Force groep met Red en Rival
Dag allen,
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar om niet voor verrassingen komen te staan:
Heb een Force groepset gekocht, maar zou op mun fiets ipv de Force remmen en crankset
- een Red Black crankset
- Rival Remset
willen monteren...
Dit zorgt toch niet voor problemen hoop ik?
Alvast bedankt!
Mvg,
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar om niet voor verrassingen komen te staan:
Heb een Force groepset gekocht, maar zou op mun fiets ipv de Force remmen en crankset
- een Red Black crankset
- Rival Remset
willen monteren...
Dit zorgt toch niet voor problemen hoop ik?
Alvast bedankt!
Mvg,
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 4460
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Waarom wil je de force remmen vervangen door mindere rival remmen? Levert geen poblemen op hoor dat is allemaal mogelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
the student schreef:Waarom wil je de force remmen vervangen door mindere rival remmen?
Vind de zwarte Rival remmen mooier dan de metaalgrijze Force.
Qua beter / slechter zullen beide wel niet onnoemelijk ver uit elkaar liggen neem ik aan..?
Grtz,
Wie niet waagt, wie niet wint, toch?rafflesia schreef:TrekShack schreef:Waarom de Force remmen niet bewerken tot zwarte/matzwarte?
Om me aan zo iets te wagen heb ik niet genoeg kennis in huis vrees ik :/
Kijk eens rond op het (vernieuwde) forum, er is zeker genoeg over te vinden hoor.
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
vindt de keuze niet zo eigenaardig.
uiteindelijk zijn remhoeven nu niet bepalend inzake gebruiks duurzaamheid. de remkracht verschil van een rival tov een force of een red is verwaarloosbaar en als gewicht niet direct een bepalende factor is zou ik eveneens voor de rivals gaan. om nu duurdere force hoeven te gaan bewerken? Als het inderdaad misgaat dan zit je daar met mislukte dure hoeven; Kun je ze evengoed dumpen in de afvalemmer.
zelf heb ik voor mijn S1 de Rivalgroep gebruikt als basis. remhoeven vervangen door neg. gravity's (omwille van vorm en exclusiviteit en ik had ze mooi tweedehands op de kop getikt) de achterderrailleur is er eentje van Force (dit onderdeel is toch heel bepalend voor het schakelen, daar zijn de shifters minder bepalend) en zijn de cranks vervangen door Rotor Agilis en Q-rings (dit omwille van het Rotor-principe). Voor de bekabeling heb ik Nokon gebruikt ipv de originele bekabeling.
Op die manier heb ik een prijsgunstige trainingsfiets samengesteld die in weze weinig moet onderdoen voor een S1 afgemonteerd met een standaard Force groep of zelfs Red groep. Denk dat de mijne er bijna altijd uitgenomen wordt omwille van de opvallende niet-standaard afmontage.
uiteindelijk zijn remhoeven nu niet bepalend inzake gebruiks duurzaamheid. de remkracht verschil van een rival tov een force of een red is verwaarloosbaar en als gewicht niet direct een bepalende factor is zou ik eveneens voor de rivals gaan. om nu duurdere force hoeven te gaan bewerken? Als het inderdaad misgaat dan zit je daar met mislukte dure hoeven; Kun je ze evengoed dumpen in de afvalemmer.
zelf heb ik voor mijn S1 de Rivalgroep gebruikt als basis. remhoeven vervangen door neg. gravity's (omwille van vorm en exclusiviteit en ik had ze mooi tweedehands op de kop getikt) de achterderrailleur is er eentje van Force (dit onderdeel is toch heel bepalend voor het schakelen, daar zijn de shifters minder bepalend) en zijn de cranks vervangen door Rotor Agilis en Q-rings (dit omwille van het Rotor-principe). Voor de bekabeling heb ik Nokon gebruikt ipv de originele bekabeling.
Op die manier heb ik een prijsgunstige trainingsfiets samengesteld die in weze weinig moet onderdoen voor een S1 afgemonteerd met een standaard Force groep of zelfs Red groep. Denk dat de mijne er bijna altijd uitgenomen wordt omwille van de opvallende niet-standaard afmontage.
Beste,
Iemand vroeg me overlaatst of hij een kettingblad van Red op z'n compact Force crankstel kon steken...
Het gaat om dit kettingblad: http://www.fietssportiefonderdelen.nl/i ... d-50t.html
Ik dacht dat dit mogelijk was, maar kan iemand dit voor de zekerheid bevestigen?
Dank alvast
Mvg,
Iemand vroeg me overlaatst of hij een kettingblad van Red op z'n compact Force crankstel kon steken...
Het gaat om dit kettingblad: http://www.fietssportiefonderdelen.nl/i ... d-50t.html
Ik dacht dat dit mogelijk was, maar kan iemand dit voor de zekerheid bevestigen?
Dank alvast

Mvg,
Ja, dat kan. Zo lang 't crankstel maar compact (110mm) is. Op elk ander compact crankstel met die steek past 't ook (bijv. FSA, Shimano).