Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 dec 2023 17:21

Ben een tijdje terug daar in de winkel geweest, zaten 2 jonge gasten met de laptop te werken, naast 2 monteurs en nog 2 leidinggevenden...
Ook de receptie was bemand met 2 dames.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 21 dec 2023 22:40

Melisse schreef: 12 apr 2023 10:25
En hun nieuwe model New Blackbuck : https://apexbikes.cc/nl/new-blackbuck/
Is zo te zien de Workswell WCB-R-369

Toevallig stuitte ik hierop omdat ik laatst navraag deed bij Workswell naar de kosten voor een aantal frames en ze hierop als reactie gaven dat de betreffende frames niet leverbaar zijn in NL ivm monopoliepositie van een niet nader genoemd merk op de Nederlandse markt.
Ook Sirocco maakt sinds kort gebruik van het zelfde frame als de Blackbuck (Workswell WCB-R-369) zo te zien.
https://www.sirocco.nl/sirocco-speed/
Dat is best vaak dat er exclusiviteit wordt geboden voor een bepaalde plek/gebied.

r0g3r
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 sep 2023 10:15

r0g3r 21 dec 2023 23:36

pino schreef: 21 dec 2023 16:26
marsman schreef: 21 dec 2023 15:05 Dit is altijd een issue in het huidige MKB. Maar ik vind dat als je de mailoptie biedt of een webformulier hebt, dan moet je het gewoon bemensen. Haal het anders weg en vraag mensen om naar de winkel te komen. Ik vind het altijd waardeloos als bedrijven hun comms niet op orde hebben.
Ik vind het een afknapper (als in: ik loop weg) als je in een winkel in gesprek bent en het gesprek wordt afgebroken wegens een telefoontje.
Ik zou je als klant best kunnen missen als je om dit soort zaken al weg zou gaan weglopen, zéker gezien je onderschrift.

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 22 dec 2023 12:02

Ik snap Pino wel. Ik loop niet per se weg, maar ik voel mij niet serieus genomen als een telefoontje blijkbaar belangrijker wordt gevonden. Ik doe dat nooit bij mijn klanten, ik druk het gesprek weg en bel later terug ná mijn klantgesprek. Mijn lokale FM heeft een voicemail op zijn vaste lijn. Daarop de boodschap dat het te druk is in de winkel om direct op te nemen en met de garantie dat je binnen twee uur wordt teruggebeld. Dat doet hij ook steevast. Dat vind ik een hele vriendelijke oplossing.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 dec 2023 12:49

Ik doe ook de hele moeite om naar jouw toko te komen in plaats van op het www naar de goedkoopste oplossing te zoeken. Als jullie dan blijven beppen en koffie drinken, begrijp ik waarom de prijs zo hoog is en ga ik terug naar mijn laptop.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 dec 2023 13:50

Melisse schreef: 12 apr 2023 10:25
En hun nieuwe model New Blackbuck : https://apexbikes.cc/nl/new-blackbuck/
Is zo te zien de Workswell WCB-R-369

Toevallig stuitte ik hierop omdat ik laatst navraag deed bij Workswell naar de kosten voor een aantal frames en ze hierop als reactie gaven dat de betreffende frames niet leverbaar zijn in NL ivm monopoliepositie van een niet nader genoemd merk op de Nederlandse markt.
Ook Sirocco maakt sinds kort gebruik van het zelfde frame als de Blackbuck (Workswell WCB-R-369) zo te zien.
https://www.sirocco.nl/sirocco-speed/
De Sirocco is een ander frameset. Staande achtervork is anders dan de Apex cq Workswell model

De subtiele knik halverwege ontbreekt bij de Sirocco
Laatst gewijzigd door Philippos op 23 dec 2023 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 dec 2023 09:21

De gravel onyx gx komt volgens mij niet van Workswell.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 23 dec 2023 18:38

Van pardus eerder

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 dec 2023 09:56

tom de groot schreef: 23 dec 2023 18:38 Van pardus eerder
Heb je meer info?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 24 dec 2023 11:25

Verleden kwamen ze er zeker vanaf van de huidige frames weet ik het niet 100% zeker. Wil niet zeggen dat het sticker plakkers zijn. Kan best zijn dat ze een mal hebben laten aanpassen of exclusief recht op een model hebben voor een bepaalde regio.

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 24 dec 2023 12:21

Na wat negatieve berichten een tegengeluid: ik heb twee Apex fietsen, rijden allebei erg goed, ik zou als ik een nieuwe zou willen zeker Apex/cc5311 weer kiezen. Je fiets komt zoals jij 'm wilt en ik vind dat leuk.
Service is ook prima, drie voorbeelden:
- nieuwe trapas racer: klaar terwijl ik koffie drink voor een zeer schappelijke prijs
- servicebeurt MTB, op afspraak, maandag gebracht, zal volgende week woensdag klaar zijn: week erop op woensdag een SMS "uw fiets staat klaar, dit zijn de kosten". (en er was niet meer gedaan dan ik had gevraagd en tegen een prima prijs)
- Afgelopen vrijdag even langs voor de kerstshow, beetje snuffelen en shoppen en een vraag over een bushing van mijn demper. Een medewerker heeft de hele winkel afgezocht naar hetzelfde type demper om mij een bushing mee te kunnen geven (deze bleken in de nieuwste modellen net iets anders, vandaar de zoektocht).
Drie keer perfecte service, ik heb meer voorbeelden, ben gewoon altijd goed geholpen. Dat ze soms een mailtje niet beantwoorden klopt, die ervaring heb ik ook wel, maar na een belletje of herhaalvraag komt het altijd goed. Ik heb het slechter mee gemaakt bij andere winkels...
Ze zijn, met al dat personeel, gewoon echt druk en dan ben je wel eens ergens mee bezig of een mailtje sneeuwt onder bij al die andere. Heb een beetje begrip en ik zou zeggen geef het nog een kans.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 27 dec 2023 15:09

wezenloze schreef: 24 dec 2023 12:21 Na wat negatieve berichten een tegengeluid: ik heb twee Apex fietsen, rijden allebei erg goed, ik zou als ik een nieuwe zou willen zeker Apex/cc5311 weer kiezen. Je fiets komt zoals jij 'm wilt en ik vind dat leuk.
Service is ook prima, drie voorbeelden:
- nieuwe trapas racer: klaar terwijl ik koffie drink voor een zeer schappelijke prijs
- servicebeurt MTB, op afspraak, maandag gebracht, zal volgende week woensdag klaar zijn: week erop op woensdag een SMS "uw fiets staat klaar, dit zijn de kosten". (en er was niet meer gedaan dan ik had gevraagd en tegen een prima prijs)
- Afgelopen vrijdag even langs voor de kerstshow, beetje snuffelen en shoppen en een vraag over een bushing van mijn demper. Een medewerker heeft de hele winkel afgezocht naar hetzelfde type demper om mij een bushing mee te kunnen geven (deze bleken in de nieuwste modellen net iets anders, vandaar de zoektocht).
Drie keer perfecte service, ik heb meer voorbeelden, ben gewoon altijd goed geholpen. Dat ze soms een mailtje niet beantwoorden klopt, die ervaring heb ik ook wel, maar na een belletje of herhaalvraag komt het altijd goed. Ik heb het slechter mee gemaakt bij andere winkels...
Ze zijn, met al dat personeel, gewoon echt druk en dan ben je wel eens ergens mee bezig of een mailtje sneeuwt onder bij al die andere. Heb een beetje begrip en ik zou zeggen geef het nog een kans.
De koffie of de trapas? :)

Ik geef het zeker nog niet op en ga gewoon een keer naar de winkel. Ik vind namelijk dat die site prima werkt. Je kunt je bike prima customizen. Echter niets over stijfheidswaarden en matig over gewicht. En niet dat het voor mij als amateur nou zoveel effect heeft maar ik heb mijn huidige fiets gekocht (Orbea Orca Aero) met een beloofd gewicht van 8.5 kilo die toch echt de 9 kilo aan tikt en dan vind ik dat je met de huidige prijzen van tussen 6-7 K toch wel mag vragen waar je voor betaald.

Plaats reactie