Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaring met patellapeesruptuur (gescheurde kniepees)

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 09 nov 2017 11:27

Heeft iemand ervaring met een patellapeesruptuur (gescheurde kniepees)?

Graag zou ik willen weten hoe de tijdlijn er bij jou heeft uitgezien van het herstel.
Bij mij is het nu 6 weken na operatie. Ik ben imho best geduldig en denk dat ik deze tijd de pees de ruimte heb gegeven om weer te herstellen. Het moment van weer mogen opbouwen van kracht is er bijna. Maandag a.s. heb ik een afspraak met de chirurg.

De kniebrace die ik om heb staat nu op 90 graden. Dat is te weinig om een fietsbeweging te doen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ik veilig in staat ben voorzichtig fietsbewegingen te kunnen doen.

Ik heb een vermoeden dat de komende (winter)periode m'n indoortrainer meer dan ooit gebruikt gaat worden.

Evertguyt
Forum-lid

Evertguyt 13 dec 2017 20:08

Beste Opperhoofd,
1 december 2016 scheurde ik mijn patellapees volledig af (rechts). 5 december 2016 werd ik geopereerd (knieschijf vast zetten met ijzerdraad en pees hechten aan schroef/ anker met draad), waarna ik ruim vier weken in het gips heb gezeten. 4 januari 2017 startte mijn revalidatie. Juni is het ijzerdraad eruit gegaan. Nu inmiddels een jaar verder kan ik al weer redelijk wat, al gaat hardlopen op tempo, staand fietsen, trap af lopen nog steeds lastig. Nog steeds ga ik 3x per week naar de fysio.
Er bestaat nog steeds een behoorlijk krachtsverschil links recht, wat ook terug te zien is in de omvang van het been.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is een behoorlijk lang traject.
Er staat nog wat info van mij op www.knie.nl forum patellapeesruptuur
Succes met het herstel!
Wil je meer weten, laat maar horen.
Groeten,
Evert

Plaats reactie