Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
Arjan
- Forum-lid
Arjan
11 aug 2016 14:28
Ik zou in elk geval de Giant af laten vallen. Dit vanwege de schijfremmen. Nu vind ik schijfremmen toch al nutteloos voor een racefiets met teveel nadelen zoals herrie, afstellen en bewerkelijk maar dit zijn dan (als ik het goed zie) ook nog eens mechanische ondingen. Als je voor iets met schijven kiest neem dan wel hydraulisch, die hebben ook alle nadelen maar remmen in ieder geval wel.
Mijn mening, neem één van de andere maar niet die met schijven.
-
Gigachiel
- Forum-lid
Gigachiel
11 aug 2016 14:30
Thnx Arjan, Ik twijfelde ook al over de, inderdaad mechanische, schijfremmen
-
Drkjv
- Forum-lid
Drkjv
11 aug 2016 14:59
de tcr giant is hier de enige fiets in carbon lijkt mij, hangt van jou af of je liever op alu dan wel liever carbon rijd
verder vrij gelijkaardige specs idd, die emonda's van trek alr series hebben wel een goede reputatie, canyon online bestellen vind ik altijd een beetje lastig
missch kan je ook kijken welke fiets je het mooiste vind, want als je dan uiteindelijk je fiets kiest maar hem niet super mooi vindt zal je er minder plezier aan beleven...
-
Gigachiel
- Forum-lid
Gigachiel
11 aug 2016 15:46
Ik zag dat de TCR nu alleen in M te krijgen is dus die valt jammer genoeg af..... Qua wat ik mooi vind kom ik op zowel de Trek als de Merida. De kleur van de Trek vind ik iets mooier maar de vorm van het frame van de Merida.... Ik lees over beide goede berichten...
Als ze beiden even goed zijn moet ik maar eens langsgaan bij de FM en inmeten welke het beste is voor mijn bouw.