Garmin hartslagwaardes kloppen niet
Ik heb al eens wat gegoogled maar kom niet tot een bevredigend antwoord..
Ik heb sinds een jaar of 4 een Forerunner 920XT in gebruik met een HRM run (een van de eerste generatie met de Garmin soft strap. Jaartje geleden was de band zo versleten dat ik op Ali express een nieuwe kocht. Vanaf dat moment bleef de hrm steeds verkeerde waardes aangeven dus dacht ik: dan maar zo’n HRM tri, ben ik er gelijk van af.
Deze week toch maar eens een nieuwe Garmin soft strap gekocht en tot mijn verbazing blijven die waardes alle kanten op gaan. Inmiddels ook even getest met twee toestellen, en de ‘oude’ band blijft toch met momenten vreemde waardes aangeven. Batterij al vervangen, geen flapperend shirt erover dus kan écht alleen maar aan de sensor liggen. Iemand tips hoe dit op te lossen?
Ik heb sinds een jaar of 4 een Forerunner 920XT in gebruik met een HRM run (een van de eerste generatie met de Garmin soft strap. Jaartje geleden was de band zo versleten dat ik op Ali express een nieuwe kocht. Vanaf dat moment bleef de hrm steeds verkeerde waardes aangeven dus dacht ik: dan maar zo’n HRM tri, ben ik er gelijk van af.
Deze week toch maar eens een nieuwe Garmin soft strap gekocht en tot mijn verbazing blijven die waardes alle kanten op gaan. Inmiddels ook even getest met twee toestellen, en de ‘oude’ band blijft toch met momenten vreemde waardes aangeven. Batterij al vervangen, geen flapperend shirt erover dus kan écht alleen maar aan de sensor liggen. Iemand tips hoe dit op te lossen?
Paar cm lager dragen wil nog wel eens helpen.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik heb hetzelfde probleem, tot nu toe met alle borstbanden die ik heb gebruikt met een Garmin Edge. (Garmin Hard strap / Garmin Soft strap/ Garmin Premium / Garmin Sensor op Polar band / Powertap Band / Decathlon Band en nog een paar) Ik heb nu een Wahoo en die lijkt vooralsnog beter. Maar het gaat bij mij meestal goed tot de 1e batterij wissel en daarna is het bagger.
Voordien had ik eerst een Polar Hartslag meter, daar ging het nooit fout maar daar kon je de batterij ook niet wisselen en moest je een compleet nieuwe strap met sensor kopen.
Ik heb ook nog een Ciclosport gehad en daar had ik ook problemen mee.
Ik denk dat het bij sommige personen (zoals mij) gewoon niet goed te krijgen is.
Voordien had ik eerst een Polar Hartslag meter, daar ging het nooit fout maar daar kon je de batterij ook niet wisselen en moest je een compleet nieuwe strap met sensor kopen.
Ik heb ook nog een Ciclosport gehad en daar had ik ook problemen mee.
Ik denk dat het bij sommige personen (zoals mij) gewoon niet goed te krijgen is.

-
bbovenbuis
- Forum-lid
Probeer de band eens om te draaien. Dus sensor op je rug, wil bij sommige mensen nog wel eens helpen.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Originele Garmin banden lees je heel veel problemen over en ook mijn originele Garmin band met hrm run gaf vreemde waardes. Nu een Wahoo band met dezelfde Garmin sensor en ik heb geen enkel foutje meer. Uiteraard wel eerst de band natmaken voor het juiste contact met de huid.
(overigens gemeten op mijn fenix 2 en mijn edge 820)
(overigens gemeten op mijn fenix 2 en mijn edge 820)
Hier nooit problemen met de garmin banden in 10 jaar en 3 fietsers. wel altijd band op 'contactvlak' vochtig maken.
En als er problemen zijn de batterij vervangen en werk als nieuw.
Enig echt probleem was eens een contactpunt met sensor dat afbrak.
En voor wat het waard is: ze worden nauwelijks gewassen. Enkel af en toe eens met water afgespeeld.
En als er problemen zijn de batterij vervangen en werk als nieuw.
Enig echt probleem was eens een contactpunt met sensor dat afbrak.
En voor wat het waard is: ze worden nauwelijks gewassen. Enkel af en toe eens met water afgespeeld.