Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen Schwalbe One

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 01 sep 2016 15:26

Ik rijd met zowel de One's als de 4000s2 en merk ook geen verschil in rijeigenschappen. Verschil tussen een "top" band en een budget en/of trainingsband is m.i. wel merkbaar.

De 4000s2 wordt overigens wel erg snel vierkant, de One heeft hier beduidend minder last van.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 01 sep 2016 15:30

Precies, als ik al wat tussen die twee denk te voelen is het de bandendruk

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 sep 2016 18:52

Ik merk geeneens verschil tussen draadbanden en vouwbanden. Ook in de regen merk ik nauwelijks verschillen omdat ik dan vanzelfsprekend wat rustiger rijdt in de bochten. Het eerste/enigste wat ik merk is wanneer banden vlak worden en ook het verschil tussen 23/25mm is vrij duidelijk voelbaar.

Bandendruk ligt tussen de 5.5 en 6.5 bar bij 85kg, dus daar zal het ook niet aan liggen. Rustig rijden doe ik zelden, maar racen doe ik nooit dus echt tot de limiet worden ze niet getest.

Ps. Laatst een stel Schwalbe Marathon Supreme's 42mm onder mijn vakantiefiets gelegd en wauw, wat een verschil! Breder is niet per definitie langzamer (dan ze 37mm's die er onder zaten) maar wat een verschil in comfort.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 sep 2016 22:52

het enige verschil wat ik merkte tussen verschillende banden was toen ik mijn net nieuw opgelegde Vittiria Corso G+ banden per ongeluk op 4 bar oppompte (had m'm bril niet op) en een ritje ging maken :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 sep 2016 10:56

Waardoor je vaak denkt dat je het merkt is, dat je je oude afgereden band vervangt door een nieuwe, als dat dan een ander merk is, heerst er vaak het gevoel een betere band te hebben.

Wat ik wel merk is de hoeveelheid rubber een GP4000s1 kan ik er tov een michelin of schwalbe zo uithalen.
Een michelin of een schwalbe, daar steek ik mijn handen niet voor in het vuur.
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 02 sep 2016 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 02 sep 2016 11:18

amclassic-fan schreef:Misschien moet je iets minder denken en voelen en meer fietsen. Allemachtig wat een kolder weet je bij elkaar te schrijven in een paar regels.

Hoog tijd om eens een groep blind banden te laten testen.
Sorry, ik dacht dat dit topic 'ervaringen schwalbe one' heette, totaal misplaatste reactie van mij dus om mijn ervaring te delen. Ik fiets jaarlijks een 10.000 km met verschillende bandjes. Ik beweer nergens dat ik 'voel' of ze meer/minder grip hebben of dat ze wel/niet beter bollen dan een ander bandje. Wat je wel kan vergelijken is hoe bandjes zich bij gelijke druk gedragen qua comfort en hoe ze het wegdek doorgeven.

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 02 sep 2016 18:51

Ik zou me maar niet druk maken om zo een reactie.
Lichaamsbeweging dus ook wielrennen verhoogt de endorfinespiegel en daar ga je je beter van voelen.
En misschien dan ook wel beter voelen. ;)
Maar als je langer dan 50 minuten een erg hoge inspanning levert ga je stresshormoon aanmaken.
Je lontje wordt korter en als je dat niet door hebt dan kan je vreemde reacties geven :twisted:

Dus vooral blijven fietsen, en zeker op banden die voor jou goed voelen :lol:

Maar die bandentest door blinden daar kijk ik wel naar uit :mrgreen:

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 03 sep 2016 09:52

@ sommige forumleden: wat een sceptische en soms zelfs cynische reacties. Het gaat hier om ervaringen waarbij forumleden proberen te beschrijven waarom ze voor dit bandje kiezen! Een persoonlijke ervaring kan zo iemand net zo min bewijzen als jullie 'm kunnen ontkrachten dus dus reageer ff normaal zeg.

Leuk idee, een test.

Zo nu ga ik fietsen, goedemorgen 8-)

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 10 dec 2016 13:27

Scheisse, ik denk eens van Conti naar Schwalbe One over te stappen, met name omdat de One een slick profiel heeft. Of beter gezegd had...

De heren product managers bij Schwalbe dachten weer eens vernieuwend te zijn en ik zag dat de 2017 One versie in ene wel profiel heeft :twisted:

Ik ben altijd al vrij Schwalbe kritisch geweest (na zeer slechte ervaringen met de eerste Racing Ralph uitvoering waarbij de voorband gewoon ronduit gevaarlijk was op licht vochtige grond, en modder, maar goed, daar was de band sowieso niet voor bedoeld)..., nu krijgen ze nog mijn centen waarschijnlijk niet :lol:

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 dec 2016 18:29

Shit dat vond ik juist een goed punt van de One. Een andere slick band zoeken voor komend seizoen die net zo lang mee gaat, zo goed lek bestendig is en die grip heeft wordt nog lastig.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 12 dec 2016 22:29

Vorige week nog een stel ones gekocht voor weinig, kan ik weer even toe. Volgens mij maakt het verder niets uit of je profiel hebt of niet.
Wel vreemde actie van Schwalbe. Vorig jaar iemand van hen gesproken, nee, een profiel heeft geen nut op een racefietsband. Is er ergens een potje nut gevonden of komen andere merken nu met slicks?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 dec 2016 22:54

Ik hoorde van medewerker van Schwalbe dat er juist teveel vragen kwamen van mensen die dachten dat profiel misten.
Dus gok dat ze daarom nu maar weer wel profiel hebben gedaan. (en het had idd geen nut volgens de medewerker, pas boven 200km/u oid (exacte snelheid niet onthouden, maar iets wat je op een fiets nooit zou halen) zou je het effect van profiel gaan merken)

Plaats reactie