Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Koopadvies fietscomputer

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 03 aug 2017 10:14

In mijn zoektocht naar een vervanger van mijn oude polar cs200cad heb ik nu zoveel langs zien komen dat ik het overzicht kwijt ben.

Daarom maar even een hulpvraag op de volgende manier, in de stijl zoals bij tweakers.net ook gebruikt wordt,, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen de juiste keuze te maken.

Ik heb de volgende wensen voor de fietscomputer:
-ingebouwde gps is leuk maar niet noodzakelijk
-navigeren hoeft niet te kunnen
-wil via bluetooth/ant+ sensoren kunnen koppelen (hartslag, cadans, snelheid)
-koppeling met app op smartphone tijdens rijden is prima, gebruik nu ook strava op mijn telefoon in mijn achterzak.
-op scherm wil ik cadans, hartslag en stijgingspercentage kunnen zien. Snelheid/gemiddelde snelheid zal ik niet/nauwelijks op sturen
-betrouwbaarheid data (elevation die ongeveer klopt en niet echte gekke waardes laat zien)
-wil mijn telefoon niet op het stuur monteren, dus enkel een houder en sensoren is voor mij geen optie


Wat heb ik zelf al gevonden?
-Lezyne Super GPS
-Cateye Padrone Smart+ CC-sc100b
-Bryton rider 330C (of andere versie van bryton)

maximale budget (voor computer + sensoren): niet boven de 200,-

Ik had al bijna mijn keuze gemaakt door een mooie aanbieding bij derks wielersport (cateye inclusief speed/cadans sensor), maar die zijn nu net met vakantie en pas terug op het moment dat ik bijna naar Zwitserland vertrek voor een cyclo. Wordt twijfelachtig of ik hem op tijd heb dan.
Laatst gewijzigd door dutcharjo op 03 aug 2017 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 03 aug 2017 11:14


DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 03 aug 2017 12:37

Ik heb zelf nav je draadje te volgen in ander forum de Bryton 330T-bundel besteld. Past binnen je budget en je hebt gelijk 'alles'.
Er staan niet veel fatsoenlijke reviews, afgezien dat de Bryton app niet best zou zijn. Was daar net mee aan het stoeien en had een route gemaakt, maar zie geen optie om hem op te slaan behalve te uploaden, maar ja zonder 330 of iets anders lukt dat natuurlijk niet. En dan ga je naar een ander scherm en ben je de route weer kwijt. :-(
Morgen wordt de 330 binnen verwacht en ga hem dan maar eens monteren. Wordt een erg vroeg verjaardagskadootje. En dan maar eens op pad (a.s. zondag wordt het toch maar de Mollematocht, omdat het hardlopen op laag pitje moet na aanval door epileptische kat die nagels in de hiel zette ;-) ).

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 aug 2017 12:50

De Wahoo mini doet alles wat je wil en voor het bedrag dat je er max voor uit wil geven heb je er ook een cadanssensor en hartslagmeter van Wahoo bij.

BTW ik heb ook eens serieus naar de computers van Cateye gekeken (mijn allereerste was er een, tevens een van de eerste fietscomputers op de markt). Ik ben afgehaakt bij het bestuderen van de handleiding (doe ik, indien mogelijk, altijd). Je hebt bijna een universitaire studie voor nodig om die dingen te bedienen.

Ben een groot fan geweest van Bryton (50 en 60), maar afgehaakt bij de nieuwe producten en de ondersteuning middels de (zeer amateuristische) webapplicatie en telefoonapp. Ze hadden een grote speler op de markt kunnen worden, maar zijn de verkeerde kant opgegaan.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 03 aug 2017 13:02

alliance_0 schreef: 03 aug 2017 12:50 heb je er ook een cadanssensor en hartslagmeter van Wahoo bij.
ik vrees dat je nog wel apart een hartslagmeter moet kopen, maar idd als de mini volstaat,..
Dezelfde site geeft wel minder aanbeveling voor de mini naar mijn indruk:
https://www.dcrainmaker.com/2017/08/wah ... eview.html

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 aug 2017 13:28

Is de mini al beschikbaar dan? Levertijden lopen wat uiteen van 2 dagen naar onbekend. En de ervaring leert dat nieuwe Wahoo artikelen niet vlot leverbaar zijn.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 aug 2017 13:29

johan d schreef: 03 aug 2017 13:02
alliance_0 schreef: 03 aug 2017 12:50 heb je er ook een cadanssensor en hartslagmeter van Wahoo bij.
ik vrees dat je nog wel apart een hartslagmeter moet kopen, maar idd als de mini volstaat,..
Dezelfde site geeft wel minder aanbeveling voor de mini naar mijn indruk:
https://www.dcrainmaker.com/2017/08/wah ... eview.html
Dat zeg ik dus. Voor €180 heb je de mini incl snelheidsensor en een cadanssensor (€40) en een hartslagmeter (€50) van Wahoo.

Ik heb er een besteld (Futurumshop) voor mijn gewone fiets, en krijg dit typende het bericht dat hij binnen enkele dagen verwacht wordt.

Het enige waarover hij niet zo te spreken is, is de koppeling met (vooralsnog) alleen Wahoo sensoren. Voor de rest lijkt hij mij, net als bij de andere Wahoo producten, zeer positief.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 03 aug 2017 13:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 03 aug 2017 13:34

scottwilko schreef: 03 aug 2017 13:28 Is de mini al beschikbaar dan? Levertijden lopen wat uiteen van 2 dagen naar onbekend. En de ervaring leert dat nieuwe Wahoo artikelen niet vlot leverbaar zijn.
Krijg net een mailtje van Mantel dat de Mini op voorraad is...

Ik kwam per toeval terecht bij cyclestore.co.nl. Daar hebben ze de cateye padrone voor een absolute bodemprijs. En na 5 pond korting na aanmelding voor nieuwsbrief blijft er helemaal weinig over van de prijs. (in euro's: 78). Sensoren (BBB hartslag sensor, cateye isc-12 speed/cadans sensor) bestel ik dan bij Van Bon sport en ben ik in totaal klaar voor 157,- euro.

Denk dat ik dat maar gewoon doe.

Edit: reeds besteld!
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 aug 2017 16:28

alliance_0 schreef: 03 aug 2017 13:29
Ik heb er een besteld (Futurumshop) voor mijn gewone fiets, en krijg dit typende het bericht dat hij binnen enkele dagen verwacht wordt.
En nu bericht dat hij is verstuurd. Morgen in huis.

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 03 aug 2017 19:26

Ik was nu 72,90 + 77,90 = 150,80 kwijt voor fiets computer, snelheid/cadans sensor en hartslag meter. En dan ben ik niet gebonden aan enkel wahoo sensors.

Heb de cateye naar aanleiding van de review op dcrainmaker over de Mini gevonden.

Dus uiteindelijk heb ik wel dankzij de Mini nu een fietscomputer besteld.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Plaats reactie