Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
Niceone
- Forum-lid
Niceone
16 mar 2017 09:51
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
16 mar 2017 10:34
laat die fietsen van bij Matra bike maar staan waar ze nu staan. Daar ga je na 1 week al spijt va hebben. Dit zijn echt geen racefietsen.
En waarom deze niet.
599 Euro met een Shimano Sora groep
=>
Cube Attain Pro 2016
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
16 mar 2017 10:46
Volgens mij kan je wachten tot dat je een ons weegt met deze vraag. Niemand heeft ervaring met of verstand van dit lijstje fietsen. Er bestaat wel een aantal vooroordelen over goedkope fietsen.
- Blijf uit de buurt van gekkigheid als het om schakelgroepen gaat. Claris of Sora is prima. Als het lukt is het leuk ook de remhoeven uit de groep te habben maar vaak proberen fabrikanten hierop te beknibbelen.
- De Decathlon Tribans krijgen vaak goede reviews in tijdschriften. Ze houden wel een strakke voorraad dus het is maar de vraag of jouw maat nu leverbaar is.
- De wielen zijn echt een zwakke plek. Bij alle fietsen in bijna elke prijscategorie en dus ook in deze.
- Matra-fietsen zakken door de onderkant van wat acceptabel is.
- De Cube attain van LCSmet is zwaarder en heeft slechtere wielen dan de Triban 520.
(wederom: ik verspreid alleen maar vooroordelen en geen kennis)
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
16 mar 2017 12:15
Volgens mij is die wit/zwarte een nieuwer model.
Als je het kunt missen en hij is nog beschikbaar zou ik echt voor die laatste Triban gaan. Die heeft de nieuwste Sora groep, dat is veruit het beste wat erbij staat. Ga maar eens proefrijden door de Decathlon winkel. Je zult echt het verschil merken tussen de oude en de nieuwe Sora en zeker met die Triban 500 met Microshift.
Matra valt sowieso af. Een fiets met Shimano 2300 te koop zetten met een adviesprijs van 1300 euro en dan 70% korting geven is gewoon oplichting imho.
Sowieso zou ik voor Sora willen gaan en dan bij voorkeur de laatste versie en als dat niet lukt iets tweedehands kopen bij een fietsenmaker kopen. Dat is technisch beter en minimaal even betrouwbaar. Een goede racefiets van 500 euro of minder bouwen is eigenlijk onmogelijk. Dat blijft speelgoed.
Campagnolo Ultra Dork
-
Marxten
- Forum-lid
Marxten
16 mar 2017 12:24
@Niceone
Het is weliswaar dezelfde fiets, maar de duurdere heeft de nieuwe Shimano Sora groep en de goedkopere heeft de oude.
De Umbria 21 zou ik laten staan, Shimano Tourney is goed genoeg als je af en toe 5 kilometer naar je werk moet rijden, maar niet echt goed.
Als je de fietsen van Decathlon bekijkt, heb je dus de Triban 500, de oude 520 en de nieuwe 520. De 500 gebruikt schakelmateriaal van Microshift (Niet echt een groot of bekend merk, dus zeker qua betrouwbaarheid is dat afwachten), de andere 2 dus varianten van Sora. Deze kan je eventueel ook bij een Decathlon in de buurt (als ze in de buurt zitten) proefrijden.
Misschien is het handig om eens een fiets te lenen van iemand, wat proefritten te maken en je ook te oriënteren op 2ehands, wel natuurlijk een ongeveer passende maat.
@LCsmet: Die Cube is alleen in de maten 58 en 60 verkrijgbaar, weet niet of TS daar op past.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
16 mar 2017 12:28
Niceone schreef:sloeren schreef:Volgens mij kan je wachten tot dat je een ons weegt met deze vraag. Niemand heeft ervaring met of verstand van dit lijstje fietsen. Er bestaat wel een aantal vooroordelen over goedkope fietsen.
- Blijf uit de buurt van gekkigheid als het om schakelgroepen gaat. Claris of Sora is prima. Als het lukt is het leuk ook de remhoeven uit de groep te habben maar vaak proberen fabrikanten hierop te beknibbelen.
- De Decathlon Tribans krijgen vaak goede reviews in tijdschriften. Ze houden wel een strakke voorraad dus het is maar de vraag of jouw maat nu leverbaar is.
- De wielen zijn echt een zwakke plek. Bij alle fietsen in bijna elke prijscategorie en dus ook in deze.
- De Cube attain van LCSmet is zwaarder en heeft slechtere wielen dan de Triban 520.
Bedankt allemaal voor de moeite.
Een vraag voor Sloeren; de Triban 520 waar je het over had, klopt het dat de volgende 2 links dezelfde fiets is? De een is 579 euro en de ander 649 euro. Ligt het prijs verschil dan in de kleuren? Ik kan het moeilijk zeggen want de beschrijvingen op de websites zijn bij alle 2 de fietsen het zelfde;
https://www.decathlon.nl/racefiets-btwi ... 22663.html
https://www.decathlon.nl/racefiets-trib ... 77757.html
Als je op een van de pagina's een andere kleur kiest ( zwart/wit of zwart/rood) zal je zien dat de prijs verandert. Dus is het verschil in prijs is alleen maar de kleur.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Marxten
- Forum-lid
Marxten
16 mar 2017 12:34
Overigens heb je bij 12gobike en Mantel ook de Trek 1.1 en 1.2 binnen dit budget, met Claris of Sora. Echter zijn ook deze nog maar in beperkte maten verkrijgbaar
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
16 mar 2017 12:36
Orlok schreef:Niceone schreef:sloeren schreef:Volgens mij kan je wachten tot dat je een ons weegt met deze vraag. Niemand heeft ervaring met of verstand van dit lijstje fietsen. Er bestaat wel een aantal vooroordelen over goedkope fietsen.
Bedankt allemaal voor de moeite.
Een vraag voor Sloeren; de Triban 520 waar je het over had, klopt het dat de volgende 2 links dezelfde fiets is? De een is 579 euro en de ander 649 euro. Ligt het prijs verschil dan in de kleuren? Ik kan het moeilijk zeggen want de beschrijvingen op de websites zijn bij alle 2 de fietsen het zelfde;
https://www.decathlon.nl/racefiets-btwi ... 22663.html
Als je op een van de pagina's een andere kleur kiest ( zwart/wit of zwart/rood) zal je zien dat de prijs verandert. Dus is het verschil in prijs is alleen maar de kleur.

Maar als je van kleur wisselt, zie je op de afbeelding ook de crank en de schakelkabeltjes bij het stuur veranderen --> i.e. nieuwere versie van de groep in geval van de zwart/witte fiets.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
16 mar 2017 12:54
MarkVeenstra schreef:Maar als je van kleur wisselt, zie je op de afbeelding ook de crank en de schakelkabeltjes bij het stuur veranderen --> i.e. nieuwere versie van de groep in geval van de zwart/witte fiets.
Yep, je hebt gelijk.!

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
16 mar 2017 20:49
Marxten schreef:
Als je de fietsen van Decathlon bekijkt, heb je dus de Triban 500, de oude 520 en de nieuwe 520. De 500 gebruikt schakelmateriaal van Microshift (Niet echt een groot of bekend merk, dus zeker qua betrouwbaarheid is dat afwachten), de andere 2 dus varianten van Sora..
In Duitse en Engels fora lees ik wel eens wat over Microshift en het lijkt behoorlijk betrouwbaar spul te zijn, zelf heb ik er nul ervaring mee.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Niceone
- Forum-lid
Niceone
17 mar 2017 09:15
Hoi allemaal. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de Triban 520 van 650 euro ga kopen.
Als iemand een racefiets in gedachten heeft die beter is dan deze laat het alsjeblieft weten. Graag niet hoger dan de 650 euro prijs. Graag wel een optie die echt beter is.alsjeblieft
Met vr.gr.