Dit zijn altijd hele grappige dingen om via tekst uit te leggen.
Net zoals hoe je het linker en rechterpedaal losmaakt
Maar die laatste foto van Daniel geeft het wel goed weer.
Het grote afdalingstechniek topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Klopt.
Een motorfiets is zelf zwaar en heeft een laag zwaartepunt en dat maakt alles anders natuurlijk.
Een motorfiets is zelf zwaar en heeft een laag zwaartepunt en dat maakt alles anders natuurlijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Precies dat bedoel ik juist. Je drukt (met gewicht) dus naar de buitenkant en dus NIET zoals die motorrijder.53x11 schreef: ↑10 mar 2023 07:58Precies tegengesteld als hoe je meesterdaler Pidcock omlaag ziet gaan? Daggutnie! Je ziet hem zijn gewicht juist iets richting buitenbocht bewegen, en de fiets, een beetje, richting binnenkant (of bedoel je dat juist?). Omgekeerd aan Rossi dus (maar die heeft een motor van een paar 100? kilo, dat maakt vast uit), maar net als op de MTB (waar je dit nog veel extremer doet, want uit het zadel en met zijnoppen op de banden die je in de grond wil drukken).NuitKor schreef: ↑09 mar 2023 19:56 Ik heb het topic niet gelezen, maar in feit stuur je met je lichaam de bocht in en duw je juist op de buitenkant van het stuur (je stuurt naar de buitenbocht) zodat je niet te scherp omvalt. Je bent dus constant aan het balansen. Bocht naar rechts: naar rechts hangen en naar links sturen.
Ik had het beter moeten omschrijven. Je gooit je fiets de bocht in, duwt op de buitenkant van je stuur (naar buiten) en duwt met je benen/lichaam de buitenste pedaal in.