DCRainmaker is verhuisd naar Amsterdam
-
- Forum-lid HC
Welbekend bij alle techies maar Ray is verhuisd naar Amsterdam
https://www.dcrainmaker.com/2018/04/bik ... erdam.html
Dus tips voor Ray over Amsterdam en Nederland !
https://www.dcrainmaker.com/2018/04/bik ... erdam.html
Dus tips voor Ray over Amsterdam en Nederland !
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Hah, wel tof. Zijn reviews hebben net als GCN wel een commercieler tintje gekregen door de jaren heen, maar hij gaat altijd wel prima de diepte in en doet eerlijke vergelijkingen/conclusies. Ik heb er weinig moeite mee dat ze op deze manier van hun hobby een beroep hebben weten te maken.
Ik vond dat hij minder kritisch werd, zoals die Direct Drive trainer (Jetblack Whisperdrive) vorige week had hij gewoon helemaal af moeten kraken.
Maar zijn review van de Shimano PM was toch behoorlijk kritisch.
Leuk dat hij nu in Amsterdam gaat wonen.
GCN heb ik nooit serieus genomen, is eigenlijk alleen maar sponsored content... in het begin was het nog leuk omdat het nieuw was.
Maar zijn review van de Shimano PM was toch behoorlijk kritisch.
Leuk dat hij nu in Amsterdam gaat wonen.
GCN heb ik nooit serieus genomen, is eigenlijk alleen maar sponsored content... in het begin was het nog leuk omdat het nieuw was.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
En toch leven die mannen er allemaal leuk van, een woning huren in de omgeving "Amsterdam ten zuidwesten van het Vondelpark" is niet echt goedkoop.
Ik vergelijk ze een beetje met "fotografen" Ming Thein, Steve Huff en Ken Rockwell, de laatste vraagt gewoon openlijk om hem en zijn gezin te steunen en rijdt een Porsche Cayenne....
En dan nog het groeiend aantal vloggers

- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, ik ken een wielrenster die in een dikkere auto rijdt dan heel veel dames met een beter palmares...... 
Sommige mensen hebben de kracht van internet gewoon heel goed begrepen. Rockwell doet dit misschien al wel 15jr en heeft enorm veel clicks.

Sommige mensen hebben de kracht van internet gewoon heel goed begrepen. Rockwell doet dit misschien al wel 15jr en heeft enorm veel clicks.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Wielertoerist, Ray heeft voordat hij de website fulltime is gaan doen jarenlang voor Microsoft de aardbol over gevlogen en zal daar een aardige vergoeding voor hebben gekregen. Als hij in die tijd de leefstijl creap een beetje onder controle heeft gehouden dan zal hij een aardige spaarpot hebben staan.
Ben wel benieuwd naar Rays exacte verdienmodel want van die paar abonnees op z’n site + wat commissie via Clevertraining kan je niet leven...
Bij GCN is het verdienmodel bekend. Als je bijvoorbeeld wil dat de heren een jaar lang op jouw fiets rijden kost je dat 50k.
Bij GCN is het verdienmodel bekend. Als je bijvoorbeeld wil dat de heren een jaar lang op jouw fiets rijden kost je dat 50k.
Doet mij denken aan mijn jeugd omdat een orgelman in de Kalverstraat die 's-avonds in zijn mercedes naar huis reed om daarna alle centjes, die hij die dag had opgehaald, op tafel te gooien waarna de gehele familie aan het tellen sloeg, bingo.!Wiliertoerist schreef: ↑04 apr 2018 00:37En toch leven die mannen er allemaal leuk van, een woning huren in de omgeving "Amsterdam ten zuidwesten van het Vondelpark" is niet echt goedkoop.
Ik vergelijk ze een beetje met "fotografen" Ming Thein, Steve Huff en Ken Rockwell, de laatste vraagt gewoon openlijk om hem en zijn gezin te steunen en rijdt een Porsche Cayenne....
En dan nog het groeiend aantal vloggers![]()

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hier een recent achtergrond artikel over DC Rainmaker, o.a. over hoe hij geld verdient (en hoeveel dat is): https://www.outsideonline.com/2288226/conjure-storm
Maker got into affiliate back in December 2009. He now makes money through Clever Training (a big seller of fitness tech, with U.S. and European markets) and Amazon. Like other Amazon Associates, Maker gets a cut of any sale, whether the shopper ultimately buys a GPS watch championed by his blog or just a case of toilet paper, as long as the buyer was directed from his site. (Maker won’t say how much he earns off of affiliate marketing annually, but he told me that when he quit Microsoft, his finances “didn’t change appreciably.”)
Blijf het toch lastig vinden om te geloven dat hij op basis daarvan kan rondkomen.
De meest affiliateprogramma's hanteren 10-20% commissie, laten we uitgaan van 15%. Als je dan rekent met een netto inkomen van 4k/maand (wat erg weinig is, zijn woning zal alleen al 2,5k/maand kosten), ofwel 8k bruto dan moet er maandelijks voor ruim 53k aan orders worden geplaatst via Clevertraining. Dat vind ik nogal wat.
De meest affiliateprogramma's hanteren 10-20% commissie, laten we uitgaan van 15%. Als je dan rekent met een netto inkomen van 4k/maand (wat erg weinig is, zijn woning zal alleen al 2,5k/maand kosten), ofwel 8k bruto dan moet er maandelijks voor ruim 53k aan orders worden geplaatst via Clevertraining. Dat vind ik nogal wat.