Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Beschermende fiets kleding voor wielrennen op de weg ?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 aug 2016 15:58

Inderdaad: xc bikers rijden allemaal met full body protectie..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 08 aug 2016 16:06

Ik geloof niet dat bv een Dumoulin er op zit te wachten om als een soort ijshockeyer zijn tijdrit te gaan rijden...

redenen lijken me duidelijk...

:D :D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 aug 2016 16:07

ik vind die fietsairbag altijd nog wel gaaf http://www.kettingbeschermer.nl/airbag- ... oor-fiets/

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 aug 2016 16:27

Supergrover schreef:Ik geloof niet dat bv een Dumoulin er op zit te wachten om als een soort ijshockeyer zijn tijdrit te gaan rijden...

redenen lijken me duidelijk...

:D :D
Een aantal jaren geleden was er ook geen beroepsrenner te vinden die met helm op wilde koersen. Behalve dan juist in de tijdrit. Dat dan weer wel.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 08 aug 2016 16:50

Supergrover schreef:Ik geloof niet dat bv een Dumoulin er op zit te wachten om als een soort ijshockeyer zijn tijdrit te gaan rijden...

redenen lijken me duidelijk...

:D :D
Maar als ie de olympische tijdrit door zijn blessure niet naar behoren kan afwerken, zal ie gewild hebben dat ie de laatste week van de tour met polsbeschermers had gereden :twisted:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2016 16:58

EmPeHa schreef:
Supergrover schreef:Ik geloof niet dat bv een Dumoulin er op zit te wachten om als een soort ijshockeyer zijn tijdrit te gaan rijden...

redenen lijken me duidelijk...

:D :D
Een aantal jaren geleden was er ook geen beroepsrenner te vinden die met helm op wilde koersen. Behalve dan juist in de tijdrit. Dat dan weer wel.
Stuk plastic zonder schuim was nu niet bepaald voor de veiligheid.

Enige optie tot verbetering die ik zie is middels de stof proberen schaafwonden te verminderen. Voor de rest is er weinig aan te doen. Henao zou z'n bekken ook met meer bescherming gebroken hebben, Nibali z'n sleutelbeen en het schouderblad van Porte waren ook niet beter af geweest met polsbeschermers of een backprotector.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 08 aug 2016 19:03

amclassic-fan schreef:
EmPeHa schreef:Een aantal jaren geleden was er ook geen beroepsrenner te vinden die met helm op wilde koersen. Behalve dan juist in de tijdrit. Dat dan weer wel.
Stuk plastic zonder schuim was nu niet bepaald voor de veiligheid.
Precies. Tijdje terug nog eens zo'n oud kreng op m'n hoofd gehad (eigen helm vergeten), je werd zowat gaargestoofd in zo'n matig geventileerd geval.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 aug 2016 19:15

Oh, ik weet best wel dat zo oude TT-helm niet zal helpen. Het ging mij er meer om dat renners vooral keuzes maken die hun het beste uitkomen. Los van kleding is er al veel te winnen als organisaties etc. serieus naar het parcours kijken. De motoren slingerden gisteren ook weer vreemd tussen de renners door. Daar is echter al een ander topic over.

sieger
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 mei 2015 18:13

sieger 09 aug 2016 09:32

Giant Alpecin rijdt sinds vorig jaar al met versterkte kleding tegen schaafwonden:
http://www.dsm.com/countrysites/dsmnl/n ... -2015.html
http://www.dsm.com/countrysites/dsmnl/n ... -2016.html

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 30 sep 2016 22:08

Helaas vallen hoort bij het wielrennen, alleen went het nooit.Ben zelf in 2 jr tijd flink gevallen met div botbreuken tot gevolg. Was deels mijn schuld en deels door een ander. Gelukkig steeds een helm opgehad anders was het leed veel en veel erger geweest. Hierna steeds geroepen dat ik ga stoppen met fietsen en heb ook mijn fiets een half jaar niet meer aangeraakt. Ben wel een stuk banger geworden, vooral om niet geschept door een auto die van achteren aan komt suizen. Maar ik gebruik geen beschermmiddelen tegen schaafwonden e.d. want dan stop ik er echt mee.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 18 feb 2018 11:18

Ik ben benieuwd hoelang mijn knieën het butsen gaan uithouden... Ik heb nog ergens kniestukken voor inline skates waar ik een keer op 'gereden' heb. Ziet er niet uit natuurlijk, maar als het nodig is om door te blijven kunnen fietsen...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 feb 2018 11:47

Butsende knieen door valpartijen? Of tegen je stuur aan?

Beschermen is prima natuurlijk, maar de oorzaak wegnemen is beter (voor zover dat lukt)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie