Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Camera i.p.v achteruitspiegel

hahauff@ziggo.nl
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2018 17:14

hahauff@ziggo.nl 01 aug 2018 17:26

Als je op leeftijd komt kan het achteruit kijken op de fiets een probleem worden. In plaats van een achteruit-spiegel kan je tegenwoordig een camera (onder de zadel) gebruiken die het signaal stuurt naar de op de fiets gemonteerde smartphone. Het product heet Hexagon. Nu heeft zowel mijn lokale fiets-winkel (Heemstede) als mijn fiets-producent (Gazelle) noch nooit van die product gehoord. Ik kom ook niet in contact met het bedrijf in Amerika of Zweden.

Kan mij iemand hiermede helpen: een alternatieve oplossing of hoe ik dat product kan kopen.

Met vriendelijke groet
Haymo Hauff
Heemstede

gjdev
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2018 15:28

gjdev 01 aug 2018 18:44

Zo te zien was dat crowdfunding project, en is er nog steeds geen productie versie van die Hexagon. Zie het commentaar van mensen die er al voor betaald hebben hier: https://www.indiegogo.com/projects/hexa ... #/comments

Dus ik denk dat je beter naar iets anders uit kunt kijken. Of anders wachten tot ze ooit wel een echt product hebben, dat je dan vast ook via een webshop kunt aanschaffen.

Mijn alternatief zou zijn een houding waarbij je meer rechtop zit (dan is je nek/rug draaien om achteruit te kijken waarschijnlijk makkelijker), fysiotherapie om dat wel weer makkelijker te kunnen, of anders toch echt die spiegel.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 01 aug 2018 18:59

Als je van gekkigheid niet weet waar je met je geld naartoe moet, dan heeft Garmin als alternatief een 'achtuitkijkradar' voor je die waarschuwt zodra een auto je op minder dan 140m is genaderd, de Varia fietsradar (https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/518151) ;)


Edit: Garmin heeft er kennlijk zelfs twee. DC Rianmaker heeft de Varia RTL510 getest: https://www.dcrainmaker.com/2018/04/gar ... eview.html
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 01 aug 2018 19:05

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Elke behoorlijke actioncam kan dat, hoor.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 aug 2018 21:05

Of toch iets als dit...

https://youtu.be/DABTqdLbops

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 aug 2018 22:07

hahauff@ziggo.nl schreef: 01 aug 2018 17:26 Als je op leeftijd komt kan het achteruit kijken op de fiets een probleem worden. In plaats van een achteruit-spiegel kan je tegenwoordig een camera (onder de zadel) gebruiken die het signaal stuurt naar de op de fiets gemonteerde smartphone. Het product heet Hexagon. Nu heeft zowel mijn lokale fiets-winkel (Heemstede) als mijn fiets-producent (Gazelle) noch nooit van die product gehoord. Ik kom ook niet in contact met het bedrijf in Amerika of Zweden.

Kan mij iemand hiermede helpen: een alternatieve oplossing of hoe ik dat product kan kopen.

Met vriendelijke groet
Haymo Hauff
Heemstede
Helaas kijken 9 van de 10 E-bikers (die meestal een spiegel hebben ) er nooit in, dus daar ligt de bottleneck, niet in de vermeende stijve nek.
Wie zoiets overweegt hoort IMO helemaal niet op een fiets thuis.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 02 aug 2018 02:49

Ik heb dit soort verkeersdeelnemers liever op de fiets dan in de auto, waar ze nog meer schade aan kunnen richten😁😁
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 02 aug 2018 08:41

Vieux chnoque schreef: 02 aug 2018 02:49 Ik heb dit soort verkeersdeelnemers liever op de fiets dan in de auto, waar ze nog meer schade aan kunnen richten😁😁

Nieuwe Audi e tron heeft als optie camera in plaats van spiegels, dus wie weet over een paar jaar...
Previous name Jansen01

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 02 aug 2018 08:57

Keezx schreef: 01 aug 2018 22:07 Knip


Wie zoiets overweegt hoort IMO helemaal niet op een fiets thuis.
Met de houding van de gemiddelde Dumpert reaguurder van de laatste tijd, snap ik het wel. :mrgreen:

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 02 aug 2018 10:54

Wat wel of niet veilig is laat ik aan anderen, Volgens mij is het met meerder actioncams mogelijk om live het beeld op je Iphone te bekijken, zoals iemand al schreef, Dus er is al een hexagon volgens mij. Kost alleen een aardige cent op die manier.
Ach, ik zeg ook maar wat

Raymond62
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 feb 2015 11:21

Raymond62 02 aug 2018 10:59

Maar wat is er mis met goede spiegels? Een camera heeft veel nadelen: duur, accu nodig, scherm nodig met ook alweer een accu.
Daarbij is een scherm in volle zon slecht af te lezen.

Spiegels kosten bijna niks en werken altijd. Voor de dode hoek zijn er ook wel oplossingen voor.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 aug 2018 11:15

Als je voor een actioncam ook een nette bevestiging hebt voor aan de zadelbuis, dan is dat inderdaad een alternatief, mits de rit qua duur valt binnen de, veelal beperkte, accuduur :-).
Hoewel … waarschijnlijk heb je so wie so al een extra barreypack nodig om de telefoon lange tijd van stroom te voorzien. ;)

De overige functies van de Hexagon zijn volstrekt overbodig (en een knipperend achterlicht zelfs verboden) in Nederland. Ook de richtingaanwijzers … geen enkele automobilist zal dat opvallen en niemand reageert er op omdat we dat hier te lande niet kennen.

SqueeZer schreef: 02 aug 2018 10:39 ...
Ik kwam na het lezen van dit topic en Hanz Be zen post dit tegen, ook meteen besteld om eens te kijken of dit voldoende helpt,

https://www.rosebikes.com/the-beam-cork ... or-2667355
€ 19,95 is wel veel geld en moet die écht uit de VS komen waar je € 16,35 verzendkosten voor moet betalen?

Zoek op Ali eens op 'rear mirror bike' en je krijgt een keur aan achteruitkijkspiegels voor minder (of ze fraai zijn laat ik in het midden) :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie