Iets onder de helm?
Tijdens de koudere periodes doe ik zo een mutsje met oorbedekking aan onder de helm.
Als ik zweet dan trekt dit daar in.
Laatst zonder zo een mutsje gereden omdat het niet zou koud meer is.
Een paar keer goed doorgetrokken op klimmetjes en het zweet liep over mijn voorhoofd en in mijn ogen (en over de bril).
Doen jullie iets onder de helm bij minder koude dagen of wat doen jullie om dat in de ogen lopen van het zweet tegen te gaan?
Een paar keer goed doorgetrokken op klimmetjes en het zweet liep over mijn voorhoofd en in mijn ogen (en over de bril).
Doen jullie iets onder de helm bij minder koude dagen of wat doen jullie om dat in de ogen lopen van het zweet tegen te gaan?
-
- Forum-lid
In de winter draag ik ook een muts met oorflappen. In de zomer een klassieke koerspet. Voor het zweet maar ook om de beestjes die in de sleuven van mijn helm worden gevangen.fgrs schreef:Tijdens de koudere periodes doe ik zo een mutsje met oorbedekking aan onder de helm.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik doe er niks onder. Sowieso vind ik het geen pan om iets onder een helm te dragen. Maar goed, dat hoeft geen reden te zijn om het niet te doen. Een bandana kan echt niet, een petje vind ik maar zo zo. Zelf heb ik geen weelderige haardos dus ik koel vrij snel af. Met veel haar kan ik me voorstellen dat je eerder gaat zweten. Maar ik denk dat je nog meer zweet als je bv een petje onder je helm doet. Op lange klimmen en in warm weer zet ik wel vaak mijn bril af.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
-
- Forum-lid
Buff
Had ook al aan zweetband gedacht (gebruik dit als ik op de Neo rij), maar dat ziet er niet uit.NicoNB schreef:Ik gebruik in ouderwetse zweetband die ik in doorknip in de lengte zodat er een dun elastieken stofband overblijft.
Maar niet gedacht om hem in de lengte te knippen tot een kleiner hoogte zodat hij minder zichtbaar is en misschien volledig onder de helm geraakt.
Ga dit eens bekijken.
Goede tip

Verschilt ook wel per helm, mijn oude giro atmos koelde vrij goed, of iig het zweet liep makkelijker weg. Ik heb nu een Bell stratus die sluit erg goed aan op mijn koppie, maar het zweet kan ik nu ook lastiger ff wegwissen. Gutst dan idd over de bril e.d. Zodra de hartslag boven de 142 komt. (Bijna altijd dus).
-
- Forum-lid
In de winter een buff of zelfs wel eens een fleece muts, voorjaar, zomer en herfst een bandana. Die koerspetjes zijn zo wannabe-hipster, dan kan je ook nog eens een baard laten staan en voor enorme bedragen Rapha spul gaan kopen.]
'S Winters gaat het me om een warm hoofd, rest van het jaar vooral tegen het ongedierte dat anders in mij haar blijft zitten
'S Winters gaat het me om een warm hoofd, rest van het jaar vooral tegen het ongedierte dat anders in mij haar blijft zitten
Laatst gewijzigd door Swedish Chef op 14 mei 2017 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Hier ook altijd een bandana onder de helm. Ik vind dat ook wel hygiënischer dan zonder, de bandana gaat namelijk elke rit wel weer in de was.
Moet er niet aan denken elke keer een vieze helm met oud zweet rechtstreeks op de kop te moeten zetten.
Moet er niet aan denken elke keer een vieze helm met oud zweet rechtstreeks op de kop te moeten zetten.