Hallo iedereen,
Ik heb is een vraagje over de snelheidsmeter en cadanssensor van Garmin.
Ik heb een oude Tacx trainer (speedmatic T1450) staan en wil daar graag mee gaan trainen.via Trainerroad met virtual power.
Op de site van Trainerroad staat dat dat zou gaan als je een snelheidssensor zou monteren op je fiets.
Kan ik mijn snelheidssensor en cadanssensor koppelen aan mijn tablet met ant+ ontvanger en zo mijn snelheid en cadans aflezen op de app van Trainerroad,zonder een Garmin fiets computer te hebben .of gaat dat niet zonder een fietscomputer?
Snelheidsduivel en cadanssensor2.0 van Garmin
Je fietscomputer (Garmin) is compleet overbodig bij Trainerroad. Deze software communiceert direct met smart trainers en sensoren via ant+ of bluetooth. Dus zolang je een snelheidssensor, powermeter of smart trainer hebt dan kan je trainerroad gebruiken. Ik ben grote fan van trainerroad, maar wees ervan bewust dat de software in jouw geval 'virtual power' zal berekenen obv van de snelheidssensor. Hier kan redelijk wat onzekerheid en marge opzitten en zonder ander ijkingspunt (smart trainer, power meter) is het moeilijk om te weten hoe correct dit is.