waarom dames (nog steeds) in de minderheid op het forum?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
zit me nog al eens te verbazen over het feit dat er steeds meer dames gaan wielrennen, maar het erop lijkt dat er zich hier niet meer dames melden. Niet dat dat perse moet, maar ben wel benieuwd naar het waarom. Ook niet bij de aanschaf van een nieuwe fiets bijvoorbeeld (9 van de 10 vragen daaromtrent worden gesteld door mannen). Zou het toch komen door het klassieke "man is meer geinteresseerd in techniek"? En dat terwijl het natuurlijk echt niet alleen over techniek gaat hier.. (maar ook over kleding, trainen, blessures etc)
Kan een leuk topic worden, maar de dames zelf kunnen dat het beste beantwoorden lijkt me....hopelijk komt er wat.
Er is waarschijnlijk meer interesse in fietsen dan in de bijbehorende techniek kan ik zelf verzinnen.
Er is waarschijnlijk meer interesse in fietsen dan in de bijbehorende techniek kan ik zelf verzinnen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Vorsprung durch Pedantik
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
wat heeft dat met de topicvraag te maken?alien schreef:http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=42118
-
- Forum-lid
Omdat de mannen op dit forum chauvinistische varkens zijn en vrouwen zich daardoor niet welkom voelen?
afrit13 schreef:Omdat de mannen op dit forum chauvinistische varkens zijn en vrouwen zich daardoor niet welkom voelen?
Wat heeft het topic te doen met dat chauvinisme??? Ouderwets chauvinisme van: 'man spreekt en vrouw zwijgt'? Die tijd hebben we toch al lang gehad als ik tenminste mijn belevingswereld als referentiepunt mag weergeven.
De meeste vrouwen van deze tijd die ik ken zijn assertief genoeg en erg grappig/strak als ze hun punt maken.
Niets mooiers dan een assertieve (maar wel op feiten gebaseerde) discussie met een vrouw.
Een vrouw die mij voor lul zet door strakke argumenten respecteer ik en kan daar er erg hard om lachen.
Toch iets beter je best moeten doen Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik denk dat vrouwen meer fietsen en minder daarover opscheppen op internet 

Maak joe woar
Ik denk dat veel vrouwen een man/vriend of vriendin hebben die al fietsen.
Zodat ze zich daar kunnen raadplegen bij eventuele vragen.
Maar ik merk op veel forums dat mannen meer willen discussiëren, opscheppen of meer willen delen.
Maar ik merk op veel forums dat mannen meer willen discussiëren, opscheppen of meer willen delen.
Tja, en die paar dames die hier op het forum zitten zijn allemaal knettergek...
(waarvan ik zelf natuurlijk de ergste, ik zeg het er maar meteen even bij...)
Nee serieus, geen idee waarom de vrouwen het laten afweten. Ik had dat vroeger ook al toen ik nog Magic toernooien speelde, toen was ik soms de enige vrouw tussen 100-en mannen/jongens. Dan vroegen ze mij vaak waarom andere meisjes geen magic toernooien spelen en dan was mijn antwoord altijd: "geen idee, vraag het aan de vrouwen die hier niet zijn".
Wat denk ik ook niet echt helpt is de basishouding van sommige fietsende mannen, die bijvoorbeeld soms blijkt uit posts van mensen die advies komen vragen op het forum en hun eerste post beginnen met:
Heren,
Kortom, we worden en niet verwacht op een fietssportforum te zitten of iets zinnigs over de sport, god betere het materiaal te kunnen zeggen. Ik ben bij zo'n openingszin meer dan eens in de verleiding geweest om "iets" te posten maar ik wist me altijd te beheersen. Maar mocht ik toevallig het antwoord op de vraag hebben of de hele dag lopen te struikelen over dat ene zeldzame onderdeel dat ze zoeken dan krijgen ze van mij niks want mij werd het niet gevraagd. So there!
Dat of fietsende vrouwen zijn allemaal veel serieuzer met de sport dan wij forumbezoekers en ipv te mekkeren op internet zitten ze gewoon op de fiets hard te trainen.

Nee serieus, geen idee waarom de vrouwen het laten afweten. Ik had dat vroeger ook al toen ik nog Magic toernooien speelde, toen was ik soms de enige vrouw tussen 100-en mannen/jongens. Dan vroegen ze mij vaak waarom andere meisjes geen magic toernooien spelen en dan was mijn antwoord altijd: "geen idee, vraag het aan de vrouwen die hier niet zijn".
Wat denk ik ook niet echt helpt is de basishouding van sommige fietsende mannen, die bijvoorbeeld soms blijkt uit posts van mensen die advies komen vragen op het forum en hun eerste post beginnen met:
Heren,
Kortom, we worden en niet verwacht op een fietssportforum te zitten of iets zinnigs over de sport, god betere het materiaal te kunnen zeggen. Ik ben bij zo'n openingszin meer dan eens in de verleiding geweest om "iets" te posten maar ik wist me altijd te beheersen. Maar mocht ik toevallig het antwoord op de vraag hebben of de hele dag lopen te struikelen over dat ene zeldzame onderdeel dat ze zoeken dan krijgen ze van mij niks want mij werd het niet gevraagd. So there!
Dat of fietsende vrouwen zijn allemaal veel serieuzer met de sport dan wij forumbezoekers en ipv te mekkeren op internet zitten ze gewoon op de fiets hard te trainen.

Tja dat en niet te vergeten dat dit forum ook een beetje een uitlaatklep is voor al dan niet fiets gerelateerde flauwekul en humor, en ik moet helaas toegeven dat maar weinig dames aanspreekt.Martin78 schreef:Ik denk dat veel vrouwen een man/vriend of vriendin hebben die al fietsen.
+1Fietsen?altijd schreef:Ik denk dat vrouwen meer fietsen en minder daarover opscheppen op internet

Laatst gewijzigd door TumTumTum op 25 jun 2016 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.
Chauvinisme = overdreven vaderlandsliefde. Wat heeft dat met dit thema te maken? (of bedoel je soms seksisme?)
Hoe dan ook:
1° mannen die zich (in plaats van vrouwen) deze vraag stellen maken zich ook schuldig aan een vorm van paternalisme
2° er is een 'fietsvrouw'-topic, dat allicht meer geschikt is dan het 'schone dames'-topic om deze vraag te stellen c.q. te beantwoorden
3° het feit dat die vraag in dat topic (bij mijn weten) nog niet aan de orde was, toont allicht dat vrouwen hier zelf minder van wakker liggen
4° het feit dat er überhaupt zo'n 'fietsvrouw'-topic bestaat is op zich wèl veelzeggend: alsof fietsende vrouwen een rariteit zijn, die buiten de gangbare wielercategorieën valt (waarom kunnen 'vrouwelijke' thema's niet als 'gewone' wielerthema's beschouwd worden, in plaats van een 'Sonderkategorie'? uit die 'betutteling' groeit net 'apartheid')
Maar los van dat alles zijn er allicht gewoon nog altijd veel minder fietsende vrouwen dan mannen, dus statistisch gezien valt die 'ondervertegenwoordiging' allicht vrij logisch te verklaren...
Hoe dan ook:
1° mannen die zich (in plaats van vrouwen) deze vraag stellen maken zich ook schuldig aan een vorm van paternalisme
2° er is een 'fietsvrouw'-topic, dat allicht meer geschikt is dan het 'schone dames'-topic om deze vraag te stellen c.q. te beantwoorden
3° het feit dat die vraag in dat topic (bij mijn weten) nog niet aan de orde was, toont allicht dat vrouwen hier zelf minder van wakker liggen
4° het feit dat er überhaupt zo'n 'fietsvrouw'-topic bestaat is op zich wèl veelzeggend: alsof fietsende vrouwen een rariteit zijn, die buiten de gangbare wielercategorieën valt (waarom kunnen 'vrouwelijke' thema's niet als 'gewone' wielerthema's beschouwd worden, in plaats van een 'Sonderkategorie'? uit die 'betutteling' groeit net 'apartheid')
Maar los van dat alles zijn er allicht gewoon nog altijd veel minder fietsende vrouwen dan mannen, dus statistisch gezien valt die 'ondervertegenwoordiging' allicht vrij logisch te verklaren...
Laatst gewijzigd door dario op 25 jun 2016 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)