Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietstasje

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 25 aug 2016 08:39

zadeltasjes heb ik er 2 van pro , past het allemaal in , net welk formaat je koopt, ik stop er een biba in 2 kunststof lichters en een paar imbussleuteltjes voor eventueel je zadel te stellen of ff je rem bij te werken ,sds plaatje vast zetten .
ik heb ook een tasje bij de nieuwe mtb met waterdichte rits , is ook een topper , en een lidl tasje , die is ook niet verkeert.

3 zijn met klitteband en die van de nieuwe mtb heeft een vaste bevestiging aan het zadel , en kun je los klikken .

behalve een biba en wat broodnodig spul er omheen , kun je natuurlijk ook heel praktisch je auto sleutel er bij doen , ik haal de rest van de bos er dan ff af , en dan gaat de klapsleutel er in en biken maar .

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27610
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 aug 2016 08:39

Maar met die ultralight dingen rijd je wel veel sneller lek is mijn ervaring.

Overigens heeft Conti ook een MTB versie van het bekende tasje, en daarin past een stuk meer. Kost liefst 5 euro inclusief een MTB biba.

https://www.bike-components.de/en/Conti ... Bag-p7476/

En voor de volledigheid nog de raceversie

https://www.bike-components.de/en/Conti ... -Bag-p665/

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 25 aug 2016 08:58

havana schreef:Maar met die ultralight dingen rijd je wel veel sneller lek is mijn ervaring.
Mijne niet. :D
Overigens heeft Conti ook een MTB versie van het bekende tasje, en daarin past een stuk meer. Kost liefst 5 euro inclusief een MTB biba.
Yep, die heb ik óók, en die gaat op langere ritten mee. En óf daar meer in kan: Twee binnenbandjes, vijf binnenbandplakkers, drie buitenbandplakkers, zeven kettingschakels + twee MissingLinks, twee latex handschoentjes, Topeak Mini 20 Pro, bandenlichter, FiberFix noodspaak, twee remblokjes, flesje kettingolie, remkabel, versnellingskabel, SPD plaatje, drie alcoholdoekjes.

Dan hangt-ie niet meer onder m'n zadel, maar gaat in de (Apidura) zadeltas. Dient vooral om de hele pechset bij elkaar te houden.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27610
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 aug 2016 09:26

LOL :D

Je overdrijft wel een beetje. Zelf gister dit tasje ingepakt voor het Alpenbrevet. Zit precies netjes vol met

- 1x biba
- 2x zelfklever
- multitool
- quicklink
- 2x CO2 + kop
- ventielverlenger

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 25 aug 2016 09:28

[wij van wc-eend aan]
Ik gebruik naar volle tevredenheid een http://www.lezyne.com/product-orgnzrs-c ... addysm.php. Ik zocht iets met voldoende ruimte, zonder mount dus met breed velcro elastiek direct aan de zadelrails en ook zonder zadelpenlus et voila.
[wij van wc-eend uit]

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 25 aug 2016 09:32

havana schreef:LOL :D

Je overdrijft wel een beetje. Zelf gister dit tasje ingepakt voor het Alpenbrevet.
Alpenbrevet is géén "lange rit". :lol:
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27610
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 aug 2016 09:39

Ik dacht dat het een grap was maar kennelijk krijg je echt al die spullen in dat tasje. Chapeau daarvoor ;)

th0m
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 25 aug 2016 11:01

alien schreef:
havana schreef:LOL :D

Je overdrijft wel een beetje. Zelf gister dit tasje ingepakt voor het Alpenbrevet.
Alpenbrevet is géén "lange rit". :lol:
Chapeau voor je prestatie maar 46 uur fietsen op 72 uur moving time is natuurlijk niet één lange rit, maar ik begrijp in tijden van Strava dat het stoerder staat zo.

En de discrepantie in wat er in hetzelfde tasje past is wel logisch idd als de ene van die dunne biba's gebruikt en de ander van die dikke dingen.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 25 aug 2016 11:16

Gaat niet passen in dat Conti tasje. Een binnenband, een setje wippers, een paar zelfklevers, een quicklink en een ventielverlenger heb ik erin zitten en dan is ie echt vol.[/quote]

in deze past dat wel ...... :mrgreen:[/quote]

Aandelen Specialized ofzo? :shock:

JAZEKER!!!!! Gaan prima, moet je ook doen ........ :roll:
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 25 aug 2016 14:09

Ik heb de Conti besteld voor de racefiets en ik ga kijken of het past wat ik wil. Mocht het niet lukken dan gaat hij gewoon retour.
Bedankt voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
janlouws
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 okt 2014 15:02
Locatie: Clinge, Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar janlouws 25 aug 2016 14:24

Ik heb een zadeltasje van BBB. Ideaal en ik vind het ook niet misstaan. Ze hebben ze in 3 maten. Ik heb er ook 1 voor m'n mountainbike die net iets groter is (ik denk een M, en een S voor de racefiets):

http://nl.bbbcycling.com/accessories/saddlebags/BSB-13

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 25 aug 2016 15:43

Ik gebruik zelf naar tevredenheid twee tasjes van Toppeak, de Aero Wedge Pack Micro en de Small.
Als ik mijn multitool mee wil nemen en een binnenbandje zit het kleinste tasje al mooi gevuld.
Afbeelding
Misschien toch maar eens kijken naar een kleinere multitool.

Ooit eens een aantal tasje gehad met een quick-fix bevestigingssysteem (Lezyne). Deze hielden het nooit heel lang vol door het schudden van het tasje e.d. scheurde de stof vaak uit t.p.v. de bevestiging.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie