Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ryde velgen met CSS remrand

way2go
Forum-lid

way2go 02 jun 2016 23:15

Heeft er iemand ervaring met Ryde Pulse Comp velgen of Ryde Pulse Sprint met CSS remrand (keramische coating)? Deze schijnt een stuk slijtvaster te zijn en qua looks ziet het er ook wel gaaf uit.

De normale Ryde Pulse velgen kosten ongeveer 90 euro. Met CSS remrand zijn ze ongeveer 50 euro duurder. Is het de meerprijs waard?

Ik neem aan dat hiervoor speciale remblokken aanbevolen worden? Kan het kwaad om ze af en toe met normale remblokken te gebruiken (bijvoorbeeld bij een wielwissel)?

Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 jun 2016 23:50

Op een Duits forum liep daar een draad over, maar praktijkervaringen zijn er nog niet aan toegevoegd.
De velgen zijn nog altijd moeilijk te krijgen dus erg hard zal ut niet gaan, en inderdaad zijn er speciale remblokken voor...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 jun 2016 23:55

misschien even met wheeltec bellen?
https://www.facebook.com/WheelTec/posts/985075928220113
de vraag is: blijven die remranden zwart?

Afbeelding

way2go
Forum-lid

way2go 03 jun 2016 00:24

Keezx schreef:Op een Duits forum liep daar een draad over, maar praktijkervaringen zijn er nog niet aan toegevoegd.
De velgen zijn nog altijd moeilijk te krijgen dus erg hard zal ut niet gaan, en inderdaad zijn er speciale remblokken voor...
Deze heb ik inmiddels gevonden:
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... erf%FCgbar

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 jun 2016 10:04

Die bedoelde ik inderdaad.
Ik heb het voordeel boven jongeren dat ik het Duits goed beheers en heb het een beetje gevolgd.
Herhaal dit niet onnodig

vincenth
Forum-lid
Contact

vincenth 03 jun 2016 11:09

Ik heb sinds een week zo'n setje (Pulse Comp CSS, Acros Nineteen) van Wheeltec en kan dus nog niets over de lange termijn zeggen.
Maar ik ben er iig al achter dat de speciale Kool Stop blokjes net zo schaars zijn als de velgen. Bike-Components.de heeft ze en Bikehammer.de, maar verder heb ik ze nog niet gevonden.
Andere blokjes kan wel, maar zal vooral heel hard slijten.
De CSS laag voelt als heel fijn schuurpapier. Het remt heel goed.
Wachttijd voor de wielen was een week of 8. Weet niet of dat aan de drukte bij Wheeltec lag of aan de beschikbaarheid van de CSS velgen.
Zwart zijn de randen overigens niet. Mat-grijs is het.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 11:57

Keezx schreef:Die bedoelde ik inderdaad.
Ik heb het voordeel boven jongeren dat ik het Duits goed beheers en heb het een beetje gevolgd.
tegenwoordig wordt er geen duits meer op middelbare scholen gedoceert? :?:

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 jun 2016 12:25

monsieurpinot schreef:
Vast wel, maar wordt niet gekozen....
Herhaal dit niet onnodig

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jun 2016 13:03

Keezx schreef:
monsieurpinot schreef:
Vast wel, maar wordt niet gekozen....
Och, dat hoeft ook niet.., zit er verplicht in (op het VWO althans). En op de HAVO is het kiezen tussen frans en duits....;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 13:10

mackersv2.0 schreef:
monsieurpinot schreef:
Gedoceert?
arghhhh (ik heb teveel duitse les gehad denk ik :lol: ) ik zal m'n moderatorrechten maar niet misbruiken ;)

bianchi928sl
Forum-lid

bianchi928sl 03 jun 2016 15:56

vincenth schreef:Ik heb sinds een week zo'n setje (Pulse Comp CSS, Acros Nineteen) van Wheeltec en kan dus nog niets over de lange termijn zeggen.
Maar ik ben er iig al achter dat de speciale Kool Stop blokjes net zo schaars zijn als de velgen. Bike-Components.de heeft ze en Bikehammer.de, maar verder heb ik ze nog niet gevonden.
Andere blokjes kan wel, maar zal vooral heel hard slijten.
De CSS laag voelt als heel fijn schuurpapier. Het remt heel goed.
Wachttijd voor de wielen was een week of 8. Weet niet of dat aan de drukte bij Wheeltec lag of aan de beschikbaarheid van de CSS velgen.
Zwart zijn de randen overigens niet. Mat-grijs is het.
ik heb ook sinds kort een setje Pulse Comp CSS met standaard wheeltec 101 naven. Heb er tot nu toe, vanwege de vele regen, pas één keer op kunnen rijden, maar de eerste indruk is erg goed:
Voelbaar licht (1430 gram geloof ik, uit mijn hoofd, inclusief velglint welke tubeless en clincher geschikt is);
Stijf;
Uitstekende remwerking met de voor CSS speciale Koolstop remblokjes die ik bij Wheeltec had meebesteld (zonder problemen op nat wegdek steile bochtige kant Gulperberg af gegaan richting busstation);
Zeer vinnige snelle acceleratie en heel makkelijk insturend. Sturen merkbaar makkelijker in dan shimano dura ace C50's (wat ook hele fijne wielen zijn overigens);
Het CSS donkergrijs kleurt mooi. Heb ze met 20 spaken voor, 24 achter. Het geheel geeft de fiets een elegante, klassieke uitstraling. Een wolf in schaapskleren zeg maar.

Het ging voor mij tussen 11 speed dura ace C24's of deze Pulse's. Ondanks uitstekende ervaringen met bestaand setje 10 speed C24's (7850), waarvan de naven nog lopen als nieuw, heb ik dus voor de Pulse CSS gekozen. De pulse is net zo licht, maar wel wat breder, stijver, de remrand zou langer mee moeten gaan en de naven kunnen tzt makkelijk opnieuw opgespaakt worden. Daarbij is het een NL product door NL vakmensen opgebouwd, wat ik ook meegewogen heb, voor een substantieel lagere prijs dan de C24's.

ippe
Forum-lid

ippe 03 jun 2016 16:36

Over welke prijs spreekt men dan aangezien de DA C24 nu pakweg 770€ staan?
Ik twijfel omdat de verhalen van snel slijtende C24 velgen me een beetje tegenhouden.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

Plaats reactie