Trimfunctie alleen op Ultegra of ook op bv 105
Ik gebruik de 10 speed 6700 ultegra groep (triple crank)en daarmee kan ik de front derailleur ook zijwaarts laten bewegen.(dat zorgt voor dat de ketting niet aanloopt bij schuine kettingstand).
Is dit zelfde princiepe ook aanwezig op Tiagra of 105 uitrusting?En hoe zit dat bv bij SRAM. ?
Wou gewoon eens weten hoe dat nu zit.
Is dit zelfde princiepe ook aanwezig op Tiagra of 105 uitrusting?En hoe zit dat bv bij SRAM. ?
Wou gewoon eens weten hoe dat nu zit.
Laatst gewijzigd door codex op 31 mei 2016 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Je bedoelt de trimfunctie? Want elke voorderailleur kun je natuurlijk zijwaarts bewegen 

Ik zal gelijk de titel even veranderen.afrit13 schreef:Je bedoelt de trimfunctie? Want elke voorderailleur kun je natuurlijk zijwaarts bewegen
Ik heb geen idee hoe je het noemt.

Ik weet alleen dat het handig is en zat te denken ..is dat nu een optie voor Ultegra alleen en Dura Ace of ook op 105 en lager en op SRAM?
Ik wacht wel even af en anders wordt het vragen aan iemand die een 105 groep heeft.
Ik ben zo'n "stomkop" dat ik niet eens wist dat deze functie op mijn 6700 groep zat. Ik hoorde het 2 jaar terug...van de FM... toen ik zei: dat mijn ketting wel eens aanliep. Nou was dus in 1 seconde verholpen

Volgens mij rijden er nog genoeg met Ultegra die deze functie niet kennen.Want het "stikt" van de ontechnische fietsers op neerlands wegen.
Misschien als die dit lezen een rode kop krijgen

Mooi dat het ook bij 105 kan.Het is toch een handige functie.JM_H schreef:Bij 105 kan het sowieso ook; mijn FM heeft het netjes verteld toen ik mijn eerste racefiets kocht in 2013. 3 fietsmaatjes die met 105 resp. Ultegra rijden hadden daar nog nooit van gehoord.