Fizik raceschoen
Zijn er forumleden die fizikschoenen met een ander merk kunnen vergelijken ?
Bvb : bij mij is het zo : maat 47 sidi komt overeen met maat 46 van northwave, maar met maat ?? van Fizik
En bij northwave en Sidi heb ik de gewone, maar bij mavic de wijdere versie
Daarom wss bij Sidi een maatje groter dan bij northwave.
Ik ben geïnteresseerd in de fizik R5B
Bvb : bij mij is het zo : maat 47 sidi komt overeen met maat 46 van northwave, maar met maat ?? van Fizik
En bij northwave en Sidi heb ik de gewone, maar bij mavic de wijdere versie
Daarom wss bij Sidi een maatje groter dan bij northwave.
Ik ben geïnteresseerd in de fizik R5B
Sworks Venge
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Ik heb van de week de Fizik R3's gekocht naast mijn Shimano's (nieuw tweedehands). Beide maat 44, maar de Shimano's zijn toch nog iets breder. Met name de binnenzolen van de Fizik's passen gewoon echt niet bij mijn voeten, terwijl ik gewoon 'normale' voeten heb. De binnenzool uit mijn Shimano's doet al wonderen.
Mijn gewone dagelijkse schoenen zijn maat 43 overigens, sportschoenen altijd een maatje groter (of 2).
Of ik de Fizik's weer zou kopen? Waarschijnlijk niet, maar ik kon ze voor een mooi prijsje overnemen en ze zijn prachtig. Ik zou ze alleen kopen als ik ze kosteloos zou kunnen retourneren.
Mijn gewone dagelijkse schoenen zijn maat 43 overigens, sportschoenen altijd een maatje groter (of 2).
Of ik de Fizik's weer zou kopen? Waarschijnlijk niet, maar ik kon ze voor een mooi prijsje overnemen en ze zijn prachtig. Ik zou ze alleen kopen als ik ze kosteloos zou kunnen retourneren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb ze gepast en vond het de beste sloffen ooit (R1). Ervaring met verschillende Sidi's (race & atb) en 2 types Speci. Maat valt zelfde als Speci bij mij.
Als mijn huidige Specis versleten zijn weet ik het wel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wat is er btw anders aan de vrouwenvariant, de "Donna"? De vrouwenvoet is over het algemeen wat smaller met een hogere wreef. Maar of Fizik de schoen dan ook echt totaal anders heeft gemaakt? (of beetje marketing ...)
Gezien mijn kleine maat (Fizik 41), is de donna in een neutrale kleurstelling (zwart/wit) wellicht ook nog een optie. Is de maatvoering gelijk aan de Uomo versie? (41 donna = 41 uomo)
Gezien mijn kleine maat (Fizik 41), is de donna in een neutrale kleurstelling (zwart/wit) wellicht ook nog een optie. Is de maatvoering gelijk aan de Uomo versie? (41 donna = 41 uomo)
- daniel1975
- Forum-lid HC
1 tot 1/2 maat kleiner nemen dan Sidi.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Gepast en mee gereden, of alleen aan gehad? Bij het passen heb ik namelijk hetzelfde ervaren, maar toen ik ermee ging fietsen was ik er toch minder enthousiast over.daniel1975 schreef:Ik heb ze gepast en vond het de beste sloffen ooit (R1). Ervaring met verschillende Sidi's (race & atb) en 2 types Speci. Maat valt zelfde als Speci bij mij.
Fizik valt relatief wat breder, ongeveer gelijk aan Northwave denk ik, wat ik wel prettig vond bij Fizik is dat schoen wat soepeler is zodat hij meer de vorm van je voet aanneemt.
Qua maat zijn Fizik en Northwave bij mij hetzelfde: 46, "normale" herenschoenen heb ik meestal 45 en sneakers ook 46. Speci heb ik 47.