Dat klopt wel, maar wat een waterput (die vaak droog staat en ws ondrinkbaar water bevat) te zoeken heeft op een kaart met KRAANwater tappunten, is mij dan niet duidelijk. Begrijp heus wel waar het vandaan komt, maar logisch is het niet. Dat is een beetje zonde van alle OSM gerelateerde informatie, er zit geen overkoepelende redactie aan verbonden. Als een vrijwilliger een wijziging doet hoeft dat niet per definitie correct te zijn. Heb in het verleden eens een discussie gehad met een andere MTB-er over de juiste toewijzing van een pad. Is officieel een wandelpad en had dat ook zo ingevoerd. Kunt er uitstekend fietsen maar dat is niet de bedoeling. Hij vond dat het gewoon als cycleway geboekt moest worden.
Het grote domme vragen topic
Dogma F
Ik heb weer even een "domme" vraag, maar goed daar is dit topic voor
Ga volgende week op vakantie naar de bergen en nu zat ik even naar mijn banden te kijken. De banden zijn GP5000 en achter is eigenlijk nog goed, indicatoren zijn nog zichtbaar en geen rare gaatjes etc. Voor laten wat droogte scheurtjes zien dus die wil ik eigenlijk vervangen voor een (bijna nieuwe) schwalbe one. Heeft het ook nadelen om met 2 verschillende type banden te fietsen. Op het vlakke zou ik dat zo doen, maar is dat ook prima met snelheden tot 70kmh? Of gaat dan de achterband mijn voorband inhalen?
Ik heb nog een nieuwe set gp5000 liggen en neem ik zeker mee, maar ik laat die liever nog in de doos als ik nog geschikte (met de kop eraf) banden heb liggen, maak dat liever eerst op.
Ga volgende week op vakantie naar de bergen en nu zat ik even naar mijn banden te kijken. De banden zijn GP5000 en achter is eigenlijk nog goed, indicatoren zijn nog zichtbaar en geen rare gaatjes etc. Voor laten wat droogte scheurtjes zien dus die wil ik eigenlijk vervangen voor een (bijna nieuwe) schwalbe one. Heeft het ook nadelen om met 2 verschillende type banden te fietsen. Op het vlakke zou ik dat zo doen, maar is dat ook prima met snelheden tot 70kmh? Of gaat dan de achterband mijn voorband inhalen?
Ik heb nog een nieuwe set gp5000 liggen en neem ik zeker mee, maar ik laat die liever nog in de doos als ik nog geschikte (met de kop eraf) banden heb liggen, maak dat liever eerst op.
Afgelopen zomer heb ik in Italië mijn achterband aan stront gereden in de regen. Schwalbe One was nergens te krijgen, dus uiteindelijk in de plaatselijke Decathlon de goedkoopste Michelin band gekocht die er was. Knetterhard ding overigens. Met de combo Schwalbe/Michelin de Stelvio op en af geweest, geen verschil te merken. Zal vooral tussen de oren zitten denk ik dan.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30
Als ze verschillend qua breedte zijn, dan zou ik het niet doen, maar anders maakt het niet zoveel uit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik heb erg uiteenlopende ervaringen.
Een ketting die ik smeerde met olie ging tussen pakweg 2000 (op de slecht-weer fiets) en 2800 (de andere fiets die geen regen en modderige wegen ziet) km mee. Op 1 van mijn fietsen gebruik ik nu squirt, daar gaat de ketting nu al 2900 km mee en daar gaat nog wel heel wat bij komen. Een cassette wissel ik na 4 kettingen, pak hem beet 10.000 km. Ik verwacht dat op de "Squirtfiets" de cassette langer mee zal gaan, want minder slijtage.