Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Minst favoriete merk?

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 15 jun 2016 15:38

Gaat het alleen over fietsen?

Ik heb het met Assos. En andere zwitserse spullen overigens. Dan plakken ze er op made in suisse en maker ze de kwaliteit iets beter dan gemiddeld en de prijs exorbitant hoog. Bovendien mag je het alleen aan als je met je buik tussen je benen kunt fietsen. Cancellara is goed maar al het andere waar een zwitsers vlaggetje op geplakt zit is niet meteen goed. Mijn laatste koop was overigens een BMC.

Italianen kunnen er ook wat van, maar ja dat zijn italianen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2016 15:45

Pinarello (poser bike, ordi, geen smaak)
Assos (dankzij assos guy)
Sensa, garnelli (we kopen een lelijk Chinees frame, geven het een Italiaanse naam, en de sukkels trappen er toch wel in)
Agu (spruitjes)
Koga (spruitjes)
Giant (overtreffende trap van saai)
Jan Janssen (70+)

Kan nog wel even doorgaan



Leuk dit! ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 jun 2016 15:57

(

@havana: misschien moet je toestaan dat hier ook onderdelen en kledingboeren worden benoemd zolang het maar geen campa/shimano discussie wordt :lol:

@53x11 en kilometervreter: wacht maar tot jullie een keer een assos broek dragen ;)

mijn jeukmerken:
BBB, Agu (alhoewel ze tegenwoordig best een leuk shirtje op de markt hebben), Oakley (hoe kun je nu zulke lelijke brillen ontwerpen), Zipp (ovepriced en spuuglelijk logo), Cordo

)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2016 16:05

Heb 3 of vier assos broeken gehad. Van die mooie grijze...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 jun 2016 16:08

ik keek trouwens ook alleen maar naar het plaatje van die assos vrouw toen ik die broeken kocht vermoed ik

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jun 2016 16:45

Grappig eigenlijk dat bijna alle Nederlandse merken negatieve emoties oproepen. Het zal wel het Calimero-gevoel zijn dat "wij" geen mooie spulletjes kunnen maken. Verder zijn het vooral de topmerken die niet iedereen kan betalen en de Duitsers die het moeten ontgelden. Wat lekker oer-Hollands topic is het toch... ;)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 jun 2016 16:57

chrissiewizzie schreef:Ik voel me een Assos vrouw in die broek :mrgreen:
:lol:
Ernie C. schreef:Grappig eigenlijk dat bijna alle Nederlandse merken negatieve emoties oproepen. Het zal wel het Calimero-gevoel zijn dat "wij" geen mooie spulletjes kunnen maken. Verder zijn het vooral de topmerken die niet iedereen kan betalen en de Duitsers die het moeten ontgelden. Wat lekker oer-Hollands topic is het toch... ;)
wij zijn in nederland nu ook gewoon beter in baggeren en bier (ahum) verkopen dan in voertuigen (alle soorten en maten) ontwerpen

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 15 jun 2016 17:01

Ik heb helemaal niks met de fietsmerken van voormalige wielrenners, zoals jan janssen, eddy merckx, johan museeuw, mario cippolini. Het maakt voor mij de fiets niet mooier of specialer of zo Door het enkele feit dat er een naam van een bekende wielrenner op staat.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 15 jun 2016 17:09

Leuk topic inderdaad! Isaac is bijvoorbeeld een mooi Nederlands merk, hoewel ik het zelf niet zou kopen.

Ik heb niets met 'stickermerken' als Carrera of Rogelli die vooral erg Italiaans willen klinken.
Sensa, Stevens en Rose zal ik echt nooit kopen. Saai, saaier, saaist. Alles aan die fietsen is nietszeggend.
Cannondale, Ridley en Merida doen mij ook helemaal niets. Ik vind ze saai. Hoewel Ridley crossers wel mooi zijn.

Qua kleding en onderdelen: Rapha, echt een merk voor Anglosaksische hipsters en snobs. Het is ook vaak een bepaald type yuppie die in Rapha kleding fietst. Agu is weer het tegenovergestelde, spruitjesmerk. En hoewel ik BBB een prima merk vind zou ik nooit een BBB stuurpen op m'n fiets monteren.

Qua fietsen heb ik een lichte voorkeur voor Specialized. Maar ik vind Canyon, Cube, Scott, Cervelo, Trek, Speedvagen, Gios, Pinarello, Speedvagen en Wilier ook erg mooie merken.
Qua kleding: Castelli, Oakley, Sidi, Gaerne.
Onderdelen: Mavic, 3T, Zipp en Roval (al zijn die laatste vrij overpriced).

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 jun 2016 17:10

Gastheerg schreef:Overigens is mijn minst favoriete merk Gios.
Dan wil ik niet weten hoeveel fietsen je van al die andere merken hebt.:)

Ik heb het niet met fietsen. Wel met "spulletjes" zoals dat dan genoemd word. Assos en zo, jezus mina zeg. Van die overprized yuppen lifestyle troep.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 15 jun 2016 17:14

Storck, rij ik met een boogje omheen.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 jun 2016 17:26

Misschien meer iets voor het taaltopic (wat Havana ook heeft gestart..!!): maar het minst favoriet betekent toch niet dat je een hekel aan het merk hebt??? Het betekent toch dat van je favoriete merken er één het minst favoriet is? :roll: :twisted:

Plaats reactie