vincenth schreef:Ik heb sinds een week zo'n setje (Pulse Comp CSS, Acros Nineteen) van Wheeltec en kan dus nog niets over de lange termijn zeggen.
Maar ik ben er iig al achter dat de speciale Kool Stop blokjes net zo schaars zijn als de velgen. Bike-Components.de heeft ze en Bikehammer.de, maar verder heb ik ze nog niet gevonden.
Andere blokjes kan wel, maar zal vooral heel hard slijten.
De CSS laag voelt als heel fijn schuurpapier. Het remt heel goed.
Wachttijd voor de wielen was een week of 8. Weet niet of dat aan de drukte bij Wheeltec lag of aan de beschikbaarheid van de CSS velgen.
Zwart zijn de randen overigens niet. Mat-grijs is het.
ik heb ook sinds kort een setje Pulse Comp CSS met standaard wheeltec 101 naven. Heb er tot nu toe, vanwege de vele regen, pas één keer op kunnen rijden, maar de eerste indruk is erg goed:
Voelbaar licht (1430 gram geloof ik, uit mijn hoofd, inclusief velglint welke tubeless en clincher geschikt is);
Stijf;
Uitstekende remwerking met de voor CSS speciale Koolstop remblokjes die ik bij Wheeltec had meebesteld (zonder problemen op nat wegdek steile bochtige kant Gulperberg af gegaan richting busstation);
Zeer vinnige snelle acceleratie en heel makkelijk insturend. Sturen merkbaar makkelijker in dan shimano dura ace C50's (wat ook hele fijne wielen zijn overigens);
Het CSS donkergrijs kleurt mooi. Heb ze met 20 spaken voor, 24 achter. Het geheel geeft de fiets een elegante, klassieke uitstraling. Een wolf in schaapskleren zeg maar.
Het ging voor mij tussen 11 speed dura ace C24's of deze Pulse's. Ondanks uitstekende ervaringen met bestaand setje 10 speed C24's (7850), waarvan de naven nog lopen als nieuw, heb ik dus voor de Pulse CSS gekozen. De pulse is net zo licht, maar wel wat breder, stijver, de remrand zou langer mee moeten gaan en de naven kunnen tzt makkelijk opnieuw opgespaakt worden. Daarbij is het een NL product door NL vakmensen opgebouwd, wat ik ook meegewogen heb, voor een substantieel lagere prijs dan de C24's.