Voor mijn vakantie naar Melbourne ben ik eigenlijk nog op zoek naar tips voor mooie fietsroutes op de weg/klimmen. Ik lees dat in de stad in ieder geval mooie fietsroutes zijn aangelegd. Verder kan ik niet heel veel terug vinden.
Daarnaast vraag ik me af of je buiten de stad nog rekening moet houden de aanwezige flora en fauna. Dat er andere beestjes rond lopen als in nederland is duidelijk maar moet je op voorhand met zaken rekening houden?
Melbourne
Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik er voor langere tijd geweest ben, maar toen was het iig al goed fietsen in de stad. Veel fietspaden, en bestuurders van auto's letten over het algemeen ook goed op. Melbourne zelf ben je niet zomaar even uit, het is immers een miljoenenstad en vanuit het stadscentrum duuurt het met de trein al een half uur tot drie kwartier om naar de verste buitenwijken te komen. Misschien levert de Heat map van Strava je nog wat op direct buiten en rond Melbourne?
Door het Dandenong National Park is het mooi fietsen en kun je ook wat klimmen. Het is een eindje weg, maar ook De Great Ocean Road vanaf Torquay is fantastisch mooi om te fietsen, want op en af en draaien en keren langs de kust. Niet alleen de fietser vindt dit mooi, maar ook de motorrijder en scheurende automobilist... goed opletten geblazen dus.
Voor wat betreft de beestjes buiten de stad; als de zon aan het ondergaan is en het licht begint te schemeren is het op sommige plaatsen opletten. Dan zijn de kangoeroes, walibi's, wombats, echidnas en possums soms druk in de weer en willen deze nog weleens zonder te kijken oversteken.
Slangen willen nog weleens op de weg liggen om op te warmen, maar over het algemeen zul je deze samen met spinnen en andere giftige beestjes op de weg niet of nauwelijks tegenkomen.
Door het Dandenong National Park is het mooi fietsen en kun je ook wat klimmen. Het is een eindje weg, maar ook De Great Ocean Road vanaf Torquay is fantastisch mooi om te fietsen, want op en af en draaien en keren langs de kust. Niet alleen de fietser vindt dit mooi, maar ook de motorrijder en scheurende automobilist... goed opletten geblazen dus.
Voor wat betreft de beestjes buiten de stad; als de zon aan het ondergaan is en het licht begint te schemeren is het op sommige plaatsen opletten. Dan zijn de kangoeroes, walibi's, wombats, echidnas en possums soms druk in de weer en willen deze nog weleens zonder te kijken oversteken.