repareren.