Alles over vakanties op én met de fiets

Tour du Mont Blanc

Mroozendaal
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2013 21:27

Mroozendaal 24 jan 2017 11:40

In juli ga ik met een groepje van totaal 4 de Tour du Mont Blanc rijden. Na Marmotte, Maratona, etc. is dit wel weer een flinke stap in afstand en hoogtemeters. Binnen ons groepje zijn ook wel verschillen in klimtempo dus we blijven waarschijniljk niet de hele dag bij elkaar. OMdat dit voor ons de eerste keer is dat we deze rijden ben ik op zoek naar mensen die het al eens gedaan hebben. We rijden het zonder volgwagen dus we zijn afhankelijk van de bevoorading door de organisatie. Wie kan mij helpen met tips op het gebied van kleding, voeding etc.? Volgens mij kun je twee tasjes bij de organisatie afgeven waarin je wat kleding en eten kunt stoppen, maar weet dat nog niet zeker. Alle tips zijn welkom.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2017 12:04

Lees mijn gratis e-book eens...

Mroozendaal
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2013 21:27

Mroozendaal 24 jan 2017 13:45

Bedankt voor het e-book. Deze kende ik nog niet. Doordat ik al een aantal keer de Marmotte e.d heb gereden komen deze dingen mij wel bekend voor. Ik zal het helemaal lezen en waarschijnlijk staan er nog wel een aantal goede tips in.
Ik vraag me af of iemand nog specifieke tips heeft uit ervaring voor de Tour de Mont Blanc. Bij de Marmotte zit je 7 uur op de fiets en bij de Tour de Mont Blanc 14 uur. Zou het leuk vinden om eens met iemand te praten die het al eens heeft gedaan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jan 2017 14:29

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 25 jan 2017 12:31

Zie alvast mijn comment in het topic hierboven. Je kan inderdaad twee zakjes meegeven, wat wel handig is voor zo'n dag in de bergen. Dat het weer zeer variabel kan zijn, is een open deur intrappen. Wat voeding en kledij betreft verschilt de aanpak niet zoveel in vergelijking met bv een Marmotte, maar alles duurt gewoon veel langer.. Doseren en nog eens doseren is dus het code-woord. Neem je tijd om eens te rusten en goed te eten. Geraak niet in paniek als je het al in het midden op pakweg de Grand Saint Bernard moeilijk krijgt. Elke col is een ander verhaal en het is me al vaak gebeurd in de Alpen of op ultra-ritten dat ik me bij km 250 beter voel dan op km 150 (de moraal speelt hierbij ongetwijfeld een effect). Ten slotte raad ik je aan om het eerste gedeelte (tot de Frans-Zwitserse grens) en het Italiaanse gedeelte (tussen Grand en Petit Saint Bernard) in een groepje te rijden en je daar echt zoveel mogelijk te sparen. En hopen op goed weer. In de regen zou ik er niet aan willen beginnen :)

Mroozendaal
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2013 21:27

Mroozendaal 26 jan 2017 10:26

dank voor de reacties

Plaats reactie