Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Stages vermogensmeter lijkt te laag wattage te geven

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 17 apr 2024 11:41

heb je de juiste crankarm lengte opgegeven?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 17 apr 2024 11:50

Probeer een keer van iemand Assioma pedalen te lenen. Vijf minuten mee rijden en parallel de power data opnemen, en je weet meteen waar je aan toe bent...
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 apr 2024 12:46

bergjonathan schreef: 16 apr 2024 22:04 Ik weet niet of ik het hier juist plaats of een nieuw topic moet starten anders hoor ik het graag. Ik rij al een tijdje met een 4ii powermeter. Deze was opeens enorm gaan schommelen qua waardes dus heb een nieuwe stages aangeschaft. Nu ligt mijn vermogen substantieel lager dan met de 4ii (> 30 watt lager). Dit is beetje onhandig omdat ik een wedstrijdrenner ben en behoorlijk accuraat mijn FTP weet en zo ook mijn zones. Nu kloppen mijn trainingen niet meer echt waar ik een beetje van baal. Ik ben er ook zeker van dat de stages onjuist is omdat mijn FTP en zones gebaseerd zijn op een lap test. Ik rij ieder ritje met de ploeg ook gewoon 30 watt lager dan de rest. Zelfde kleding zelfde fiets zelfde wielen etc.

Ondertussen heb ik van futurum alweer een nieuwe stages meter gehad echter hetzelfde issue. Ik begin nu te twijfelen of mijn Garmin edge 810 de meter gewoon verkeerd uitleest. Nu kan ik hier helemaal niks over vinden op het internet. Iemand hier toevallig bekend mee?
Computers kunnen data niet verkeerd uitlezen.

Koop iets fatsoenlijks ipv 4iii of stages meters die toch na een jaartje of twee de geest geven. Met een quarq of power2max heb je gewoon bijna gegarandeerd geen gezeik, langere batterijduur en altijd accuraat vermogen ( alleen geen echte L/R meting ). Zero offsets zijn bij power2max niet eens nodig. Ding werkt altijd, punt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

1094
Forum-lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 17 apr 2024 13:53

Hoezo is dat geen echte l/r meting?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 17 apr 2024 13:56

Aan de crank meten betekent een meting van het totale vermogen waarbij links/rechts verhouding achteraf berekend wordt.
Afbeelding

Plaats reactie