Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

hayes

hayes 25 aug 2023 20:07

En natuurlijk deed ie het op de rit naar huis foutloos. Ik snap het niet echt meer...

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2045
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 aug 2023 20:27

Sinds een maandje heb ik heel af en toe dat het pijltje dat aangeeft waar ik op dat moment fiets helemaal bovenaan mijn scherm wordt weergegeven. Gevolg is dat ik niet zie waar ik naartoe fiets en afslagen ook te laat in beeld komen.

Hebben meer mensen hier last van of de oplossing?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5393
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 aug 2023 18:39

Mijn bolt V1 batterij heeft eindelijk echt de geest gegeven. Jammer maar helaas. Ik was nog steeds tevreden met de functies die het had. Heeft het zes jaar en drie maanden volgehouden.

Trouwens hij doet het nog steeds, maar verliest ongeveer 1% batterij per km. Dus geen ritjes boven de 100km. Het is een een maandje plots echt veel erger geworden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 26 aug 2023 22:17

thestudent schreef: 26 aug 2023 18:39 Mijn bolt V1 batterij heeft eindelijk echt de geest gegeven.
Je zou m kunnen wisselen die batterij, t zal wel even knutselen zijn, maar t lijkt niet onmogelijk.
https://youtu.be/DJPVnNaI2No?si=_aVaP3byDwaK7LEj

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 26 aug 2023 22:19

Kan je geen andere batterij plaatsen?
Mijn Polar verloor enkele maanden terug ook 1% per km.
Bij Polar klonk het dat reparatie niet mogelijk was.
In Sina 😉 nieuwe batterij besteld voor een prikje, plaatsing zoals getoond op joetjoep, en het ding werkt weer zoals voorheen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5393
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 aug 2023 07:48

Die 1% per km wordt trouwens nog erger als je een route volgt of powermeter koppelt

Nou ja ik weet niet of ik hem dan ook weer waterdicht in elkaar krijg. Verder heb ik ook geen soldeerspullen. En echt makkelijk komen ze niet uit elkaar. Lijm opwarmen, mes ertussen. Een batterij met precies de officiele specificaties is ook niet te koop, wel iets wat er enigszins op lijkt. Met mijn skillset heb ik ook geen zin in een li-ion accu die in de fik vliegt als ik hem oplaadt :lol: Ik heb er een redelijke service life uit gekregen.

Hij gaat nog even door op de mtb deze winter. En er komt maar een nieuw fancy roam V2 aan. Als ik naar garmin wissel moet ik ook voor alle fietsen nieuwe front mounts erbij nemen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Flying Mistery
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2023 22:07

Flying Mistery 27 aug 2023 22:36

Hoi fietsers,

sinds een paar weken heb ik een probleem met mijn Wahoo Elemnt Bolt fietscomputer.
Tijdens het fietsen verspringt de snelheid steeds. Naar hogere snelheid, dan weer lagere, etc. En dat om de 0,1 seconde.
Heb al fabrieksinstellingen gereset, de batterij van mijn speed/cadans sensor sensor maar niet heeft geholpen !
Best frustrerend want je krijgt niet de juiste data door.

Heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt ? Zo ja, wat is de oplossing om dit te verhelpen ?

Alvast bedankt !

Flying Mistery

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5775
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 28 aug 2023 07:45

Ik heb dit ook gehad en de uiteindelijk een nieuwe speedsensor gekocht.
Ik had dit probleem alleen als het koud en/of nat was.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 28 aug 2023 09:43

thestudent schreef: 27 aug 2023 07:48 ..... Met mijn skillset heb ik ook geen zin in een li-ion accu die in de fik vliegt als ik hem oplaadt
dat is wel een dingetje ja, en de exacte batterij is misschien wel even zoeken zijn,
ik zou het wel willen proberen, als je wil stuur je m naar mij. ik wil wel een poging wagen, een mogelijk affikken is op je eigen risico :D
mijn soldeer skills zijn ok, vooral sinds ik af en toe rekstrookjes ben gaan plaatsen is het er wel op vooruit gegaan en een sport geworden om een nette kleine soldeer te maken.

je kan dan deze refurbrished V1 achter houden, of iemand mee blij maken.

hayes

hayes 29 aug 2023 21:39

Flying Mistery schreef: 27 aug 2023 22:36 Hoi fietsers,

sinds een paar weken heb ik een probleem met mijn Wahoo Elemnt Bolt fietscomputer.
Tijdens het fietsen verspringt de snelheid steeds. Naar hogere snelheid, dan weer lagere, etc. En dat om de 0,1 seconde.
Heb al fabrieksinstellingen gereset, de batterij van mijn speed/cadans sensor sensor maar niet heeft geholpen !
Best frustrerend want je krijgt niet de juiste data door.

Heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt ? Zo ja, wat is de oplossing om dit te verhelpen ?

Alvast bedankt !

Flying Mistery
Eens zonder speed/cadans sensor proberen? Kijken of het dan ook zo is.
Ik heb snel die sensor weer verwijderd. De meeste moderne GPS toestellen meten behoorlijk goed de snelheid.
Ik ben sowieso geen man van de cijfertjes, dus die cadans gegevens mis ik niet.

IK heb ooit m'n sensor verkeerd gemonteerd en toen kreeg ik ook heel rare waardes.

Flying Mistery
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2023 22:07

Flying Mistery 02 sep 2023 17:31

Ok ga ik proberen.
Bedankt voor de informatie !

Oude-Kamphuis
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2023 13:14
Locatie: Alkmaar

Oude-Kamphuis 22 sep 2023 23:20

Ik heb sinds kort ook een Wahoo ELEMNT BOLT v2. Leuk ding, ben er erg blij mee.

Vandaag heb ik een vokomen vlakke rit gemaakt. Hoogste punt was een brug van 5 meter. Toch gaf de Wahoo ruim 200 hoogtemeters aan. Vreemd toch?

Iemand een idee hoe dat kan?

Plaats reactie