Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo of Jespr??

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 05 mei 2018 12:22

Hallo,

I.v.m. de aanschaf van een nieuwe fiescomputer/navigatie keek ik de laatste tijd al met een schuin oog naar de Hammerhead Karoo, en stond bijna op het punt me in te schrijven.

Totdat ik op het www stuitte op de Jespr
https://www.jespr.ch/j-two/
Ook een gps fietscomputer welke op Android draait, en op de site ziet het er veelbelovend uit. Ik kan er alleen verder weinig over vinden qua reviews e.d.

Nu ben ik alleen niet erg thuis in de wereld van chips, processoren e.d. dus vraag ik mij af of dit een goed alternatief voor de Hammerhead zou kunnen zijn?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 05 mei 2018 16:27

Die Jespr lijkt me een Karoo (want Android based) met een iets andere behuizing en software. Als de Jespr third party software heeft ingekocht voor routing hebben ze een vliegende start. Anders is het een Karoo met meer dan een half jaar achterstand en vermoedelijk tragere software ontwikkeling.

Qua formaat is het niet veel anders, beide vrij groot. Het scherm van de Jespr heeft een 5:4 verhouding. De Karoo heeft een 4:3 scherm wat imho veel prettiger is (met niet meedraaiende kaart)
Het is ook afwachten wat voor scherm de Jespr krijgt. Goede touchbediening onder alle omstandigheden en mat (niet glanzend) is een must.

Is er een RL video waar je de werking van de Jespr kan zien? Ik ken alleen de promo video met wat actie van bikers zonder echte info van het ding.

rokl
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2017 10:25

rokl 15 mei 2018 14:53

Je moet eens kijken naar de afmetingen van de Jespr en niet alleen naar de scherm. Vergeleken met de Jespr is zelfs de Garmin 1030 een kleintje.

Plaats reactie