Allereerst iedereen een goed, gezond en fietsrijk 2018 toegewenst!
De afgelopen vrije dagen heb ik eens goed besteed met het samenstellen van een nieuwe fiets en ik ben er eigenlijk op alle onderdelen wel uit, behalve de wielen.
Het worden sowieso halfhoge carbon clinchers, maar ik twijfel tussen de Fulcrum Racing Quattro Carbon en de Miche SWR wielen. Campagnolo Bora One clinchers vind ik te duur en deze wielsets zijn volgens mij min of meer vergelijkbaar. Ik kan echter weinig specifieke voor- of nadelen vinden die de doorslag moeten gaan geven in de keuze. Er gaat geremd worden met rode Campagnolo remblokken (gebruik ik nu ook).
Hebben jullie tips?
Graag geen aanbevelingen voor andere merken/types... handgespaakt wil ik niet (huidige setje FCC van Zoran is dat wel en hou ik er misschien voorlopig nog wel bij). Laag alu voor in de bergen heb ik al (Campagnolo Shamal Ultra). Voorkeur voor Italiaans... dus geen Mavic, Zipp enz...
Fulcrum Racing Quattro Carbon of Miche SWR
Ik zie Miche niet op de site van Mantel staan, maar dat kan aan mij liggen.
Volgens de Miche site hebben ze, net als de Fulcrums, een binnenbreedte van 17 mm.
Als ik een keuze zou moeten maken uit deze twee, zou ik kiezen voor Miche. Waarom? Omdat je Fulcrum veel meer ziet.
Het lag aan mij, ze stonden bij internetbikes.....niet de beste bron voor correcte info...
Ik zou dan de Miche's nemen wegens de normale spaken, hoe minder exotisch , hoe beter.
Ik zou dan de Miche's nemen wegens de normale spaken, hoe minder exotisch , hoe beter.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Heb de Quattro's. Lopen prima. Remmen super in combinatie met bijgeleverde rode Campa-blokjes. Nog geen slijtage waarneembaar.
Industrielagers. Schijnt dat er na verloop probleem kan optreden met afstelling van speling. Tot op heden prima. Hebben nu 1 seizoen gelopen ( 6000 km.)
Bredere velg, waardoor 25 en 28 mm band er mooi in vallen.
Industrielagers. Schijnt dat er na verloop probleem kan optreden met afstelling van speling. Tot op heden prima. Hebben nu 1 seizoen gelopen ( 6000 km.)
Bredere velg, waardoor 25 en 28 mm band er mooi in vallen.
Er zwerven inderdaad nog veel oude versies van dit wiel rond in verschillende webshops.
Maar zoals ondertussen al gemerkt, binnenbreedte is gelijk voor beide wielen. Miche normale spaken zou een plus zijn. En wellicht betere naven? Zoals Paul noemt kan Fulcrum soms lastig af te stellen zijn. Las er zelf ook ergens iets over, over de Miche naven kan ik weinig vinden.
Ik vermoed dat er weinig mis mee is, zijn in het algemeen simpele naven zonder problemen, net als de Fulcrum naven overigens.
De laatste hebben/hadden echter een designfoutje waardoor ze soms niet spelingvrij zijn in te stellen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.
Edit: de nieuwere Miche SWR's hebben ook straight pull spaken, dus dat voordeel gaat niet meer op.
Het komt IMO dus neer op wat de beste velg zou zijn en laat er nu nergens een profiel te vinden zijn, wel een hoop blabla waar niemand wat mee kan.
De laatste hebben/hadden echter een designfoutje waardoor ze soms niet spelingvrij zijn in te stellen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.
Edit: de nieuwere Miche SWR's hebben ook straight pull spaken, dus dat voordeel gaat niet meer op.
Het komt IMO dus neer op wat de beste velg zou zijn en laat er nu nergens een profiel te vinden zijn, wel een hoop blabla waar niemand wat mee kan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Zou ik geen seconde over twijfelen Campa (=Fulcrum) carbon velgen komen qua degelijkheid duurzaamheid en remgedrag overal als beste uit de test, Ietsje meer of minder aero ga je hoogstwaarschijnlijk nooit merken. Goede industrielagers kosten geen drol als je toevallig eens pech zou hebben en je ze moet vervangen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38133
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Yep, deze maand voor €799. Zou niet langer twijfelen als ik jou was!
Less is bore