Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

Gebruikersavatar
Melisse
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2011 23:46

Gebruikersavatar Melisse 12 apr 2023 10:25

En hun nieuwe model New Blackbuck : https://apexbikes.cc/nl/new-blackbuck/
Is zo te zien de Workswell WCB-R-369

Toevallig stuitte ik hierop omdat ik laatst navraag deed bij Workswell naar de kosten voor een aantal frames en ze hierop als reactie gaven dat de betreffende frames niet leverbaar zijn in NL ivm monopoliepositie van een niet nader genoemd merk op de Nederlandse markt.
Ook Sirocco maakt sinds kort gebruik van het zelfde frame als de Blackbuck (Workswell WCB-R-369) zo te zien.
https://www.sirocco.nl/sirocco-speed/
| Argon 18 Sum Pro '23 Ultegra 8170 Di2 |

Critic
Forum-lid
Berichten: 922
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 14 apr 2023 11:40

Benieuwd of sensa deze dan ook gebruiken gaat. Hebben vaak dezelfde frames volgens mij

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 20 dec 2023 14:55

ik heb wat vragen gesteld over de Apex Flare 4.0 2 weken geleden. Dan overweeg je een fiets van 6k maar blijkbaar geen enkele interesse om een paar vragen te beantwoorden. Zonde

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 20 dec 2023 17:25

IBAN schreef: 20 dec 2023 14:55 ik heb wat vragen gesteld over de Apex Flare 4.0 2 weken geleden. Dan overweeg je een fiets van 6k maar blijkbaar geen enkele interesse om een paar vragen te beantwoorden. Zonde
Gewoon nog even een keer mailen. Had hetzelfde tijdje terug bij Scope (van de wielen). Mailtje erachteraan en toen zelfde dag nog een reply plus excuses.

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 20 dec 2023 17:41

Het bevreemd mij niet dat ze niet beantwoorden. CC5311 blinkt niet uit in hun manier van werken. Er gaan veel verhalen rond (ook uit eerste hand). Ik heb nooit gehoord dat het niet goed kwam, maar wel moeizaam en je moet zelf goed op je hoede zijn.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 20 dec 2023 22:29

nielsh schreef: 20 dec 2023 17:41 Het bevreemd mij niet dat ze niet beantwoorden. CC5311 blinkt niet uit in hun manier van werken. Er gaan veel verhalen rond (ook uit eerste hand). Ik heb nooit gehoord dat het niet goed kwam, maar wel moeizaam en je moet zelf goed op je hoede zijn.
Sorry dat ik het zeg Niels maar je gooit aardig wat insinuaties op. Veel verhalen, uit eerste hand? Je moet op je hoede zijn? Voor wat, dat ze niet reageren op een mailtje?

Heb er altijd moeite mee als een mens of organisatie wordt geframed zonder ook maar enige context of achtergrond.

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 20 dec 2023 22:56

Snap ik en terechte opmerking. Zelf heb ik ervaring (in een wat verder verleden) met het niet op tijd opleveren van een bestelde fiets. Ik kwam daarvoor speciaal 100km gereden en kon weer terug. Of van een fietsmaat van mij waarbij er andere onderdelen werden gemonteerd op zijn SL7 dan in de offerte overeen gekomen. Dat zou dan besteld en gecorrigeerd worden, maar dan hoor je gewoon niets meer. Na wat telefoontjes wordt het dan weer in gang geslingerd en komt het uiteindelijk wel goed. En zo hoor ik heel veel van soortgelijke ervaringen in mijn omgeving. Kan een prima adres zijn, je moet alleen wel zelf bij de pinken blijven.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 20 dec 2023 23:09

Klinkt als bijna iedere fietsenmaker die in stadsfietsen doet. Terugbellen is al lastig ;)
Ik kan me voorstellen dat je voor een racefiets van 6.000 Euro iets andere verwachtingen hebt, al weet ik niet wat de realiteit gewoonlijk is (ik heb al 15 jaar niets bij een winkel gekocht).

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 21 dec 2023 09:02

nielsh schreef: 20 dec 2023 22:56 Snap ik en terechte opmerking. Zelf heb ik ervaring (in een wat verder verleden) met het niet op tijd opleveren van een bestelde fiets. Ik kwam daarvoor speciaal 100km gereden en kon weer terug. Of van een fietsmaat van mij waarbij er andere onderdelen werden gemonteerd op zijn SL7 dan in de offerte overeen gekomen. Dat zou dan besteld en gecorrigeerd worden, maar dan hoor je gewoon niets meer. Na wat telefoontjes wordt het dan weer in gang geslingerd en komt het uiteindelijk wel goed. En zo hoor ik heel veel van soortgelijke ervaringen in mijn omgeving. Kan een prima adres zijn, je moet alleen wel zelf bij de pinken blijven.
Thnx voor je aanvulling! Stuk duidelijker zo :-) Kan me voorstellen dat dat knap irritant is, zeker als het gaat om veel knaken. Zelf gelukkig nooit last van gehad bij mn vaste onderhoudadres (Wielerhuis Marel).

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 dec 2023 13:44

IBAN schreef: 20 dec 2023 14:55 ik heb wat vragen gesteld over de Apex Flare 4.0 2 weken geleden. Dan overweeg je een fiets van 6k maar blijkbaar geen enkele interesse om een paar vragen te beantwoorden. Zonde
Geen waardeoordeel maar bekijk het ook eens anders.
Sommige winkels zouden op de duur een volbetaalde kracht in dienst moeten nemen om enkel al de "informatie" mails te lezen, informatie bijeen te zoeken en dan ook nog te antwoorden.
Ik kan aannemen dat ze dan liever een technieker in dienst nemen. :)
Ik stuur ook meestal een mailtje als ik ergens info over wil.
Als ik dan na een paar dagen nog niets terug heb gekregen stuur ik een vriendelijke reminder "zou het kunnen dat...".
En als ik echt direct info wil neem ik de telefoon.
I know myself like no one else
Nothing to defend

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 dec 2023 15:05

Dit is altijd een issue in het huidige MKB. Maar ik vind dat als je de mailoptie biedt of een webformulier hebt, dan moet je het gewoon bemensen. Haal het anders weg en vraag mensen om naar de winkel te komen. Ik vind het altijd waardeloos als bedrijven hun comms niet op orde hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 21 dec 2023 16:26

marsman schreef: 21 dec 2023 15:05 Dit is altijd een issue in het huidige MKB. Maar ik vind dat als je de mailoptie biedt of een webformulier hebt, dan moet je het gewoon bemensen. Haal het anders weg en vraag mensen om naar de winkel te komen. Ik vind het altijd waardeloos als bedrijven hun comms niet op orde hebben.
Ik vind het een afknapper (als in: ik loop weg) als je in een winkel in gesprek bent en het gesprek wordt afgebroken wegens een telefoontje.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie