Aeroad, ultimate (of endurace) advies
Beste,
Na bijna 6 jaar is mn zelf opgebouwde wilier izoard xp 2011 model toe aan vervanging. Vast staat dat het een Canyon wordt (bang for buck).
Ik ben alleen aan het twijfelen tussen de 3 modellen, ook al zitten er forse verschillen in.. Het wordt in ieder geval de uitvoering met disc en ultegra di2.
Ik rij bij een toerclub waar we regelmatig de 130+ overschrijven maar ook trainingskoersen buiten op de baan en vakanties in het hooggebergte doe ik al jaren.
Gezien mijn leeftijd van 26 ben ik geneigd voor een Aeroad of toch zeker Ultimate te gaan, maar heel lenig ben ik ook weer niet en heb nogal last van zitbotproblemen en de endurace zou de meest comfy moeten zijn.
Ik kon de exacte geo van mijn huidige frame niet meer vinden maar als het goed zijn de stack 545 reach 385 en bovenbuislengte 53.8 (en spacers van 3.5cm). Dit komt het meest in de buurt van de ultimate. Momenteel heb ik niet het idee dat ik heel laag/agressief zit en heb het idee dat ik wel wat lager kan.
Iemand tips of tricks? Is de aeroad echt zó agressief? Ik ga uiteraard de 3 modellen nog bekijken en 'testen' in Koblenz maar wat advies van tevoren kan geen kwaad.
Alvast dank
Na bijna 6 jaar is mn zelf opgebouwde wilier izoard xp 2011 model toe aan vervanging. Vast staat dat het een Canyon wordt (bang for buck).
Ik ben alleen aan het twijfelen tussen de 3 modellen, ook al zitten er forse verschillen in.. Het wordt in ieder geval de uitvoering met disc en ultegra di2.
Ik rij bij een toerclub waar we regelmatig de 130+ overschrijven maar ook trainingskoersen buiten op de baan en vakanties in het hooggebergte doe ik al jaren.
Gezien mijn leeftijd van 26 ben ik geneigd voor een Aeroad of toch zeker Ultimate te gaan, maar heel lenig ben ik ook weer niet en heb nogal last van zitbotproblemen en de endurace zou de meest comfy moeten zijn.
Ik kon de exacte geo van mijn huidige frame niet meer vinden maar als het goed zijn de stack 545 reach 385 en bovenbuislengte 53.8 (en spacers van 3.5cm). Dit komt het meest in de buurt van de ultimate. Momenteel heb ik niet het idee dat ik heel laag/agressief zit en heb het idee dat ik wel wat lager kan.
Iemand tips of tricks? Is de aeroad echt zó agressief? Ik ga uiteraard de 3 modellen nog bekijken en 'testen' in Koblenz maar wat advies van tevoren kan geen kwaad.
Alvast dank
Shut up legs
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Een aeroad met een paar cm spacers en een korte(re) stuurpen is een Endurace en een Endurace met een hele vlakke of ietwat naar beneden wijzende stuurpen die ook nog een centimetertje langer dan normaal is, is een aeroad (qua geometrie dan toch).
Als je de geometrietabellen navlooit, zul je zien dat het allemaal een kwestie is van hier en daar een paar cm meer of minder.
Als je de geometrietabellen navlooit, zul je zien dat het allemaal een kwestie is van hier en daar een paar cm meer of minder.
Je kunt nog genoeg spacers onder je stuur uithalen om te kijken hoe diep je kunt zitten. Daar heb je meer aan dan aan onze adviezen. Een Aeroad in maatje s met 3,5cm spacers is geen porum. Je zult toch minimaal 3cm moeten kunnen zakken met je stuur voordat die in beeld komt. Kun je niet zakken dan sowieso de Endurace.
Als je trainingskoersen rijdt kun je ook in de verleiding komen een echte koers te rijden. Ik weet niet of disc dan wel zo verstandig is. Je kunt ook even afwachten hoe dat zich ontwikkelt.
Als je trainingskoersen rijdt kun je ook in de verleiding komen een echte koers te rijden. Ik weet niet of disc dan wel zo verstandig is. Je kunt ook even afwachten hoe dat zich ontwikkelt.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 22 feb 2018 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ultimate!
Een van de meest capabele allrounders.
Een van de meest capabele allrounders.
Less is bore
Je opmerking over je zitbotproblemen, zou je hier eens iets meer over willen vertellen. Heb je de indruk dat dit komt door je huidige frame geometrie?
Laatst gewijzigd door vincent75 op 23 feb 2018 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Daar rij ik al sinds dag 1 op mn racefiets mee. Is vooral aan de linkerkant op 2 plaatsen. Kwam, volgens de bikefitter, dankzij bekkenscheefstand dat er een ongelijke drukverdeling optrad. Bij fysio bekkenscheefstand gecorrigeerd maar nog altijd erge last. Echo gemaakt en langs orthopeed geweest maar die zagen geen afwijkingen. Ondertussen al vrouwenzadels, sq-lab zadels geprobeerd maar ook geen oplossing.. Heb niet specifiek het idee dat het door deze geo komt want heb al op meerdere fietsen met verschillende zadels gezeten.
Conclusie: ik fiets eigenlijk altijd met pijn
Shut up legs
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 28 aug 2016 23:30
Sinds een aantal weken heb ik een Canyon Ultimate ultegra DI2 kan alleen maar zeggen dat het een fantastische fiets is. Kom zelf van een Trek 1.5 dus het is een super vooruitgang. Zoals eerder kan je elk model passend maken dus het is echt het gevoel dat je bij de fiets hebt.
Succes en laat weten welke het is geworden.
Succes en laat weten welke het is geworden.
Dat je elk model passend kan maken is een beetje overdreven.
Als je op een Endurace bijvb al 3cm spacers nodig hebt, dan zal een Aeroad nooit of te nimmer deftig passen. Je zal met een enorme spacertoren zitten, en of een ultrakorte stuurpen. Kortom geen zicht.
Proberen in Koblenz is dus de boodschap.
Als je op een Endurace bijvb al 3cm spacers nodig hebt, dan zal een Aeroad nooit of te nimmer deftig passen. Je zal met een enorme spacertoren zitten, en of een ultrakorte stuurpen. Kortom geen zicht.
Proberen in Koblenz is dus de boodschap.
Ach. Ik heb een Endurace waarvan ik de zadelpen heb vervangen (normaal model, meer setback), paar spacers verwijderd en een 10mm langere stuurpen.
Heerlijk fietsje, maar denk dat een Ultimate handiger was geweest
Maarrr: voor lange ritten (200km) zet ik het stuur weer naar standaard en dat is dan heel prettig, moet ik zeggen. Op een Ultimate was dat lastiger geworden.
Heerlijk fietsje, maar denk dat een Ultimate handiger was geweest
Maarrr: voor lange ritten (200km) zet ik het stuur weer naar standaard en dat is dan heel prettig, moet ik zeggen. Op een Ultimate was dat lastiger geworden.
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!