Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek domane SLR 6 of Giant Defy Advanced Pro

wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 06 feb 2017 20:20

Beste forumleden

Ik ben van plan een nieuwe racefiets te kopen met een endurance geometrie, uiteindelijk ben ik bij de Trek Domane SLR 6 disc en de Giant Defy Advanced Pro uitgekomen. In eerste instantie was ik overtuigd dat ik voor de trek moest kiezen, maar nu denk ik dat ik met de Giant toch meer value for money krijg.
Ik heb weinig verstand van berekeningen van geometrie, maar ik heb het idee dat de verschillen niet heel groot zijn tussen deze fietsen. Ik twijfel wel over de maat die ik nodig ga hebben, dus bij deze het verzoek om jullie advies. Ik ben 1.82m met bbl 87 cm, armlengte 62.5 cm.

Trek
Maat 58: bovenbuis 56.7 cm, reach 38.0, stack 61.1, balhoofd 19.5 cm
Maat 60: bovenbuis 57.9 cm, reach 38.3, stack 63.2, balhoofd 22.0 cm

Giant
Maat M/L: bovenbuis 56.0 cm, reach 38.1 cm, stack 58.6 cm, balhoofd 19.0 cm
Maat L: bovenbuis 57.5 cm, reach 39.0 cm, stack 60.5 cm, balhoofd 21.0 cm

Alvast bedankt voor jullie advies! Uiteraard wil ik op beide fietsen gaan proefrijden voor ik een keuze ga maken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2017 20:51

De 58 of M/L moet groot genoeg zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Rini
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2017 10:04

Rini 06 feb 2017 22:03

Ik zit zelf ook te twijfelen tussen een Giant en een Trek, maar dan de Emonda.
Is had begrepen dat de Emonda juist een endurance frame was, maar ik begrijp dat ik ernaast zit?
Moet ik de Donane gaan vergelijken met de Giant?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 feb 2017 09:45

Ik heb te weinig verstand van fietsen en maten om je hier goed te kunnen adviseren, echter heb ik wel 2 jaar geleden een soortgelijke keuze gemaakt. Ik was/ben een beginnende racefietser (wel meer dan 10 jaar mtb) en ik heb gekozen voor de giant defy, simpelweg omdat die fiets mij het meest aansprak en ik een giant fietsenmaker op 1 km afstand heb zitten.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 07 feb 2017 10:05

Rini schreef:Is had begrepen dat de Emonda juist een endurance frame was, maar ik begrijp dat ik ernaast zit?
De Domane is bij Trek het model met een wat meer comfortabele geometrie. Zie ook de geometrietabellen, bij een (min of meer) gelijke bovenbuis is het balhoofd groter (hoger).

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 07 feb 2017 10:43

Ik heb het genoegen gehad de Trek Domane SLR7, als de Giant Defy advanced Pro 0, eind vorig jaar uitgebreid te mogen testen, gedurende meerdere dagen, over een zeg maar zeer geaccidenteerd parkoers (Vlaamse Ardennen & L-B-L parkoers)
Mijn persoonlijke bevinding zijn dat beide fietsen wel erg goed presteren, Maar...er is een maar...
De Trek Domane heeft andere zichtbare dure technologiëen aan boord (Isospeed) dan de Giant Defy die minder spectaculair oogt, maar schijn bedriegt, Het Giant Defy frame is erg goed opgebouwd, is zeer responsief en reageert iets directer, en blijft in alle omstandigheden comfortabel en stabiel.
Wat me vooral tegenviel bij de Trek Domane is het geproduceerde frame lawaai op kasseien (afdaling), een rijdende klankkast!
De Defy weegt ook nog eens 700 gr minder in een gelijke configuratie! en dat voel je echt wel als het erg steil omhoog gaat. De Domane is daarin in het nadeel.
Na wat wikken en wegen heb ik uiteindelijk de Giant Defy Advanced Pro 0 aangekocht als aanvulling, en als mijn eerste fiets met schijfremmen, ook vooral wegens zijn, voor mij althans betere & uitstekende rijeigenschappen, de prijs die ik er uiteindelijk voor betaalde was ook merkelijk gunstiger, in het voordeel van de Giant !

Geen kwaad woord over de Trek Domane, maar... De Giant Defy = Great value for money!

Polly1950
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 okt 2014 13:52

Polly1950 08 feb 2017 13:25

Wat betreft de maat zou ik bij de Trek ook proberen te gaan zitten op een 56. Fietsmaten van mij die net zo groot zijn rijden op een 56. Zelf ben ik 181 met binnenbeenlengte 88,4 en heb gereden op een Specialized Roubaix 56 en nu op een Cube Attain 56. En ik zit niet te diep.

matjes
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:33

matjes 13 feb 2017 21:06

hopjes schreef:Ik heb te weinig verstand van fietsen en maten om je hier goed te kunnen adviseren, echter heb ik wel 2 jaar geleden een soortgelijke keuze gemaakt. Ik was/ben een beginnende racefietser (wel meer dan 10 jaar mtb) en ik heb gekozen voor de giant defy, simpelweg omdat die fiets mij het meest aansprak en ik een giant fietsenmaker op 1 km afstand heb zitten.

Ben je wel tevreden met de giant defy?

Plaats reactie